Obľúbenej značke sa nedarí tak, ako by chcela.
Značka Victoria’s Secret momentálne nie je v najlepšej forme. Naposledy nedokázala naplniť očakávania investorov a jej zisk nedosiahol takú úroveň, akú si stanovila, čo spôsobilo stratu časti dôvery akcionárov aj fanúšikov.
Materská spoločnosť L Brands, ktorá Victoria’s Secret vlastní, medzitým oznámila, že značka v roku 2019 zatvorí 53 obchodov po celej Severnej Amerike, pričom už v roku 2018 zatvorila 30 predajní.
Zatváranie obchodov však nutne neznamená finančné problémy. Značka v posledných rokoch prechádza zmenami, svoje investície sústreďuje z jednej oblasti do druhej a obchody na niektorých menej výnosných miestach pre ňu stratili zmysel.
Zatvorených 53 obchodov pritom tvorí iba 4 % z celkového počtu predajní, ktoré Victoria’s Secret prevádzkuje po celom svete. Veľavravná je aj informácia, že značka počas svojej existencie zatvorila v priemere 15 obchodov ročne.
Spoločnosť sa chce zamerať na rast predaja vo svojich existujúcich predajniach, ale aj na trhy ako Čína, kde dopyt po luxusnejšej spodnej bielizni stúpa raketovou rýchlosťou.
Napriek tomu, že finančný šéf L Brands Stuart Burgdoerfer vyzval akcionárov, aby nepanikárili, pretože obmena vnútri spoločnosti bude chvíľu trvať a firma samozrejme nie je vo finančnej tiesni, jej akcie sa prepadli o približne 8 percent.