Podľa jedného zo sťažovateľov má reklama negatívny vplyv na maloletých.
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu začiatkom nového roka posudzovala zahraničný spot od známej spoločnosti H&M. Keďže sa reklama vysielala aj v našej krajine a niektorí Slováci s ňou neboli spokojní, Rada pre reklamu obdržala sťažnosti.
V záberoch (pozri nižšie) môžeš pozorovať ľudí počas vianočných sviatkov, ktoré si užívajú so svojimi blízkymi. Našli sa však diváci, ktorým v reklame prekážala prítomnosť bozkávajúceho sa homosexuálneho páru.
„Sťažovatelia poukazujú na scénu, v ktorej sa homosexuálny pár bozkáva. Prvý sťažovateľ má za to, že reklama má negatívny vplyv na maloletých a je pohoršujúca. Druhý sťažovateľ považuje predmetné zobrazenie za nedôstojné, nevhodné a urážlivé,“ objasnila Rada skúmanie televízneho spotu.
Rada pre reklamu sťažovateľom na svojej webovej stránke zdelila, že televízny spot s názvom H&M Vianoce 2019 nie je v rozpore s ustanoveniami Etického kódexu reklamnej praxe.