Dôvodom je presun výroby modelov.
Volkswagen už minulý rok informoval, že v Turecku vybuduje novú fabriku, ktorá by bola primárne určená na výrobu nových generácií modelov Passat a Superb. Tento scenár sa napokon neodohrá, za čo môže hneď niekoľko aspektov.
Napäté vzťahy Turecka a Sírie, časté tamojšie vojenské konflikty a v neposlednom rade koronavírus túto obrovskú investíciu (1,3 miliardy €) stopli. Ako náhradný plán sa tým pádom stala Bratislava.
O tejto skutočnosti sa šepkalo dlhšie, ostatne, samotná dohoda mala byť podpísaná už dávnejšie. V uplynulých hodinách sa ale na povrch dostala správa, v ktorej sám šéf koncernu Herbert Diess potvrdzuje investíciu približne 1 miliardy € práve do závodu pri Devínskej Novej Vsi.
Okrem výbornej strategickej polohy zavážila najmä skutočnosť, že výrobná linka v Bratislave vyrába najluxusnejšie modely koncernu, čím spĺňa požadovanú kvalitu spracovania pre modely Passat a Superb. Volkswagen pritom svoj mimoriadne úspešný model Passat už v slovenskom závode istý čas vyrábal (od roku 1992), teraz sa tak do Bratislavy vráti.
Ako sa pritom predpokladalo, presun výroby dvojice modelov na Slovensko si vyžiada postavenie novej montážnej haly a karosárne. Už i tak obrovský výrobný komplex sa tak opäť značne rozšíri. V kuloároch sa však polemizuje nad sesterským modelom, keďže okrem Passatu by sa u nás mal vyrábať aj Superb. Ten je ale v Česku považovaný za akúsi národnú pýchu, preto si dlhé roky Škoda razila cestu, že vlajková loď musí niesť visačku Made in Czech Republic. Uvidíme...