Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
9. júla 2021, 16:30
Čas čítania 1:24
Martin Mičuda

Najzábavnejší Golf v histórii prichádza aj v rodinnom balení. Erkový Variant má 320 koní a revolučný 4Motion

Najzábavnejší Golf v histórii prichádza aj v rodinnom balení. Erkový Variant má 320 koní a revolučný 4Motion
Zdroj: Volkswagen
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Aj Golf R Variant dostal sofistikovaný systém R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive.

Ešte minulý rok stihol Volkswagen predstaviť Golf vo vrcholnom vyhotovení s dodatkom R, no a v uplynulých hodinách sa na svetlo sveta predrala jeho praktickejšia verzia Variant. Ako sa predpokladalo, vo veci je len iný karosársky variant, ktorý má rovnakú technickú špecifikáciu ako klasický hatchback. Aj v tomto prípade tak ide o osvedčené koncernové kombo, ktoré so sebou prináša agregát 2.0 TSI, 7-stupňový automat DSG a pohon oboch náprav 4Motion.

V reči čísiel sa bavíme o výkone 235 kW/320 koní a 420 Nm, čo je o 20 koní a 20 Nm viac, než má predchodca. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá novinke len 4,9 sekundy – o 0,2 s viac ako hatchbacku. Maximálna rýchlosť je síce obligátnych 250 km/h, v prípade voľby príplatkového balíka R-Performance sa však maximálka posúva až na hranicu 270 km/h.

Volkswagen, Golf R Variant,
Zdroj: Volkswagen

Čo je však v prípade balíka R-Performance zaujímavejšie, je prítomnosť dodatočných jazdných režimov Special (určených pre pretekárske okruhy) a Drift. Práve druhý menovaný umožňuje jazdu bokom, za čo môže nový systém R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive – okrem klasického diferenciálu je súčasťou zadnej nápravy dvojica viaclamelových spojok. Na zadnú nápravu je tak možné nielen preniesť až do 50 percent výkonu, ale systém vie dokonca z tohto výkonu podľa potrieb preniesť 100 percent na dané koleso zadnej nápravy.

Vecou štandardnej výbavy sú napokon digitálne budíky so športovou grafikou s novým zobrazovacím štýlom (centrálne umiestnený otáčkomer). Na športovom volante pribudlo tlačidlo R (rýchla zmena režimu), zatiaľ čo za ním sú rozmerné pádla. Centrom palubovky je aj v tomto prípade 10″ displej infotainmentu. Zvonku je erkové kombi rozpoznateľné podľa agresívneho predného nárazníka, špecifických 19″ diskov a tradičnej štvorice koncoviek výfuku.

Odporúčané
Vyskúšali sme najrýchlejšie nové auto za 40-tisíc €. Aký je 310-koňový Leon Sportstourer od Cupry? Vyskúšali sme najrýchlejšie nové auto za 40-tisíc €. Aký je 310-koňový Leon Sportstourer od Cupry? 25. mája 2021, 14:30

Tie môžu byť za príplatok titánové priamo od renomovanej firmy Akrapovič, ktorú VW ponúkne rovno vo svojom konfigurátore. Veko kufra dostalo rozmernejší spojler, zatiaľ čo v jeho spodnej časti evidujeme nové logo i font písmena R. Samotný batožinový priestor má 611 litrov, čo je citeľný nárast oproti hatchbacku (381 l). Môže za to aj skutočnosť, že Variant má o 66 milimetrov dlhší rázvor.

 
Aj Golf R Variant má o 20 milimetrov znížený podvozok, zmenený odklon predných kolies a špecificky naladené adaptívne tlmiče. Samotný Volkswagen hlási, že nový R Golf je tým najzábavnejším Golfom v histórii, za čo môže nielen nemalá porcia výkonu, ale hlavne revolučný pohon 4Motion s technickou inováciou na zadnej náprave.

Volkswagen, Golf R Variant,Volkswagen, Golf R Variant,Volkswagen, Golf R Variant,Volkswagen, Golf R Variant,
Zobraziť galériu
(11)
Domov
Zdieľať
Diskusia