Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
11. septembra 2020, 8:25
Čas čítania 1:44
Martin Mičuda

Nový Golf kombi okrem 611-litrového batožinového priestoru prináša niekoľko prekvapení

Nový Golf kombi okrem 611-litrového batožinového priestoru prináša niekoľko prekvapení
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/more-space-more-golf-world-premiere-of-the-new-golf-variant-and-golf-alltrack-6369" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">volkswagen-newsroom.com</a>
TECH GOLF VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Okrem klasického kombi s dodatkom Variant automobilka odhaľuje aj Alltrack.

Narozdiel od koncernových súrodencov, Volkswagen svoj Golf najprv predstavil len ako klasický 5-dverový hatchback. Čakanie na praktickejšie kombi sa však končí, pretože nám automobilka ukázala novú generáciu už aj ako kombi s dodatkom Variant. Okrem toho spoznávame outdoorové vyhotovenie Alltrack.


Zadná časť Golfu Variant je azda vôbec najpríťažlivejšia doposiaľ. Volkswagen vsadil na ostrejšie zrezaný zadok, ktorým tak trochu pridáva šmrnc a lá Shooting Brake. Koncové LED-kové svetlá sú prakticky totožné s klasickým hatchbackom, no a podobne vyzerá aj nárazník.

Nový Golf kombi okrem 611-litrového batožinového priestoru prináša hneď niekoľko prekvapení
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Predná časť je bez zmeny, nechýbajú preto špičkové iQ.Light Matrix-LED svetlá s trochu divným tvarovaním. Nečakaná správa však prichádza pri pohľade zboku – rázvor náprav je v prípade Variantu o 50 milimetrov väčší než u predchodcu. 


Vzhľadom na to, že klasický Golf 8. generácie má identický rázvor s minulou generáciou, je zrejmé, že jeho verzia kombi prekvapivo disponuje o 5 centimetrov dlhším rázvorom, čo azda nik nečakal. Premietnuť sa to má najmä v interiéri, ktorý je podľa slov automobilky v pozdĺžnom smere väčší o 48 milimetrov, z čoho bude profitovať najmä zadná posádka. Batožinový priestor má 611 litrov, čo je o 6 litrov viac než doteraz. Celková dĺžka kombíka je pritom 4 633 milimetrov (+ 66 mm).

Odporúčané
Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? 29. augusta 2020, 15:32


S novou generáciou kombi Golf Variant prichádza na trh aj 2. generácia modelu Golf Alltrack. Ten má nielen ochranné prvky karosérie, zakrytý podvozok či väčšiu svetlú výšku (zatiaľ nevieme o koľko), ale zároveň aj štandardne pohon všetkých štyroch kolies 4Motion. Takto vybavené kombi je všestranným vozidlom, schopným jazdy aj mimo asfaltovaných ciest a vďaka pohonu všetkých kolies sa hodí aj na ťahanie (brzdeného) prívesu do hmotnosti 2 000 kg.

 

Nový Golf kombi okrem 611-litrového batožinového priestoru prináša hneď niekoľko prekvapení
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Odhliadnuc od väčšej priestrannosti sa interiér modelu Variant od klasického Golfa nemení. Aj tu platí, že štandardom sú vyše 10” digitálne budíky a 8,5” displej infotainmentu, prípadne príplatkové, tiež vyše 10” vyhotovenie. Verzia Alltrack sa okrem toho pýši špecifickými dekórmi a poťahmi, vo všeobecnosti ale ide len o optické odlišnosti. 


Pre nový Golf Variant bude k dispozícii široká ponuka motorov s priamym vstrekovaním paliva – 1.0 TSI, 1.5 TSI, 2.0 TDI a napokon aj agregát 1.5 TGI na stlačený zemný plyn CNG. Motor 2.0 TSI sa pre kombi verzie nenachádza v ponuke, pretože 2-litrový benzínový štvorvalec je výhradou len vrcholného variantu GTI, ten sa však ako Variant nebude vyrábať. Vskutku prekvapivé je, že s novou generáciou z ponuky zmizne GTD Variant, nechajme sa teda prekvapiť, či podobný osud nepostihne aj R Variant.

Rovnako ako hatchback, aj Variant sa môže pýšiť mild-hybridnou technológiou – verzie eTSI dostanú štartovací generátor pripojený k motoru drážkovaným remeňom a akumulátor s napätím 48 V. Pri zrýchľovaní štartovací generátor pracuje ako elektromotor a svojim krútiacim momentom podporuje spaľovací motor, ktorý sa pri tom menej namáha a spotrebuje menej paliva. Všetky motory eTSI sa štandardne kombinujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Základná cena nového kombi na Slovensku je 18-tisíc €.

Domov
Zdieľať
Diskusia