Druhý karosársky variant zdieľa dobre známu techniku.
Či sa nám to páči alebo nie, každému z nás je už určite jasné, že masívnej elektrifikácii sa nasledujúce roky nevyhneme. Dôkazom toho je čoraz väčšia prítomnosť hybridných či plne elektrických vozidiel a ani značka Audi nie je výnimkou. Práve naopak, okrem viacerých nových hybridov spoznávame ďalší elektromobil.
V priebehu niekoľkých mesiacov sa totiž do portfólia nemeckej automobilky začleňuje už druhý plne elektrický model, ktorý nesie názov e-tron Sportback. Áno, v skratke ide o druhý, v tomto prípade štýlovejší karosársky variant stredne veľkého SUV. Ako naznačuje samotný dodatok Sportback, pointou je strecha pripomínajúca vozidlá kupé, a teda ostrejšie a atraktívnejšie strihnutá zadná časť.
V porovnaní s klasickým variantom e-tron je však zmien azda viac, ako sa čakalo. Ako prvé je to samotný dizajn, ktorý okrem iného riešenia strechy zaujme novým, značne agresívnejším predným nárazníkom. Do ponuky sa začlenili športovejšie dizajny kolies, z ktorých tie najväčšie majú až 21”. Výraznou mierou sa zlepšila aerodynamika – koeficient odporu vzduchu má totiž hodnotu len 0,25 cx, čo je na veľkostné pomery vozidla úctyhodný výsledok.
Samozrejme, do istej miery za to môže nielen aerodynamickejší tvar karosérie, efektne tvarovaná predná časť, kompletne zakrytovaný podvozok, ale aj príplatkové virtuálne spätné zrkadlá. Pre úplnosť dodajme, že elektrický Sportback meria 4901 x 1935 x 1616 milimetrov, rázvor náprav má identických 2928 milimetrov.
Pokiaľ ide o exteriér, Audi upriamuje pozornosť ešte na jeden podstatný detail – digitálne Matrix-LED svetlomety. Laicky povedané, svetlo je rozložené na miniatúrne pixely, čím je vozovka osvetlovaná v naozaj vysokom rozlíšení. Schopnosť tieniť okoloidúcu premávku má byť preto podstatne sofistikovanejšia, no hlavne presnejšia než kedykoľvek predtým. Obdobné digitálne svetlá nájdeme momentálne len vo vrcholných vyhotoveniach triedy S, konkrétne v modeloch Mercedes-Maybach.
Samotnému kokpitu sa nemusíme veľmi venovať, keďže palubná doska zmenami neprešla – centrom je 10,1” Black Panel, pod ním je 8,6” panel klimatizácie, zatiaľ čo pred vodičom sa nachádza 12,3” Audi Virtual Cockpit s decentne pozmenenou grafikou. Futuristicky stredový tunel sa rovnako nemení.
Lepšia aerodynamika sa prejavila v pozitívnom smere pri dojazde. Podľa WLTP je papierový dojazd na jedno nabitie na úrovni až 446 kilometrov, čo je približne o 36 kilometrov viac ako v prípade klasickej karosérie. Pohonné ústrojenstvo i veľkosť batérie sa pritom nemení.
Novinka vstupuje na trh pod označením 55 quattro, čo v reči čísiel znamená 2 asynchrónne elektromotory so spoločným výkonom 265 kW / 360 koní a 560 Nm. K dispozícii je však krátkodobý Boost, vďaka ktorému sa na približne 8 sekúnd dostaví až 300 kW / 408 koní a 664 Nm.
Energia pochádza z akumulátorov, ktoré sú umiestnené v podlahe. Ich váha je až 700 kilogramov, dôležitejšie však je, že batérie majú vlastnú termoreguláciu a disponujú kapacitou až 95 kWh (využiteľná kapacita približne 86,5 kWh kWh).
Naďalej platí, že systém podporuje až 150 kW nabíjanie, pritom akcelerácia z 0 na 100 km/h je na úrovni 5,7 sekundy. Zaujímavosťou však je, že do ponuky sa hneď v úvode začleňuje aj slabší variant 50 quattro, ktorého parametre sú nasledovne: výkon 230 kW / 312 koní a 540 N.m a o 120 kilogramov ľahšia batéria s kapacitou 71 kWh (64,7 kWh využiteľných). Táto verzia pokorí stovku za 6,8 sekundy. Audi e-tron Sportback príde na trh začiatkom roka 2020.