25. augusta 2021, 15:30
Čas čítania 2:36

RECENZIA: Witcher: Nightmare of the Wolf

FILMY A SERIÁLY FILMY 2021 NETFLIX NETFLIX FILMY NETFLIX FILMY 2021 NOVÉ FILMY NOVÉ FILMY NA NETFLIXE WITCHER: NIGHTMARE OF THE WOLF

Tvorcom z Netflixu sa podaril ozajstný husársky kúsok.

Keď Netflix ohlásil prípravy anime filmu zo sveta zaklínača, celkom sme sa potešili. Animovaný formát tomuto svetu sedí dokonale. Vzhľadom na fantasy zasadenie, mágiu, príšery a všetko neprirodzené je totiž náročné natočiť to všetko na skutočné kamery a dotvárať k tomu vizuálne triky cez počítače. Animovaný vizuál však dovolí tvorcom zobraziť čokoľvek, čo si zaumienia, a stále to bude vyzerať dobre.

Neprekážalo nám ani to, že pôjde o prequel s Vesemirom, takže sme sa mali pozrieť do minulosti. Jemne sme však zdvihli obočie, keď dorazil prvý trailer a Vesemir v ňom pôsobil ako namyslený, drzý a „hláškujúci“ zaklínač. Bol úplným opakom toho, ako Vesemira poznáme z kníh či hier.

Svet Marvelu: Trailer pre Spider-Man 3 odhalil Sinister Six, multiverse a veľa ďalších tajomstiev. Uvidíme vo filme aj Daredevila? Svet Marvelu: Trailer pre Spider-Man 3 odhalil Sinister Six, multiverse a veľa ďalších tajomstiev. Uvidíme vo filme aj Daredevila? 24. augusta 2021, 15:30

Nemusíš sa však báť, že ti anime zničí názor a pohľad na túto skvelú postavu. Nightmare of the Wolf jednoducho ukazuje jeho život ešte pred tým, ako sa musel začať starať o malých chlapcov a cvičiť ich, aby z nich boli zaklínači. Dozvieš sa tak, ako vyrastal, z akých pomerov pochádza, prečo sa rozhodol byť zaklínačom, kto ho učil a čo sa stalo so zaklínačmi na Kaer Morhene, respektíve to, prečo ich ostalo tak málo.

Anime film je z hľadiska deja až prekvapivo bohatý a výživný. Deje sa v ňom naozaj veľa a príbeh ťa dokáže aj prekvapiť. Tvorcovia mali na jeho rozpovedanie a priblíženie postáv len 80 minút, takže z hľadiska tradičných rasových tém sa v tomto svete nejde do hĺbky. Rovnako tak príbeh kĺže po povrchu aj z hľadiska ľudskej nenávisti a strachu zo zaklínačov, ale ako základ pre motivácie postáv a dej to pôsobí dobre.

Milo nás prekvapilo, že tvorcom sa za taký krátky čas podarilo vyvolať v nás sympatie k postavám, ktoré vôbec nepoznáme. A dokonca aj ten Vesemir, ktorý je v podstate novou postavou, keďže s tou z kníh a hier nemá okrem mena nič spoločné, pôsobil veľmi osviežujúco a sympaticky. V istom bode filmu tvoril pár s čarodejnicou Tetrou, ktorá podozrieva zaklínačov z tvorby nových monštier, aby mohli zarábať viac. Spoločne s Vesemirom sa teda vydajú hľadať nejaké dôkazy a zistiť, čo sa to v okolí vlastne deje.

0/10