Výrobnú halu za pol milióna eur si museli postaviť v Česku, kde im poskytli lepšie podmienky ako na Slovensku. CHISTEE a MALINNA° využívajú silu prírodných olejov a solí.
„Oslovuje nás množstvo „influencerov“, ktorí síce majú profily s vysokou sledovanosťou, ale nájdete na nich obrázky hraničiace s pornografiou a to je pre mňa bez urážky, online prostitúcia za produkty a spolupráce, ktorá nemá nič spoločné so sebaúctou a hodnotami, ktoré chceme šíriť,“ povedala pre Refresher Dominika Doniga.
Aj napriek tomu, že začínali s výrobou čistiacich prostriedkov, ľudia na Slovensku a v Čechách ich poznajú hlavne kvôli ich kozmetickej značke. On pracoval ako producent vážnej hudby a jeho dcéra bola hlasová koučka a operná speváčka. Dnes sa otec s dcérou spoločne s ďalšími rodinnými príslušníkmi venujú prírodnej kozmetike a biodegradovateľným čistiacim prostriedkom.
Jaroslav Stráňavský, ktorý je tvorcom formúl a jediný z celej rodiny pozná know-how k spracovaniu rastlinných olejov, sa v roku 2020 stal vďaka výsledkom svojho výskumu členom Českej lekárskej spoločnosti. Jeho dcéra Dominika Doniga bola s čistiacimi produktami s názvom CHISTEE, ktoré jej otec vyvíjal nadmieru spokojná a preto mu navrhla, aby svoje znalosti pretavil aj do kozmetickej značky a tak vznikla MALINNA°, ktorá vyrába produkty pre zdravie a krásu. Výrobno-obchodnú firmu zastrešujúcu značku CHISTEE vedie rodinný známy Peter Faltus.
- Prečo má slovenská značka výrobnú halu v Čechách
- Odkiaľ pochádzajú suroviny, ktoré používajú na výrobu svojich produktov
- Môžeš čistiace prostriedky od CHISTEE vypiť
- Aká je filozofia značiek
- Ktorí influenceri oslovujú značky na spoluprácu
Začali ste výrobou čistiacich prostriedkov a momentálne vyrábate aj kozmetiku. Produkty, z ktorej kategórie majú väčší úpsech?
Jaroslav Stráňavský: Väčší úspech má kozmetika a výživové doplnky. Je to z jednoduchého dôvodu, že ľudia považujú kozmetiku za dôležitejšiu pre svoje zdravie, krásu a celkovo bezpečie. V budúcnosti očakávame podobný úspech aj v bio-čistiacich prípravkov.
Aj keď ste začali výrobky ponúkať v roku 2017 už minulý rok ste ukončili s tržbami približne 300-tisíc eur. V čom sú vaše produkty také výnimočné a prečo sú podľa vás obľúbené?
Dominika Doniga: MALINNA° products dosiahla minulý rok tržby zhruba na úrovni 300 000 eur, tento rok sme prekročili dvojnásobok minulého roku. Naše prípravky, či už čistiace prostriedky, výživové doplnky alebo kozmetika, sú jedinečné technológiou spracovania, ktorou dosahujeme ich účinok, 100% biologickou rozložiteľnosťou a tým, že vytvárajú prostredie zvyšujúce vitalitu človeka imunitným tréningom. Ich obľúbenosť je aj preto, že ich naozaj od základu vytvárame my a nehráme sa na pseudo výrobcov, ktorí za svoju značku skrývajú cudzí výrobok z dovozu.
Konzum nás núti neustále túto čiernu dieru zapĺňať hmotou. A tento princíp je zničujúci nielen pre jednotlivca, ale aj pre fungovanie celého ľudského spoločenstva na zemi. - Dominika Doniga
Aká je filozofia vašich značiek CHISTEE a MALINNA° ?
Dominika Doniga: V MALINNA° je našim prvoradým cieľom zdravie a na zdravom organizme postavená krása. Nesnažíme sa produkty predať spôsobom, že ak ich budete používať dosiahnete nejaký spoločnosťou uznávaný ideál krásy. To, k čomu sa snažíme priblížiť, je dosiahnuť maximálne možnosti rozvoja vlastného tela. Produkty to však neurobia za vás. Sú len veľmi efektívnym pomocným prostriedkom.
Užívateľov tiež vzdelávame a orientujeme na vzťah k prírodným zdrojom, udržateľnému spôsobu života, minimalizmu, k sebaláske a sebaprijatiu. Posledné dve totiž považujeme za kľúčové, ak chceme zastaviť potrebu konzumného života. Ak ich nemáme zvládnuté, konzum nás núti neustále túto čiernu dieru zapĺňať hmotou. A tento princíp je zničujúci nielen pre jednotlivca, ale aj pre fungovanie celého ľudského spoločenstva na zemi.
Peter Faltus: V CHISTEE si prajeme žiť v čistom, bezpečnom a zdravom prostredí. Inšpiruje nás sila prírody. Spájame skúsenosti z minulosti s modernými poznatkami súčasnosti pre udržateľné riešenia budúcnosti.
Mám rád výzvy. Nemal by som problém presťahovať sa kamkoľvek, kde funguje právo, demokracia, sloboda a silný občan alebo k tomu tamojšia spoločnosť aspoň smeruje. - Jaroslav Stráňavský o tom, prečo sa presťahoval do Česka
Dominika sa venuje marketingovým záležitostiam firmy MALINNA°, akú úlohu zohrávate vo vašich rodinných podnikoch vy?
Jaroslav Stráňavský: Počúvam a rozmýšľam o všetkých pripomienkach, nápadoch, potrebách či víziách Dominiky a Petra. Oni sú budúcnosť. Vnímaví nielen k potrebám ľudí, ale rovnako k prírode so zmyslom pre harmóniu na planéte. Som z generácie, počas ktorej bola planéta Zem najviac zdevastovaná. Mám dlh voči našim potomkom.
Výroba a výskum vašich produktov najskôr prebiehal na Slovensku v Tajove. Výrobu ste neskôr presunuli do Českej republiky. Prečo?
Jaroslav Stráňavský: V tej dobe mi Česká republika poskytla podmienky, aké na Slovensku boli nemožné. Bez známostí, či úplatkov som mal možnosť kúpiť pozemok pod výrobnú halu za prijateľnú cenu.
Českomoravská záruční a rozvojová banka, a.s. mi poskytla pôžičku na pokrytie 50% nákladov na výstavbu výrobnej haly s vynikajúcim úrokom a tiež ručenie za úver po dobu prvých 5 rokov. Úlohu zohralo aj množstvo osobných dôvodov. Ale aj uvedené by boli dostatočné.
View this post on Instagram
Museli ste sa teda do Česka presťahovať?
Jaroslav Stráňavský: Chcel som. Mám rád výzvy. Nemal by som problém presťahovať sa kamkoľvek, kde funguje právo, demokracia, sloboda a silný občan alebo k tomu tamojšia spoločnosť aspoň smeruje.
Prezradíte nám koľko stála nová výrobná hala?
Jaroslav Stráňavský: Nie je to tajomstvo, náklady na realizáciu boli cca 500 000 €.
Keď sa vrátime na začiatok, vieme, že ste začínali s výrobou čistiacich prostriedkov. Prečo?
Jaroslav Stráňavský: Bola to nevyhnutná kombinácia. Mojim cieľom bolo spracovanie olejov tak, aby sa stali vysoko kompatibilné s ľudským organizmom. Ten ale tvorí zo 70% voda nezlučiteľná s olejmi, ktoré sú vzácnym zdrojom účinných látok, živín a energie pre fungovanie buniek. Na pokusy som míňal stovky litrov kvalitných olejov a z nevydarených pokusov vytváral čistiace prostriedky. Tie majú v súčasnosti vysokú kvalitu po všetkých stránkach a stali sa neoddeliteľnou časťou našej produkcie.
View this post on Instagram
Ako dlho vám trval výskum a vývoj produktov CHISTEE? Čo bolo impulzom pre jeho začatie?
Jaroslav Stráňavský: Trvá približne desať rokov a prebieha neustále. Potreboval by som niekoľko životov na vyčerpanie možnosti výskumu. Základné know-how som získal v Južnej Kórei a USA. Chcel som však vyvinúť čisto prírodný prostriedok. Po návrate na Slovensko som doma veľa experimentoval a venujem sa tomu čoraz viac až dodnes.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Pre koho sú určené čistiace prostriedky CHISTEE
- Testujú produkty na zvieratách
- Akými laboratórnymi testami produkty prešli
- Je výroba bezodpadová
- Koľko stojí krém na tvár