Okrem klasického kombi s dodatkom Variant automobilka odhaľuje aj Alltrack.
Narozdiel od koncernových súrodencov, Volkswagen svoj Golf najprv predstavil len ako klasický 5-dverový hatchback. Čakanie na praktickejšie kombi sa však končí, pretože nám automobilka ukázala novú generáciu už aj ako kombi s dodatkom Variant. Okrem toho spoznávame outdoorové vyhotovenie Alltrack.
Zadná časť Golfu Variant je azda vôbec najpríťažlivejšia doposiaľ. Volkswagen vsadil na ostrejšie zrezaný zadok, ktorým tak trochu pridáva šmrnc a lá Shooting Brake. Koncové LED-kové svetlá sú prakticky totožné s klasickým hatchbackom, no a podobne vyzerá aj nárazník.
Predná časť je bez zmeny, nechýbajú preto špičkové iQ.Light Matrix-LED svetlá s trochu divným tvarovaním. Nečakaná správa však prichádza pri pohľade zboku – rázvor náprav je v prípade Variantu o 50 milimetrov väčší než u predchodcu.
Vzhľadom na to, že klasický Golf 8. generácie má identický rázvor s minulou generáciou, je zrejmé, že jeho verzia kombi prekvapivo disponuje o 5 centimetrov dlhším rázvorom, čo azda nik nečakal. Premietnuť sa to má najmä v interiéri, ktorý je podľa slov automobilky v pozdĺžnom smere väčší o 48 milimetrov, z čoho bude profitovať najmä zadná posádka. Batožinový priestor má 611 litrov, čo je o 6 litrov viac než doteraz. Celková dĺžka kombíka je pritom 4 633 milimetrov (+ 66 mm).
S novou generáciou kombi Golf Variant prichádza na trh aj 2. generácia modelu Golf Alltrack. Ten má nielen ochranné prvky karosérie, zakrytý podvozok či väčšiu svetlú výšku (zatiaľ nevieme o koľko), ale zároveň aj štandardne pohon všetkých štyroch kolies 4Motion. Takto vybavené kombi je všestranným vozidlom, schopným jazdy aj mimo asfaltovaných ciest a vďaka pohonu všetkých kolies sa hodí aj na ťahanie (brzdeného) prívesu do hmotnosti 2 000 kg.
Odhliadnuc od väčšej priestrannosti sa interiér modelu Variant od klasického Golfa nemení. Aj tu platí, že štandardom sú vyše 10” digitálne budíky a 8,5” displej infotainmentu, prípadne príplatkové, tiež vyše 10” vyhotovenie. Verzia Alltrack sa okrem toho pýši špecifickými dekórmi a poťahmi, vo všeobecnosti ale ide len o optické odlišnosti.
Pre nový Golf Variant bude k dispozícii široká ponuka motorov s priamym vstrekovaním paliva – 1.0 TSI, 1.5 TSI, 2.0 TDI a napokon aj agregát 1.5 TGI na stlačený zemný plyn CNG. Motor 2.0 TSI sa pre kombi verzie nenachádza v ponuke, pretože 2-litrový benzínový štvorvalec je výhradou len vrcholného variantu GTI, ten sa však ako Variant nebude vyrábať. Vskutku prekvapivé je, že s novou generáciou z ponuky zmizne GTD Variant, nechajme sa teda prekvapiť, či podobný osud nepostihne aj R Variant.
Rovnako ako hatchback, aj Variant sa môže pýšiť mild-hybridnou technológiou – verzie eTSI dostanú štartovací generátor pripojený k motoru drážkovaným remeňom a akumulátor s napätím 48 V. Pri zrýchľovaní štartovací generátor pracuje ako elektromotor a svojim krútiacim momentom podporuje spaľovací motor, ktorý sa pri tom menej namáha a spotrebuje menej paliva. Všetky motory eTSI sa štandardne kombinujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Základná cena nového kombi na Slovensku je 18-tisíc €.