Až po 5 rokoch od uvedenia modelu Kodiaq na trh prichádza na rad jeho facelift.
Modelu Škoda Kodiaq sa mimoriadne darí aj v našich končinách, jeho práve odhalené modernizované podanie preto dozaista poteší nejedného Slováka. Aj napriek tomu, že najväčšie SUV českej automobilky sa ukázalo svetu už v roku 2016, facelift prichádza až teraz – a aj to na pohľad len s veľmi decentnými retušami. Najvýraznejšie zmeny evidujeme vpredu, kde si miesto našla v rohoch zvýšená kapota, širšia šesťhranná maska, užšie a opticky zalomené svetlomety a nový nárazník.
Zásadnou inováciou prešli najmä spomínané svetlá, ktoré po novom už v základe disponujú full-LED technológiou, za príplatok sa dokonca do ponuky premiérovo zaradili aj Matrix-LED svetlomety. Ich prítomnosť prezradí nielen iné rozmiestnenie jednotlivých LED modulov, ale aj špecifický svetelný podpis. Zalomenú spodnú líniu dostali aj zadné plne LED svetlá s kryštalickými prvkami, dynamickými smerovkami a povestnou grafikou písmena C.
Do ponuky sa následne dostali nové dizajny 17" až 20" diskov kolies, odtiene karosérie, všimnúť si môžeš aj značne výraznejší zadný spojler v závislosti od verzie. Nový Kodiaq nám totiž Škoda ukazuje ako v klasickom podaní, tak aj vo verziách Laurin & Klement, Sportline a RS. Zaujímavosťou je, že doterajšia verzia Scout z ponuky vypadáva.
Interiér prešiel len kozmetickými zlepšeniami. Okrem nových dekórov, typov prešívania palubnej dosky a možnosti zvoliť čalúnenie z recyklovaných materiálov, majú premiéru aj plne elektronicky nastaviteľné ergonomické sedadlá. Po vizuálnej stránke je odlišnosťou viac-menej len nový 2-ramenný volant po vzore Octavie, športové verzie majú napokon 3-ramenné riešenie.
Čo sa týka obrazoviek, tu sa prekvapivo nemení takmer nič. Kodiaq totiž už dávnejšie dostal možnosť voľby 10,25" digitálnych budíkov, teraz však sú už štandardom od verzie Style. Virtuálny prístrojový štít však má modernejšiu grafiku a verzia RS aj športový režim zobrazenia s centrálne umiestneným otáčkomerom. Centrom palubovky je následne 8" displej infotainmentov Boler/Amundsen alebo 9,2" obrazovka systému Colombus.
Pod kapotou modernizovaného SUV nájdeme plejádu značne vynovených agregátov s dodatkom EVO. Naftovú ponuku tvorí motor 2.0 TDI Evo v dvoch výkonnostných stupňoch – 110 kW/150 koní alebo 147 kW/200 koní. Slabší variant je možné objednať aj s výhradne predným pohonom, silnejší má štandardne pohon 4 x 4. Spoločným znakom naftových verzií je výhradne 7-stupňová automatická prevodovka DSG, 6-stupňový manuál je už len v ponuke so základným benzínovým motorom.
Tým je agregát 1.5 TSI s výhradne predným pohonom, výkonom 110 kW/150 koní a funkciou, ktorá umožňuje odpojiť dva valce. Pre jednotku 2.0 TSI je následne štandardom 7-stupňové DSG a pohon všetkých štyroch kolies. Zákazník má na výber opäť dve výkonnostné verzie – 140 kW/190 koní alebo až 180 kW/245 koní.
Práve druhý spomenutý výkon patrí novej verzii RS. Ako ti teda už došlo, azda najzásadnejšou zmenou faceliftu je, že niekdajšia vrcholná verzia presedlala z pôvodného motora 2.0 BiTDI na benzínovú alternatívu s výkonom až 245 koní. Okrem vyššieho výkonu o 4 kW/5 koní je relevantnejšia správa o úspore hmotnosti až 60 kilogramov. Rýchlostné parametre ani cenové relácie zatiaľ nepoznáme, Kodiaq RS však zaujme športovejším zjavom a špecifickými 20" diskami Sagitarius.