Nové Nio ET7 príde na trh už budúci rok.
Čínska automobilka Nio nie je v našich končinách veľmi známa, na domácom trhu sa jej však darí čoraz viac. A to aj napriek skutočnosti, že jej portfólio počíta výhradne s elektrickými modelmi – EC6, ES6 a ES8. Ázijský výrobca však najnovšie svetu ukazuje svoju novú vlajkovú loď s označením ET7, s ktorou chce expandovať aj na európsky trh.
Okrem vskutku príťažlivého dizajnu chce pritom novinka európsku klientelu zaujať aj prémiovým spracovaním a v neposlednom rade pozoruhodnou technikou. Pod povrchom sú až dva elektromotory (180 a 300 kW), ich spoločný systémový výkon je teda až 480 kW / 652 koní a 850 Nm. Vďaka nemu dokáže veľký sedan (5 098 x 3 060 x 1 987 mm) akcelerovať na stovku len za 3,9 sekundy.
Ako uvádza výrobca, zákazník bude mať na výber hneď 3 typy veľkostí batérii. Základné akumulátory majú kapacitu 70 kWh, stredné 100 kWh a tie najväčšie až rekordných 150 kWh. Už tento údaj čo-to napovedá a potvrdzuje to aj informácia o uvádzanom dojazde. Oficiálny údaj je až 1 000 km na jedno nabitie, vďaka čomu má ísť o prvý sériový elektromobil, ktorého dojazd dosiahne túto magickú hranicu.
Dodať však treba, že daný údaj reprezentuje meranie v zmysle metodiky NEDC, ktorá ako vieme, predstavuje väčší odchyl od skutočnosti než metodika WLTP. K veľkému dojazdu má poslúžiť nie len obrovská batéria, ale aj veľmi efektívny pohon a výborná aerodynamika – koeficient aerodynamického odporu má hodnotu len 0.23 Cd.
Informáciami o rýchlosti nabíjania zatiaľ nedisponujeme, pripomeňme však, že automobilka Nio aj pre model ET7 ponúkne netypický spôsob nabíjania – okrem štandardného nabíjania cez sieť je totiž možné na počkanie vymeniť samotné akumulátory. Okrem plne LED-kového exteriérového i interiérového svietenia spomeňme efektné výsuvné kľučky, masívne použitie hliníka, rozmernú panoramatickú strechu či kvalitný audio systém s 23 reproduktormi už v základe.
Ešte pozoruhodnejšia je skutočnosť, že ET7 je štandardne vybavené plejádou až 33 výkonnými snímačmi po celom aute. Prítomný systém dokáže každú sekundu spracovať až 8 GB dát, čo má vo výsledku zaručiť nevídane presne a spoľahlivo fungujúci automatizovaný režim. O tom, ako tomu bude v praxi sa dozvieme v roku 2022, keď je naplánovaný príchod na trh. Cena základného vyhotovenia by pritom v prepočte mala vyjsť na cca 60-tisíc €.