Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. novembra 2018 o 18:09
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Mimoriadne príťažlivý elektromobil od Audi vyráža dych. Na pozore sa má aj Tesla

TECH AUDI
Uložiť Uložené

Produkcia je naplánovaná v roku 2020.

Audi už dlhší čas naznačovalo úplne nový model, doposiaľ sme však netušili, čo je vo veci. Na celú situáciu vrhol svetlo až práve prebiehajúci autosalón v Los Angeles, kde nám nemecká automobilka servíruje mimoriadne atraktívny koncept e-tron GT. V zmysle posledných modelov samotný názov jasne naznačuje, že ide o elektromobil.

K nedávno odhalenému  sériovému SUV e-tron a dávnejšiemu crossoveru e-tron Sportback sa tak najnovšie pridružil elektrický automobil z kategórie gran turismo.

Štvordverový sedan (áno, nie je to 5-dverový liftback) má na muške najmä niekoľko rokov na trhu etablovanú Teslu Model S či chystané Porsche Taycan. Aj v tomto prípade Audi jasne naznačuje, že elektrické vozidlá nie sú zďaleka nudné, o čom svedčí hlavne príťažlivý dizajn.

Mimoriadne príťažlivý elektromobil od Audi vyráža dych. Na pozore sa má aj Tesla
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

I keď by sa to na prvý pohľad nemuselo zdať, e-tron GT meria na dĺžku až 4,96 metra, zatiaľ čo na šírku 1,96 metra. Novinka je pritom vysoká len 1,38 metra, čo výraznou mierou prispieva k značne dravému a športovému podtónu. Karoséria kombinuje hliník, vysokopevnostnú oceľ a uhlíkový kompozit, z ktorého je napríklad strecha. Audi pritom na vývoji úzko spolupracovalo aj s Porsche.

V rámci tradície nechýba rozmerná single frame maska, do veľkej miery je však jej výplň pochopiteľne zaslepená. Aj napriek tomu, že Audi v súčasnosti patrí medzi úplnú špičku v estetickom návrhu svetiel, e-tron GT ponúka opäť ešte prepracovanejšie a efektnejšie svetlá.

Samozrejme, nič iné ako LED technológiu už nemožno ani čakať. Rovnako sme si už zvykli aj na plynulo klesajúcu strechu, ktorá sa stala doménou modelov A5 a A7 Sportback, avšak GT-čko vystupuje citeľne športovejšie.

Mimoriadne príťažlivý elektromobil od Audi vyráža dych. Na pozore sa má aj Tesla
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

V neposlednom rade k celkovej dynamickosti prispievajú ostré línie, množstvo hrán a viaceré výrazné členenia a otvory. Celok stojí na veľmi atraktívnych 22" diskoch, ktoré schovávajú vystupujúce blatníky. Interiér štúdie je 4-miestny, riešenie dverí bezrámové a palubná doska nadväzuje na súčasný trend Audi.

V hlavnej úlohe tak dominuje technokratický dizajn a viacero obrazoviek. Jedna si našla miesto pred vodičom, druhá v rámci horizontálne orientovanej palubovky. Tretia, o niečo menšia, je určená na ovládanie klimatizácie. Väčšina zvyšných ovládacích prvkov bola zredukovaná a presunutá priamo na multifunkčný volant.

 

Mimoriadne príťažlivý elektromobil od Audi vyráža dych. Na pozore sa má aj Tesla
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

quattro pohon sa stará dvojica elektromotorov na každej náprave. Audi tvrdí, že ide o permanentný pohon všetkých štyroch kolies, všetko pritom sleduje sofistikovaná elektronika, ktorá sa snaží vhodne prerozdeľovať silu nielen medzi nápravami, ale aj kolesami. Kombinovaný výkon sústavy je 434 kW / 590 koní, lithium-ionové akumulátory s kapacitou vyše 90 kWh sú pritom šikovne umiestnené v podlahe.

Papierové údaje hovoria za všetko. Z nuly na 100 km/h akceleruje e-tron GT za 3,5 sekundy, za približne 12 sekúnd pritom ručička pretne hranicu 200 km/h. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 240 km/h. Podľa novej metodiky WLTP by mal elektromobil na jedno nabitie absolvovať viac než 400 km, je ale jasné, že pri využívaní plného potenciálu to nebude ani polovica

Bližšie špecifikácie známe nie sú, Audi ale plánuje elektromobil e-tron GT uviesť do sériovej výroby v roku 2020, k prvým zákazníkom sa kusy dostanú v roku 2021. Dizajnový návrh je údajne do väčšinovej miery v produkčnej podobe, zmeny by mali nastať naozaj len v detailoch.

Či sa tak stane uvidíme v sklonku niekoľkých rokov, už teraz sa ale veľmi tešíme, keďže tento koncept patrí k tomu najzaujímavejšiemu, čo automobilový priemysel posledné obdobie vyvinul.

Domov
Zdieľať
Diskusia