Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. mája 2019, 21:39
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Audi A4 prešlo veľkou modernizáciou, ktorá prináša nové technológie a revolúcia pod kapotou

Audi A4 prešlo veľkou modernizáciou, ktorá prináša nové technológie a revolúcia pod kapotou
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/audi-a4-23" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH AUDI
Uložiť Uložené

Vynovený exteriér aj interiér dopĺňajú vylepšené motory.

A4-ka patrí k neodmysliteľným stáliciam strednej triedy, preto niet divu, že Audi po 4 rokoch pôsobenia súčasnej generácie prichádza s rozsiahlou modernizáciou. V skutočnosti ide pritom už o druhý facelift v poradí, avšak decentné korektúry spred roka nemožno veľmi označovať za facelift v pravom slova zmysle. Teraz sa majú veci inak a obľúbená á-štvorka prináša plejádu noviniek. 

bcv
bcv Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Ako prvé je to samotný exteriérový dizajn, ktorý vďaka športovým dizajnovým akcentom pôsobí ešte dynamickejšie a hodnotnejšie. Tradičný Singleframe je opäť o čosi väčší, hlavne širší, čím dochádza k optickému rozšíreniu karosérie. Do očí okamžite udrú nové reflektory – A4-ka odteraz už v základe disponuje full-LED-kami, za príplatok ale nebude chýbať ani špičková Matrix LED technológia s prepracovanou grafikou.

Nárazníky dostali masívnejšie a členitejšie otvory, zatiaľ čo bočný pohľad definujú výraznejšie modelované svaly nad blatníkmi. Veľkou zmenou prešli aj zadné skupinové svetlá, ktoré vďaka svojej prepracovanej LED-kovej grafike pripomínajú väčšiu A6-ku. Zákazníci majú na výber 12 farieb laku karosérie, medzi nimi aj nový odtieň Terra Grey, do ponuky sa dostali aj nové dizajny kolies.

bcv
bcv Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Dobre známy interiér A4-ky sa naďalej vyznačuje horizontálnymi líniami. V strede prístrojového panelu je však po novom väčší, no hlavne už plne dotykový displej MMI touch, ktorý tvorí centrum nového systému ovládania. 

Obrazovka s akustickou spätnou väzbou preberá funkciu doterajšieho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača MMI na stredovej konzole, pričom dotykový displej má 10,1" uhlopriečku.  Jeho grafika, ktorú už poznáme z nedávnych noviniek, je zámerne čistá a jednoduchá, ako je pritom v súčasnosti stále väčším trendom, nechýba ani hlasové ovládanie, ktoré má rozumieť aj mnohým formuláciám z bežnej reči. 

V rámci príplatkovej výbavy je možné siahnuť po head-up displeji, hotspote WLAN či zvukovom systéme Bang & Olufsen Premium Sound System s trojrozmerným ozvučením prednej časti kabíny. 12,3" Audi Virtual Cockpit, teda príplatkové plne digitálne budíky už iste poznáš, teraz sa však zoznamujeme s ich vynoveným prostredím, kde okrem vylepšenej grafiky badať aj tretí hlavný štýl zobrazenia – centrálny ukazovateľ rýchlosti a otáčok. 

bcv
bcv Zdroj: www.audi-mediacenter.com

V úvode predaja bude faceliftované Audi A4 v Európe k dispozícii s 8 motorickými verziami – 3 benzínové motory TFSI a až 5 naftových TDI-čiek. Benzínové vyhotovenia už zastupuje výhradne dvojlitrový agregát – 35 TFSI (110 kW / 150 k a 270 Nm), 40 TFSI (140 kW / 190 k a 320 Nm) a následne 45 TFSI (180 kW / 245 k a 370 Nm). Naftovú paletu otvára verzia 30 TDI (dvojliter, 100 kW / 136 koní a 320 Nm), nasleduje 35 TDI (dvojliter, 120 kW / 163 k a 380 Nm), ďalej 40 TDI (dvojliter, 140 kW / 190 k a 400 Nm) a napokon 45 TDI (trojliter, 170 kW / 231 koní a 500 Nm).

Áno, po vzore väčších noviniek S6 a S7 sa už aj pod kapotou S4-ky odohrala revolúcia – benzínovú V6-ku nahrádza naftový trojliter, ktorý disponuje výkonom 255 kW / 347 koní a 700 Nm. Benzínový šesťvalec sa teda pre modelový rad A4 ocitne len vo vrcholnom vyhotovení RS4, ktoré nám však Audi zatiaľ vo faceliftovanej podobe nepredstavuje.

Všetky agregáty s rezervou spĺňajú emisnú normu Euro 6d-temp, pričom väčšina z jednotiek je už vybavená systémom mild-hybrid (MHEV), ktorá znižuje spotrebu paliva a súčasne zvyšuje komfort. Na výber bude 6-stupňová manuálna prevodovka, 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic alebo 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic, v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies. 

Domov
Zdieľať
Diskusia