Dalo sa čakať, že sa americkí giganti nechajú inšpirovať obrovským úspechom čínskeho TikToku.
TikTok je posledné mesiace pravdepodobne najväčším trendom vo svete sociálnych médií. Po neustálom raste však môže naraziť. Pomaly sa do mobilov dostáva YouTube Shorts s prakticky rovnakým druhom rýchlej zábavy.
Už v druhej polovici minulého roka na úspech TikToku zareagoval Facebook, alebo presnejšie jeho Instagram. Vytvoril takzvané Instagram Reels, ktoré sú krátke vertikálne videá s možnosťou úpravy priamo v mobile. Ako pre The Verge povedal šéf vývoja Instagramu Robby Stein, nejde o rovnaký produkt. Oproti TikToku sú ich Reels len doplnkom, nie samostatnou aplikáciou.
S priamejšou konkurenciou to skúša Google. V septembri minulého roka spustil službu YouTube Shorts v Indii. V krajine s miliardou potenciálnych divákov a tvorcov, v ktorej je TikTok zakázaný.