BMW odhaľuje kompletnú špecifikáciu modelu i4 a predstavuje jeho interiér.
Keď nám na jar BMW ukázalo svoju elektrickú novinku, neprezradilo nám prakticky žiadne technické podrobnosti, automobilka dokonca ani neukázala i4 zvnútra. To sa však v uplynulých hodinách zmenilo, pretože Mníchovčania nám oficiálne servírujú už aj kompletný súbor informácií, fotografií, a to dokonca aj vrcholného variantu M50. Práve na ten BMW poukazovalo už dávnejšie, teraz už vieme, že dokonca prekonalo aj prvotné správy.
Vrcholné BMW i4 M50 malo mať pôvodne 390 kW, nakoniec sa však dozvedáme, že športový elektromobil bude disponovať výkonom až 400 kW. Postará sa o to dvojica elektromotorov, každý na jednej náprave. Okrem prvého elektrického emka zároveň automobilka ponúkne aj slabšiu verziu s jedným zadným elektromotorom, ktorá ponesie názov eDrive40. Kompletné parametre oboch verzií sú nasledujúce:
- eDrive40 – 250 kW/340 koní & 430 Nm, z 0 na 100 km/h za 5,7 s a maximálka 190 km/h
- M50 – 400 kW/544 koní & 795 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,9 a maximálka 225 km/h
V oboch prípadoch má akumulátor využiteľnú kapacitu 80,7 kWh, dojazd sa však pochopiteľne líši v závislosti od počtu elektromotorov. Slabší variant má v zmysle WLTP zaručiť 590 kilometrov, zatiaľ čo M50 zhruba 510 kilometrov. Elektrické štvorkové Gran Coupé zároveň disponuje palubnou nabíjačkou, ktorá podporuje nabíjací výkon až 200 kW.
Ako uvádza samotná automobilka, akumulátory, ktoré sú umiestnené v podlahe, sú veľmi kompaktné, pretože na výšku majú len 110 milimetrov. Pohotovostná hmotnosť však presahuje 2 tony.
Prvý elektromobil divízie M sa na pohľad až tak nelíši od klasického vyhotovenia. Samozrejme, predný nárazník je členitejší a agresívnejšie tvarovaný, ide však o prakticky identické vyhotovenie, akým sa pýšia verzie so športovým optickým M paketom.
Odlišnosťou je len absencia koncoviek výfuku vzadu, ktoré nahradil rozmernejší difúzor. BMW však upriamuje pozornosť na podvozok, ktorý bol vyladený na vyslovene športovú jazdu. Zaujímavosťou je, že zadná náprava disponuje vzduchovými vankúšmi, ktorým sekundujú adaptívne tlmiče.
Po nedávnom odhalení exteriéru sa však pozornosť upriamuje na interiér. Ten síce podľa predpokladov vychádza z konvenčného radu 3, na rozdiel od neho sa však pýši úplne novým riešením hornej časti palubnej dosky. Po vzore elektromobilu iX totiž model i4 dostal zahnutý panel zložený z dvoch displejov: digitálne budíky majú 12,3" a stredová dotyková obrazovka má až 14,9".
Zásadnou zmenou prešiel aj samotný infotainment, ktorý zastupuje úplne novú, v poradí 8. generáciu systému iDrive. Vďaka použitiu výkonnejšieho hardvéru si BMW mohlo dovoliť vizuálne prostredie značne prepracovať, zrýchliť a osadiť novou, pokročilejšou grafikou a animáciami. Ôsma generácia ponúkne hneď tri rôzne zobrazovacie témy, ktoré zmenia grafiku a rozloženie jednotlivých informácií ako pred vodičom, tak aj na stredovom displeji.
S príchodom väčšieho displeja sa zároveň z palubnej dosky vytratilo množstvo fyzických tlačidiel určených na ovládanie ventilácie/klimatizácie. Tá sa teraz nastavuje priamo na stredovej obrazovke.