Aj Golf R Variant dostal sofistikovaný systém R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive.
Ešte minulý rok stihol Volkswagen predstaviť Golf vo vrcholnom vyhotovení s dodatkom R, no a v uplynulých hodinách sa na svetlo sveta predrala jeho praktickejšia verzia Variant. Ako sa predpokladalo, vo veci je len iný karosársky variant, ktorý má rovnakú technickú špecifikáciu ako klasický hatchback. Aj v tomto prípade tak ide o osvedčené koncernové kombo, ktoré so sebou prináša agregát 2.0 TSI, 7-stupňový automat DSG a pohon oboch náprav 4Motion.
V reči čísiel sa bavíme o výkone 235 kW/320 koní a 420 Nm, čo je o 20 koní a 20 Nm viac, než má predchodca. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá novinke len 4,9 sekundy – o 0,2 s viac ako hatchbacku. Maximálna rýchlosť je síce obligátnych 250 km/h, v prípade voľby príplatkového balíka R-Performance sa však maximálka posúva až na hranicu 270 km/h.
Čo je však v prípade balíka R-Performance zaujímavejšie, je prítomnosť dodatočných jazdných režimov Special (určených pre pretekárske okruhy) a Drift. Práve druhý menovaný umožňuje jazdu bokom, za čo môže nový systém R-Performance Torque Vectoring Rear Axle Drive – okrem klasického diferenciálu je súčasťou zadnej nápravy dvojica viaclamelových spojok. Na zadnú nápravu je tak možné nielen preniesť až do 50 percent výkonu, ale systém vie dokonca z tohto výkonu podľa potrieb preniesť 100 percent na dané koleso zadnej nápravy.
Vecou štandardnej výbavy sú napokon digitálne budíky so športovou grafikou s novým zobrazovacím štýlom (centrálne umiestnený otáčkomer). Na športovom volante pribudlo tlačidlo R (rýchla zmena režimu), zatiaľ čo za ním sú rozmerné pádla. Centrom palubovky je aj v tomto prípade 10″ displej infotainmentu. Zvonku je erkové kombi rozpoznateľné podľa agresívneho predného nárazníka, špecifických 19″ diskov a tradičnej štvorice koncoviek výfuku.
Tie môžu byť za príplatok titánové priamo od renomovanej firmy Akrapovič, ktorú VW ponúkne rovno vo svojom konfigurátore. Veko kufra dostalo rozmernejší spojler, zatiaľ čo v jeho spodnej časti evidujeme nové logo i font písmena R. Samotný batožinový priestor má 611 litrov, čo je citeľný nárast oproti hatchbacku (381 l). Môže za to aj skutočnosť, že Variant má o 66 milimetrov dlhší rázvor.
Aj Golf R Variant má o 20 milimetrov znížený podvozok, zmenený odklon predných kolies a špecificky naladené adaptívne tlmiče. Samotný Volkswagen hlási, že nový R Golf je tým najzábavnejším Golfom v histórii, za čo môže nielen nemalá porcia výkonu, ale hlavne revolučný pohon 4Motion s technickou inováciou na zadnej náprave.