Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
7. marca 2019 o 13:06
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Audi prezentuje ďalšie agresívne SUV. Čisto elektrická Q4-ka má 306 koní a dojazd 450 km

Audi prezentuje ďalšie agresívne SUV. Čisto elektrická Q4-ka má 306 koní a dojazd 450 km
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/audi-q4-e-tron-concept-11368" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH AUDI
Uložiť Uložené

Elektrifikácia nových automobilov od Audi je v plnom prúde.

Stánok Audi sa na autosalóne v Ženeve vo veľkom zaoberá elektrifikáciou, čoho dôkazom je hneď niekoľko elektrických noviniek. Okrem plejády hybridov či nového e-tronu vo verzii kupé sa najväčšia pozornosť upriamuje do ďalšieho úplne nového modelu. Tým je opäť športovo strihnuté SUV, ktoré sa prezentuje ako Q4 e-tron.

Rovnako ako koncept Škoda Vision iV, aj kompaktné SUV od Audi stojí na novej platforme MEB, ako už teda asi tušíš nielen podľa samotného názvu, ide o čisto elektrický model. Exteriér rozhodne nezaprie súčasné dizajnové smerovanie značky, či už sú vo veci výrazné línie, ostré krivky, obrovská maska alebo prepracované Matrix-LED svetlomety. 

Audi prezentuje ďalšie agresívne SUV. Čisto elektrická Q4-ka má 306 koní a dojazd 450 km
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Sebavedomie však dotvára nielen agresívny predný nárazník, ale aj až 22" disky s opäť veľmi výrazným dizajnom. Novinka s rázvorom náprav 2,77 metra a celkovou dĺžkou 4,59 metra púta pozornosť aj zadnými partiami, kde nájdeme navzájom prepracované LED-kové svetla s pútavou grafikou.

Keďže ide o elektrický automobil, nová koncepcia zabezpečuje priestranný interiér. Samozrejme, dominuje mu hneď niekoľko obrazoviek, ktoré sú už akousi neodmysliteľnou súčasťou súčasných audín. Dodať však musíme, že i keď Audi tvrdí, že do väčšinovej miery sa zoznamujeme so sériovou podobou, vystavený kúsok v Palexpe označuje ako koncept. Najmä v kokpite tak možno badať viacero futuristických prvkov, ktoré sa do série určite neprederú.

Audi prezentuje ďalšie agresívne SUV. Čisto elektrická Q4-ka má 306 koní a dojazd 450 km
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Na záver prejdime k samotnému pohonu. Aj v tomto prípade sa o pohon stará hneď dvojica elektromotorov, ich výkon však nie je identický. Predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 75 kW / 102 koní a 150 Nm, zatiaľ čo výhradne zadnú nápravu poháňa elektromotor o sile 150 kW / 204 koní a 310 Nm. Celkový výkon sústavy je 225 kW / 306 koní, čo je mimochodom identický údaj akým disponuje spomínaný koncernový Vision iV.

Dokonca aj kapacita akumulátorov, ktoré sú umiestnené v podlahe je takmer rovnaká. Zatiaľ čo koncept od Škody má batérie o kapacite 83 kWh, tu Audi uvádza "len" 82 kWh. Podľa metodiky WLTP má e-tronová Q4-ka na jedno nabitie absolvovať 450 kilometrov. Zaujímavosťou je, že Škoda, v prípade štúdie Vision iV informuje o rovnej 500-ke.

Audi prezentuje ďalšie agresívne SUV. Čisto elektrická Q4-ka má 306 koní a dojazd 450 km
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Ak na dobíjanie 510-kilogramových akumulátorov použije vodič nabíjaciu stanicu s výkonom 125 kW, na 80 % sa dokážu nabiť za približne 30 minút. Silnou stránkou Q4-ky majú byť najmä športovejšie vlastnosti, či už ide o nastavenie podvozka alebo správanie na ceste ako také. Hmotnosť je totiž medzi nápravami rozložená v pomere 50:50. Sériovej verzie by sme sa mali dočkať na prelome rokov, otázkou však ostáva, či sa dočkáme aj inej, ako elektrickej verzie.

Viaceré špionážne fotky už niekoľko týždňov zachytávajú zamaskované SUV-čla od Audi, ktoré by presne korešpondovali s rozmermi a tvarmi konceptu Q4 e-tron, testované exempláre však poháňa konvenčný motor. Ostatne, Audi už dlhšie avizuje príchod štýlovejšej Q3-ky, či teda príde osobitne ako klasická Q4-ka a napokon aj elektrická sa dozvieme v nasledujúcich mesiacoch. Platforma MEB by však mala byť určená len pre čisto elektrické modely.

Domov
Zdieľať
Diskusia