Verzie 40 a 50 dopĺňa najvýkonnejší variant s označením M60.
BMW svojím elektrickým modelom iX polarizuje verejnosť, za čo môže zvláštne stvárnenie exteriéru. Bez ohľadu na kontroverzný dizajn však veľké SUV zaujme mimoriadne hodnotne spracovaným interiérom a špičkovou elektrickou sústavou.
Po modeli i4 M50 spoznávame druhé emkové elektrické BMW s označením iX M60. Debut tejto novinky predstavuje míľnik v histórii divízie BMW M, ktorá sa začala pred 50 rokmi. Spolu s modelom i4 M50 stelesňuje iX M60 vstup divízie BMW M do segmentu elektrifikovaných výkonných automobilov.
Vrcholný variant sa po vizuálnej stránke prakticky nijak nelíši od klasických verzií elektromobilu iX, nečakaj preto žiadne agresívnejšie tvarované nárazníky či špecificky tvarované disky kolies určené výlučne pre variant s písmenom M v názve. Odlišné sú totiž len plakety označujúce príslušnú verziu a pár farebných zmien – brzdové strmene športového brzdového systému sú lakované modrou farbou s logom M a exteriérové detaily či 22” disky majú odtieň titanium bronze.
Decentne pozmenená je aj konfigurácia interiéru, na karbónové doplnky či dekóry však zabudni. Elektrické iX ostáva verné skôr luxusnému stvárneniu bez ohľadu na to, že ide o športový variant.
O pohon verzie M60 sa stará dvojica elektromotorov, každý na jednej náprave. Systémový výkon sústavy je 397 kW/540 koní, na približne 10 sekúnd je však k dispozícii až 455 kW/619 koní a 1 100 Nm.
Novinka tak aj vďaka pohonu xDrive zrýchli z pokoja na 100 km/h iba za 3,9 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. V zmysle testovacieho cyklu WLTP pritom iX M60 dosahuje dojazd veľmi slušných 575 kilometrov. Automobilka totiž uvádza, že za ideálnych podmienok by mala byť spotreba elektrickej energie na úrovni 21,6 kWh/100 km.