Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 4. 12. 2020 meniny má Barbora, Barbara

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
17. máj 2019, 21:39
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Audi A4 prešlo veľkou modernizáciou, ktorá prináša nové technológie a revolúcia pod kapotou

Vynovený exteriér aj interiér dopĺňajú vylepšené motory.

Martin Mičuda
17. máj 2019, 21:39
Audi A4 prešlo veľkou modernizáciou, ktorá prináša nové technológie a revolúcia pod kapotou
Zdroj: audi-mediacenter.com
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

A4-ka patrí k neodmysliteľným stáliciam strednej triedy, preto niet divu, že Audi po 4 rokoch pôsobenia súčasnej generácie prichádza s rozsiahlou modernizáciou. V skutočnosti ide pritom už o druhý facelift v poradí, avšak decentné korektúry spred roka nemožno veľmi označovať za facelift v pravom slova zmysle. Teraz sa majú veci inak a obľúbená á-štvorka prináša plejádu noviniek. 

 

bcv
bcv Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Ako prvé je to samotný exteriérový dizajn, ktorý vďaka športovým dizajnovým akcentom pôsobí ešte dynamickejšie a hodnotnejšie. Tradičný Singleframe je opäť o čosi väčší, hlavne širší, čím dochádza k optickému rozšíreniu karosérie. Do očí okamžite udrú nové reflektory – A4-ka odteraz už v základe disponuje full-LED-kami, za príplatok ale nebude chýbať ani špičková Matrix LED technológia s prepracovanou grafikou.

 

Nárazníky dostali masívnejšie a členitejšie otvory, zatiaľ čo bočný pohľad definujú výraznejšie modelované svaly nad blatníkmi. Veľkou zmenou prešli aj zadné skupinové svetlá, ktoré vďaka svojej prepracovanej LED-kovej grafike pripomínajú väčšiu A6-ku. Zákazníci majú na výber 12 farieb laku karosérie, medzi nimi aj nový odtieň Terra Grey, do ponuky sa dostali aj nové dizajny kolies.

 

bcv
bcv Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Dobre známy interiér A4-ky sa naďalej vyznačuje horizontálnymi líniami. V strede prístrojového panelu je však po novom väčší, no hlavne už plne dotykový displej MMI touch, ktorý tvorí centrum nového systému ovládania. 

 

Obrazovka s akustickou spätnou väzbou preberá funkciu doterajšieho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača MMI na stredovej konzole, pričom dotykový displej má 10,1" uhlopriečku.  Jeho grafika, ktorú už poznáme z nedávnych noviniek, je zámerne čistá a jednoduchá, ako je pritom v súčasnosti stále väčším trendom, nechýba ani hlasové ovládanie, ktoré má rozumieť aj mnohým formuláciám z bežnej reči. 

 

V rámci príplatkovej výbavy je možné siahnuť po head-up displeji, hotspote WLAN či zvukovom systéme Bang & Olufsen Premium Sound System s trojrozmerným ozvučením prednej časti kabíny. 12,3" Audi Virtual Cockpit, teda príplatkové plne digitálne budíky už iste poznáš, teraz sa však zoznamujeme s ich vynoveným prostredím, kde okrem vylepšenej grafiky badať aj tretí hlavný štýl zobrazenia – centrálny ukazovateľ rýchlosti a otáčok. 

 

bcv
bcv Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

V úvode predaja bude faceliftované Audi A4 v Európe k dispozícii s 8 motorickými verziami – 3 benzínové motory TFSI a až 5 naftových TDI-čiek. Benzínové vyhotovenia už zastupuje výhradne dvojlitrový agregát – 35 TFSI (110 kW / 150 k a 270 Nm), 40 TFSI (140 kW / 190 k a 320 Nm) a následne 45 TFSI (180 kW / 245 k a 370 Nm). Naftovú paletu otvára verzia 30 TDI (dvojliter, 100 kW / 136 koní a 320 Nm), nasleduje 35 TDI (dvojliter, 120 kW / 163 k a 380 Nm), ďalej 40 TDI (dvojliter, 140 kW / 190 k a 400 Nm) a napokon 45 TDI (trojliter, 170 kW / 231 koní a 500 Nm).

 

Áno, po vzore väčších noviniek S6 a S7 sa už aj pod kapotou S4-ky odohrala revolúcia – benzínovú V6-ku nahrádza naftový trojliter, ktorý disponuje výkonom 255 kW / 347 koní a 700 Nm. Benzínový šesťvalec sa teda pre modelový rad A4 ocitne len vo vrcholnom vyhotovení RS4, ktoré nám však Audi zatiaľ vo faceliftovanej podobe nepredstavuje.

 

Všetky agregáty s rezervou spĺňajú emisnú normu Euro 6d-temp, pričom väčšina z jednotiek je už vybavená systémom mild-hybrid (MHEV), ktorá znižuje spotrebu paliva a súčasne zvyšuje komfort. Na výber bude 6-stupňová manuálna prevodovka, 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic alebo 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic, v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies. 

 

Zobraziť galériu 15 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
7
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.