Na sociálnych sieťach dokážeš ľudí presvedčiť o čomkoľvek.
Britský youtuber George Mason v januári zverejnil video o tom, ako dokázal celý týždeň klamať svojich divákov a kamarátov dovolenkovou ilúziou. Celý čas sa tváril, že cestuje po Európe, raz je vo Francúzsku a inokedy zase v Španielsku, ale v skutočnosti sedel doma za stolom a svoje fotky usilovne upravoval vo Photoshope.
Nechal sa ním inšpirovať youtuber Byron, ktorý koncept týždňovej dovolenky vymenil za ilúziu obrovského množstva peňazí vo svojom živote, na čo upozornila okrem iných aj Bored Panda.
Nechcel teda followerov klamať tým, že by niekam cestoval, práve naopak. Jednoducho sa začal na Instagrame pretvarovať a pridávať tam fotky, na ktorých sedí v súkromnom lietadle, nakupuje v predajniach Louis Vuitton a chváli sa luxusnými hodinkami. Nešlo o realitu, ale o sociálny experiment.
Fanúšikovia ho podozrievali, že vyhral v lotérii, ale nijak neskúmali, či fotky náhodou neupravuje a v skutočnosti ich nekŕmi fotomontážami. Vraj mu za celý týždeň experimentu napísala len hŕstka ľudí, ktorá ho podozrievala z klamstva, inak mu všetci fotomontáže hltali z dlane. Mali síce pocit, že takýto luxus zo dňa na deň nemohol dosiahnuť, avšak presvedčili samých seba, že youtuberi určite zarábajú státisíce, a tak si to môže dovoliť.
Ba čo viac, Byron sa vo výslednom videu, kde všetko odhalil, pousmial nad tým, že sa ho otázky o náhlom bohatstve vypytovala vlastná rodina. Nevedela pochopiť, odkiaľ zrazu nabral peniaze na súkromné lietadlá. Viac ako týždeň svoj luxusný život fejkovať nedokázal, ale experiment mal obrovský dopad.
Ako sám hovorí, kedysi získaval okolo 2,5-tisíc lajkov na jednej fotke, keď sa stal bohatým hypebeastom, na fotkách zrazu pozoroval pokojne 12-tisíc srdiečok. Ľudia skrátka milujú sledovanie života, ktorý by raz chceli žiť aj oni, ale nemôžu.