Vedľa modelov Cupra Ateca či Leon Cupra R sa zaraďuje úplná novinka.
Možno si to ešte ani nepostrehol, ale už je tomu presne rok, že Seat založil podznačku Cupra, čím oddelil bežné portfólio osobných vozidiel od tých športovo ladených. Prvý model s logom novej značky bola Cupra Ateca, teraz však prichádza na rad novinka, ktorá zastupuje prvý vlastný počin. Práve odhalený Formentor by si totiž v rámci klasického portfólia Seatu hľadal márne.
Športový crossover je určený výhradne pre podznačku Cupra, čím sme svedkami toho, že jej tím nezavádzal, keď pred niekoľkými mesiacmi oznamoval príchod nového prírastku. Cupra Formentor je akési SUV-kupé, ktoré nielen dynamicky vyzerá, ale má sa tak aj správať. Široký rozchod kolies, agresívne full-LED svetlá či masívne otvory a štruktúrovaná maska dávajú jasne najavo športové ambície.
Presné veľkostné rozmery zatiaľ nepoznáme, je však jasné, že ide o model, ktorý bude hierarchicky pod Atecou, svojou šírkou ju ale prekoná. Zaujímavosťou je, že Cupra svoju novinku doprevádza dodatkom koncept, už na prvý pohľad ale vieme, že sa pozeráme na finálnu verziu, zmeny nastanú pravdepodobne len po stránke techniky.
Automobilka hovorí, že Formentor je výkonný plug-in hybrid, keďže v podobe, v akej novinku uvidíme na autosalóne v Ženeve bude zastupovať kombináciu konvenčného motora a elektromotora. Na údaje je Cupra zatiaľ skúpa, prezrádza len celkový výkon 185 kW / 245 koní. V kuloároch sa hovorí, že o pohon sa stará 1,5-litrové TS s výkonom 110 kW / 150 koní a elektromotor s výkonom 75 kW.
Na čisto elektrický pohon dokáže v zmysle WLTP absolvovať až 50 kilometrov. Na bližšie informácie si budeme musieť počkať. Prítomnosť hybridnej technológie je pritom vskutku prekvapivá, keďže doteraz sa hovorilo o približne 300-koňovom motore 2.0 TSI, či dokonca päťvalci od Audi. Je teda veľmi pravdepodobné, že sériové vyhotovenie bude na výber vo viacerých motorických verziách, sprvoti však v zmysle súčasných eko trendov dáva Cupra prednosť hybridu.
O prenos sily sa stará dvojspojková prevodovka DSG, nechýba adaptívny podvozok, progresívne riadenie či športový diferenciál. Sériová výroba by mala začať koncom roka, ambície značku sú pritom predávať 30-tisíc kusov modelov Cupry ročne.