Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. marca 2016, 10:25
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!

TECH
Uložiť Uložené

Na automobilovej udalosti roka spoznávame nové vrcholné Lamborghini.

Ak ste postrehli náš nedávny článok, ktorého podstatou boli vtedy uniknuté zábery pripravovaného Lamborghini z patentového úradu a náhodou ste patrili medzi tých, ktorí neverili, že tak bude nova pýcha automobilky s rozzúreným býkom v znaku naozaj vyzerať, mýlili ste sa. S otvorením brán avizovaného autosalónu v Ženeve totiž striktne limitovaný hyperšport, ktorý ponesie názov Centenario (dodatok LP 770-4 z označenie vypadol), nadobudol reálne kontúry. K veľkolepému predstaveniu došlo v počas prvého novinárskeho dňa, kedy sám Stephan Winkelmann, čiže momentálne už odchádzajúci riaditeľ značky zo Sant'Agata Bolognese stiahol plachtu z už na pohľad výstredného počinu. Ako sa dalo čakalo, vychádza z dvanásťvalcového Aventadora, i keď najmä spredu sa viac ponáša na menší Huracán, predovšetkým rozložením dravých svetlometov. Novinka, ktorá prichádza pri príležitosti osláv stého výročia od narodenia zakladateľa značky dostala celo-karbónový bodykit so značnými prevismi na oboch stranách, početnými hranami a žltými detailmi. Zadný partiám dominuje rozmerný difúzor, trojica koncoviek výfukov či nárazník ostro smerujúci k horizontálnej línii zadných svetiel.  

Centenario rozhodne nepadne do oka každému, jednotlivé detaily karosérie však treba naozaj vyzdvihnúť. Nielenže zabezpečujú lepšiu aerodynamiku, už na pohľad naznačujú, že dizajnéri zviazané ruky očividne nemali. Inak tomu nie je ani v prípade 5-lúčových diskov, ktoré boli vyrobené z hliníka a karbónu, pričom svojím tvarovaním plnia dôležitú úlohu pri vetraní brzdovej sústavy, keďže okrem estetickej funkcie slúžia aj na odvádzanie teplého vzduchu. Interiér posiaty Alcantarou a karbónom sa od toho v Aventadore až tak nelíši, zmeny sa ale dotkli budíkov, ktoré disponujú digitálnym panelom, navyše, nemalú obrazovku nájdeme aj v stredovom tuneli. Za kokpitom sa nenachádza nič iné ako 6,5-litrový dvanásťvalec, ktorý na všetky štyri kolesá posiela až 566 kW / 770 koní. Centenario dá stovku už za 2,8 sekundy a uháňať dokáže viac ako 350 km/h. Podľa plánu bude vyrobených len 40 exemplárov, z toho 20 bez strechy, teda už čoskoro spoznáme Centenario Roadster. Všetky kúsky sú už beznádejne vypredané, pričom prví majitelia svoje tátoše uvidia koncom tohto roka. Len ilustračne teda spomeniem cenu, ktorá v prípade "klasického", teda zatvoreného vyhotovenia predstavujú čiastku od 1,75 milióna € bez DPH.

Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!
Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!
Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!
Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!
Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!
Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!
Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!
Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!
Zabudnite na Reventón či Veneno, Centenario je nové, opäť šialené Lamborghini so 770 koňmi!
Späť
Zdieľať
Diskusia