Pôjde o prvý rýdzo indický model.
Nie je žiadnym tajomstvom, že Škoda chystá do svojho stále širšieho portfólia začleniť ďalšie SUV. Dôkazom toho je aj minulý rok predstavený koncept Vision In, ktorý ale naznačil, že chystaná novinka bude trochu špecifickejšia. Automobilka Škoda sa totiž v rámci projektu Indie 2.0 chystá expandovať na indický trh, no a práve nové malé SUV má byť prvým rýdzo indickým modelom.
Projekt, ktorý bude stáť na novej platforme, má odzrkadľovať tamojšie špecifické nároky. V uplynulých hodinách tieto správy potvrdzuje skutočnosť, že škodovka krátko pred oficiálnym odhalením novinky prezradila jej meno. V zmysle tradícií tak opäť spoznávame najprv samotné označenie, ktoré, ako iste tušíš, už nemôže postrádať písmeno "q" na konci mena. Po modelov Kamiq, Karoq, Kodiaq či Enyaq tak už čoskoro spoznáme Kushaq.
Už samotný názov naznačuje, pre aký trh je novinka určená, opäť pritom nejde len tak o hocijaké označenie. Meno Kushaq pochádza zo starého indického jazyka sanskrt, kde pojem "Kushak" predstavuje kráľa/vládcu. V zmysle zavedeného názvoslovia modelov českej automobilky tak došlo len k výmene posledného písmena. Ako uvádza Škoda, označenie, ktoré v preklade znamená kráľ, je veľmi výstižne, pretože mestské SUV má pôsobiť veľmi sebavedomým dojmom.
Spolu s menom nám automobilka odhalila aj prvý oficiálny záber sériovej podoby, z neho však veľa zistiť nevieme. Silueta strechy však jasne naznačuje, že Kushaq bude do väčšinovej miery reprezentovať produkčnú podobu minuloročného konceptu Vision In. Ostatne, už vtedy automobilka tvrdila, že štúdia je do veľkej miery zhodná so sériovkou. Tá mala uzrieť svetlo sveta už minulý rok, skrz pandémiu sa ale oficiálne odhalenie udeje až tento rok v marci.
Už teraz vieme, že Kushaq bude stáť na novej platforme MQB A0 In, ktorá má predstavovať zjednodušenú podvozkovú architektúru, akú poznáme v Európe. Indický trh totiž nie je až tak náročný a tamojšia klientela si až tak nepotrpí na komplikovanejšej a modernejšej technike. Zároveň ide o odpoveď na zníženie výrobných nákladov a snahu vystačiť si s komponentmi tamojších výrobcov – až 95 % komponentov bude pochádzať od lokálnych dodávateľov.
Je teda zrejmé, že Kushaq sa na európsky trh nedostane. Ostatne, vzhľadom k rozmerom by pravdepodobne až príliš konkuroval tunajšiemu modelu Kamiq a zároveň by nedokázal splniť lokálne štandardy. Už tento rok Škoda predstaví aj druhý výhradne indický model, ktorý bude stáť na platforme MQB A0 In. Pôjde o sedan, ktorý nahradí doteraz v Indii ponúkaný a veľmi úspešný Rapid. Nenechaj sa však zmiasť názvom, model Rapid predávaný v Indii nemá prakticky nič spoločné s niekdajším Rapidom v Európe. De facto ide o Polo sedan v kabáte Škoda.