Hneď v úvode spoznávame dve verzie karosérií.
Volkswagen Bus, Samba Bus, Bulli alebo ak chceš Love Wagon. Práve takéto označenia niesli rôzne vyhotovenia slávneho vanu, ktorý sa Nemci odhodlali obnoviť. V rámci online prezentácie totiž automobilka predstavila dlho očakávanú dvojicu elektromobilov ID. Buzz a ID. Buzz Cargo. Zaujímavosťou je, že finálne označenie je napokon ID. Buzz, nie ID.Buzz, ako sa predpokladalo podľa vzoru modelov ID.3, ID.4 či ID.5.
Spoločným menovateľom noviniek sú rozmery karosérie (4 712 x 1 985 x 1 937 milimetrov) aj samotný rázvor (2 988 milimetrov), rozdielne je však zameranie. Zatiaľ čo ID. Buzz má byť rodinný van, vyhotovenie s dodatkom Cargo zastupuje úžitkovú verziu. Na oboch ich koncoch evidujeme full-LED svetlomety (voliteľne iQ.light LED-Matrix technológia), no ako už ukazovali prvotné fotografie, dizajnové stvárnenie je modernou interpretáciou slávneho VW T1, čoho dôkazom je aj čelná časť a možnosť dvojfarebného lakovania.
Zatiaľ čo osobná verzia dostala posuvné bočné dvere na oboch stranách, Cargo bez zadných okien ich má len na spolujazdcovej strane. Odlišnosti registrujeme aj v obutí – úžitkové vyhotovenie sa musí zaobísť len s 18“ diskami, ID. Buzz môže mať nielen 19“ či 20“ disky, ale dokonca aj 21“. Rovnako ako exteriér, aj interiér sa nesie v estetickej predlohe, v akej sa nesie celá rodina ID modelov. Pred vodičom sa tak opäť nachádzajú len malé, 5,3“ digitálne budíky ukotvené na stĺpiku riadenia a centrálny displej infotainmentu môže mať v závislosti od výbavy 10“ alebo 12“.
Sprvoti bude ID. Buzz k dispozícii výlučne v 5-miestnej interiérovej konfigurácii, ktorú časom doplní väčšie vyhotovenie s dlhšou karosériou. Volkswagen uvádza, že interiér MPV má predstavovať otvorenosť s bohatou priestorovou ponukou, praktickosťou a variabilitou, chýbať pritom nemôžu ani recyklované materiály. Batožinový priestor má 1 121 litrov. Verzia Cargo má štandardne priečku za prednými sedadlami, ktoré môžu byť na prianie dve, štandardne však ide o 3-miestnu lavicu. Zadná časť má 3,9 m3, zmestia sa tam dve europalety.
Volkswagen potvrdzuje, že v zmysle prvotných avíz ID. Buzz stojí na modulárnej platforme MEB pre elektromobily. Najskôr sa novinka na trh dostane výlučne v jednej motorickej verzii. Jej základom je elektromotor na zadnej náprave s výkonom 150 kW/204 koní a 310 Nm, pričom akumulátor v podlahe ponúkne kapacitu 82 kWh (využiteľných 77).
Neskôr by podľa vzoru súčasných modelov ID mala ponuku rozšíriť aj verzia s elektromotorom na každej náprave. Aj ID. Buzz tak v silnejšom vyhotovení ponúkne približne 220 kW/229 koní a 459 Nm.
Žiaľ, automobilka ani po oficiálnom predstavení zatiaľ nešpecifikuje dojazd. Vieme však to, že elektrická sústava bude podporovať 11 kW AC nabíjanie a 170 kW DC nabíjanie. Vďaka nemu sa tak za ideálnych podmienok akumulátor dobije z 10 na 80 percent za približne 30 minút. Zaujímavosťou je pritom služba Plug & Charge, ktorá umožní na kompatibilných nabíjačkách aktivovať nabíjanie automaticky po vložení kábla, teda bez nutnosti sa autentifikovať kartou.
K spusteniu sériovej výroby dôjde ešte v prvej polovici tohto roka, k prvým európskym zákazníkom by sa mal ID. Buzz dostať približne v auguste.