Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
15. októbra 2019, 14:50
Čas čítania 0:00
Matej Krajčovič

Masovo populárne, no s neuveriteľne premrštenou cenou. Toto si o hodinkách Daniel Wellington zrejme nevedel

REFRESHER HODINKY
Uložiť Uložené

Rovnako vybavené a takmer identicky vyzerajúce modely kúpiš aj za 20 eur.

Mladých ako keby ešte donedávna hodinky vôbec nezaujímali. Na ich zápästiach si oveľa častejšie videl rôzne náramky, prívesky alebo spomienkové pásky na absolvované letné hudobné festivaly. 

Keď si sa spýtal na spôsob, akým merajú čas, odpoveďou bolo najmä niečo ako „Veď na to mám mobil!“

Nedá sa nepostrehnúť, že v posledných rokoch sa to výrazne mení. Hodinky nosí stále viac tvojich kamošov. Možno sa ti zdá aj to, že veľa z nich si kúpilo takmer navlas rovnaký model. Zrejme už tušíš, o akých kúskoch bude reč.

DW hodziny
DW hodziny Zdroj: Amazon.co.uk

Môže to vyzerať, že trochu preháňame, no značka Daniel Wellington naozaj zažíva až rozprávkový rozmach a jej hodinky s mimoriadne jednoduchým dizajnom doslova zaplavujú trh. 

Neveríš? Spoločnosť Daniel Wellington bola v roku 2017 označená za najrýchlejšie rastúcu firmu v Európe a na Instagrame už zozbierala takmer 5 miliónov followerov. Ešte raz, hodinárska firma v tempe, akým sa rozrastá, poráža úplne všetky ďalšie biznisy v Európe.

Obľúbené? Určite áno. Ale akú majú reálnu hodnotu? 

Startup založený v roku 2011 potreboval na to, aby predal svoj prvý milión hodiniek, len tri roky existencie. Posledné čísla hovoria o tom, že ich dodnes predal aspoň 11 miliónov kusov a na účet mu každý rok cinkne 228 miliónov dolárov od  zákazníkov. 

Majiteľ značky Daniel Wellington, 34-ročný Filip Tysander, sa stal milionárom a vo Švédsku vraj vlastní najdrahší apartmán v krajine. 

Problém je, že hodinky Daniel Wellington podľa mnohých spadajú do kategórie tzv. affordable luxury, alebo ak chceš luxusne pôsobiaceho tovaru za prijateľné ceny. V komunite fanúšikov hodiniek je to však skôr nadávka

Ak chceš vedieť, ako celá firma vznikla, pravdepodobne zamieriš rovno na jej web. Tam sa píše niečo v tomto zmysle: 

„(...) náhodné stretnutie na polceste okolo sveta. Na tejto ceste sa náš zakladateľ, Filip Tysander, stretol s britským gentlemanom s dokonalým štýlom. Tento muž mal zvláštnu obľubu, keď nosil svoje staré hodinky na starých zvetraných remienkoch. Jeho meno? Daniel Wellington.

Filip sa inšpiroval nadčasovým štýlom svojho nového známeho a rozhodol sa vytvoriť si vlastnú radu hodiniek. “

Vážne. Majiteľ firmy vraj stretol dobre vyzerajúceho pána, podľa ktorého pomenoval svoje hodinky. Teraz je vďaka používaniu jeho mena milionárom. Toho pána ale nikto ďalší nevidel a nikde sa nespomína, že by mal vo firme aspoň podiel, prípadne nejako zbohatol tiež. Jedine, že by tento údajný príbeh nebol úplne pravdivý? 

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 70233 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako vytvoriť vlastnú značku hodiniek
  • Kde kúpiť lacné hodinkové strojčeky
  • Ako na hodinkách zbohatnúť
  • Kúpiť si ich alebo nie
  • Pozrieme sa na 5 alternatív, ktoré by ťa mohli na ruke uspokojiť
Domov
Zdieľať
Diskusia