Flying Spur medzigeneračne ponúka viac luxusu, modernejšiu techniku a citeľne okázalejší dizajn.
Bolo len otázko času, kedy po príchode novej generácie modelu Continental GT spoznáme aj odvodenú limuzínu. Nakoniec nám Bentley svoju ultra-luxusnú pýchu servíruje až teraz, jej vstup na scénu je však o to veľkolepejší. Nový Flying Spur totiž dáva už na prvý pohľad jasne najavo, že to má namierené najmä na čínsky a americký trh, kde chce zaujať majestátnym dizajnom a okázalým luxusom.
Tretia generácia je pritom od základov nová, či už ide o podvozok, techniku alebo samotné srdce. Tým je v zmysle tradícií sprvoti výhradne W12-kový agregát. Konkurent pre Rolls-Royce Ghost stojí na platforme MSB, čo je mimochodom základný stavebný kameň aj pre novú Panameru, Flying Spur však chce predsa len zaujať skôr svojím luxusom a komfortom než športovými vlastnosťami. Ak si však myslíš, že novinka je pomalá, tak to sa vo veľkom mýliš – akceleráciu na stovku zvládne za 3,8 sekundy a uháňať vie až rýchlosťou 333 km/h!
Vďačí za to nielen 8-stupňovej automatickej prevodovke, ale hlavne spomínanému dvanásťvalcu. 6-litrový agregát disponuje výkonom až 467 kW / 635 koní a krútiacim momentom rovných 900 Nm. Aby motor prešiel cez čoraz prísnejšie emisné normy, vybavený je technológiou vypínania polovice valcov. Neskôr sa počíta aj s osemvalcom a hybridným šesťvalcom, tieto verzie prídu v priebehu budúceho roka.
K obratnosti už teraz poslúži riadená zadná náprava, ktorá 5,3-metrovému kolosu padne rozhodne vhod. Naďalej pritom platí, že poháňané sú všetky štyri kolesá, po novom je však už preferovaná zadná náprava a na tú prednú smeruje krútiaci moment v prípade potreby. Samozrejmosťou je vzduchový podvozok a od teraz už aj 48 V hlavná palubná sieť.
Po dizajnovej stránke môžeme hovoriť o veľkých zmenách, a to či už vpredu alebo vzadu. Majestátnemu predku dominuje obrovská chrómová maska, ktorá naznačuje dominantnosť a skutočnosť, že model má nadviazať najmä na úspech na ázijských trhoch. Full-LED svetelná technológia vychádza z nového GT-čka, jej grafika je ale ešte o čosi hodnotnejšia. Zadná časť to hrá na podstate elegantnejšiu a pôvabnejšiu nôtu. Vôbec prvýkráť je možné Flying Spur postaviť na 21" disky.
V interiéri dominuje dvojica 12,3" displejov, ten stredný je dotykový a vďaka otočnému mechanizmu sa dá zaklopiť. Pri pohľade na jednotlivé interiérové prvky môžno okamžite evidovať veľkú precíznosť, mimoriadne kvalitné materiály a cit pre detail. Zodpovedá tomu aj cenovka, keďže nové Bentley štartuje s cenovkou od 206-tisíc €.