Podľa portálu Lickd.co okolo 22 000 ľudí mesačne zisťuje na Googli, ako sa stať influencerom.
Túžiš po kariére influencera na sociálnych sieťach? Toto povolanie však nie je také jednoduché, ako sa môže zdať. Špeciálna kalkulačka z online dielne Lickd.co ti zadarmo vypočíta, koľko followerov a videní potrebuješ na jednotlivých sociálnych sieťach. Na získanie miliónov followerov človek totiž potrebuje stratégiu a čas.
Čarovnú kalkulačku sme vyskúšali aj v redakcii. Zadali sme do nej presný plat, aký by sme chceli ako influenceri ročne zarábať. Latku sme na začiatku stanovili radšej nižšie. Keďže suma sa dá do kalkulačky zadať len v librách, zadali sme 30 000 libier ročne, čo je v prepočte okolo 34 000 eur. Kalkulačka prišla s prekvapivým výsledkom.
Naša redaktorka by musela za rok nadobudnúť minimálne 1000 odberateľov svojho youtubového kanálu. To je možno celkom realistické, väčší problém by bol s takmer desiatimi miliónmi videniami. Stačilo by jej 5000 followerov na Instagrame so 128 sponzorskými príspevkami. Na sociálnej sieti TikTok by potrebovala minimálne 10 000 odberateľov, no až vyše 112 miliónov videní ročne. V takom prípade by si zarobila okolo 34 000 eur mesačne a mohla by sa živiť tým, že bude influencerka.
„Influencerov je čoraz viac a tí najlepší zarábajú naozaj dobre. Niet divu, že rastie počet ľudí, ktorí už nechcú robiť tradičné povolania. Okolo 22 000 ľudí mesačne zadáva do Googlu otázku, ako sa stať influencerom,“ píše na svojom portáli Lickd.co. Vyskúšať jeho špeciálnu kalkulačku môžeš tu.