Nová Kia EV6 bude mať dojazd 510 kilometrov, najsilnejšia verzia má pritom až 585 koní
Po nedávnom odhalení dizajnu úplne nového elektromobilu od Kie už poznáme aj jeho parametre.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Nová Kia EV6 bude mať dojazd 510 kilometrov, najsilnejšia verzia má pritom až 585 koní
Po nedávnom odhalení dizajnu úplne nového elektromobilu od Kie už poznáme aj jeho parametre.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Pred pár týždňami nám Kia ukázala svoj prvý elektromobil z chystaného elektrického modelového radu. Nové EV portfólio otvára crossover s označením EV6, ktorý má ukázať smerovanie značky. Globálny model chce pritom zaujať nielen veľmi moderným dizajnom, ale aj pozoruhodnou technikou pod kapotou.
Tú nám kórejský výrobca predstavil až teraz. EV6 totiž prichádza na scénu v pomerne veľkej škále verzií, ktoré sa od seba líšia počtom elektromotorov, výkonom aj veľkosťou batérie. Prvou zásadnou informáciou je, že verzie s jedným elektromotorom (2WD) nemajú predný, ale zadný náhon. Následne sú na výber dve veľkosti batérie a široké výkonnostné spektrum:
- 2WD Standard Range – 125 kW/170 koní & 350 Nm a 58 kWh batéria
- 2WD Long Range – 173 kW/235 koní & 605 Nm a 77,4 kWh batéria
- 4WD Standard Range – 168 kW/228 koní & 350 Nm a 58 kWh batéria
- 4WD Long Range – 239 kW/325 koní & 605 Nm a 77,4 kWh batéria
- AWD Long Range GT – 430 kW/585 koní & 740 Nm a 77,4 kWh batéria

Najväčším prekvapením je verzia GT, ktorá má kombinovaný výkon až 585 koní. To, že pôjde o športový variant, potvrdzuje nielen schopnosť akcelerovať na stovku za 3,5 sekundy, ale aj maximálna rýchlosť, ktorá je až 260 km/h. Najúspornejšou verziou má byť vyhotovenie 2WD Long Range, kde je v zmysle metodiky WTLP deklarovaný dojazd až 510 kilometrov.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 3512 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Rovnako ako sesterský model Hyundai Ioniq 5 aj nová Kia EV6 stojí na platforme E-GMP. To okrem iného znamená, že elektrická sústava umožňuje, aby motor aj konvertor pracovali s napätím 400 V aj 800 V, a to bez použitia adaptéra. Za ideálnych podmienok je teda možné nabiť akumulátory z 10 na 80 % len za 18 minút. Kia tento údaj neuvádza, je však jasné, že po vzore Ioniqu 5 aj EV6 podporuje 350 kW nabíjanie.
Batožinový priestor bude mať objem 520 litrov, vpredu je pritom druhý kufor s veľkosťou 52 (2WD), respektíve 20 litrov (AWD). Rovnako ako Ioniq 5 aj EV6 ponúkne technológiu Vehicle-to-Load (V2L), ktorá umožňuje nabíjanie rôznych elektrických zariadení s výkonom 3,6 kW. Auto teda bude akousi nabíjačkou na kolesách. Zatiaľ čo elektrický Hyundai sa má na prvé trhy dostať už v prvej polovici roka, EV6 má prísť až v tej druhej. Cenu zatiaľ nepoznáme.
Zobraziť galériu 7

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.