Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
12. januára 2021, 15:48
Čas čítania 1:19
Martin Mičuda

Čínska automobilka Nio má novú vlajkovú loď. Pôjde o prvý elektromobil s dojadzom 1 000 km?

Čínska automobilka Nio má novú vlajkovú loď. Pôjde o prvý elektromobil s dojadzom 1 000 km?
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.nio.com/news/nio-launches-first-autonomous-driving-model-et7" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">nio.com</a>
TECH
Uložiť Uložené

Nové Nio ET7 príde na trh už budúci rok.

Čínska automobilka Nio nie je v našich končinách veľmi známa, na domácom trhu sa jej však darí čoraz viac. A to aj napriek skutočnosti, že jej portfólio počíta výhradne s elektrickými modelmi – EC6, ES6 a ES8. Ázijský výrobca však najnovšie svetu ukazuje svoju novú vlajkovú loď s označením ET7, s ktorou chce expandovať aj na európsky trh. 

Okrem vskutku príťažlivého dizajnu chce pritom novinka európsku klientelu zaujať aj prémiovým spracovaním a v neposlednom rade pozoruhodnou technikou. Pod povrchom sú až dva elektromotory (180 a 300 kW), ich spoločný systémový výkon je teda až 480 kW / 652 koní a 850 Nm. Vďaka nemu dokáže veľký sedan (5 098 x 3 060 x 1 987 mm) akcelerovať na stovku len za 3,9 sekundy. 

Nio, ET7,
Zdroj: https://www.nio.com/news/nio-launches-first-autonomous-driving-model-et7

Ako uvádza výrobca, zákazník bude mať na výber hneď 3 typy veľkostí batérii. Základné akumulátory majú kapacitu 70 kWh, stredné 100 kWh a tie najväčšie až rekordných 150 kWh. Už tento údaj čo-to napovedá a potvrdzuje to aj informácia o uvádzanom dojazde. Oficiálny údaj je až 1 000 km na jedno nabitie, vďaka čomu má ísť o prvý sériový elektromobil, ktorého dojazd dosiahne túto magickú hranicu.

Dodať však treba, že daný údaj reprezentuje meranie v zmysle metodiky NEDC, ktorá ako vieme, predstavuje väčší odchyl od skutočnosti než metodika WLTP. K veľkému dojazdu má poslúžiť nie len obrovská batéria, ale aj veľmi efektívny pohon a výborná aerodynamika – koeficient aerodynamického odporu má hodnotu len 0.23 Cd.

Odporúčané
Aká je pravda o elektrickom Volkswagene? Zisťovali sme ju v teste úplne novej ID.3-ky Aká je pravda o elektrickom Volkswagene? Zisťovali sme ju v teste úplne novej ID.3-ky 27. novembra 2020, 9:30

Informáciami o rýchlosti nabíjania zatiaľ nedisponujeme, pripomeňme však, že automobilka Nio aj pre model ET7 ponúkne netypický spôsob nabíjania – okrem štandardného nabíjania cez sieť je totiž možné na počkanie vymeniť samotné akumulátory. Okrem plne LED-kového exteriérového i interiérového svietenia spomeňme efektné výsuvné kľučky, masívne použitie hliníka, rozmernú panoramatickú strechu či kvalitný audio systém s 23 reproduktormi už v základe.

Ešte pozoruhodnejšia je skutočnosť, že ET7 je štandardne vybavené plejádou až 33 výkonnými snímačmi po celom aute. Prítomný systém dokáže každú sekundu spracovať až 8 GB dát, čo má vo výsledku zaručiť nevídane presne a spoľahlivo fungujúci automatizovaný režim. O tom, ako tomu bude v praxi sa dozvieme v roku 2022, keď je naplánovaný príchod na trh. Cena základného vyhotovenia by pritom v prepočte mala vyjsť na cca 60-tisíc €.

Nio, ET7,Nio, ET7,Nio, ET7,Nio, ET7,
Zobraziť galériu
(12)
Domov
Zdieľať
Diskusia