X-kový modelový rad sa rozrastá o najluxusnejšieho zástupcu.
Sú tomu už minimálne 4 roky, čo sa v kuloároch začalo šepkať o BMW X7. Keďže čas je nezastaviteľný fenomén, dalo sa čakať, že skôr či neskôr úplne nový model v portfóliu mníchovskej automobilky uzrie svetlo sveta. Stalo sa tak práve teraz, kedy Bavori vyrukovali s oficiálnymi fotografiami a informáciami.
Ako uvádza samotná značka, X7-čka stelesňuje novú definíciu automobilového luxusu. Najluxusnejšie BMW v histórii spája výrazný vzhľad, exkluzivitu a vnútorný priestor spolu so všestrannosťou a s agilnými jazdnými vlastnosťami, ktoré sa očakávajú od vozidla typu SAV (Sports Activity Vehicle). Uznať treba, že najväčší model z Mníchova zaujme novým dizajnovým jazykom, prvkami modernej elegancie, vizuálne vyvážených proporcií a sebavedomého postoja.
X7-čka, ktorá sa bude vyrábať v meste Spartanburg v Južnej Karolíne, už na prvý pohľad zaujme okázalými prednými partiami s povestnými ľadvinkami. Tie však prechádzajú značnou evolúciou, čo naznačuje nielen ich vzájomné prepojenie, ale aj doslova giganticky rozmer, ktorý z nich robí dominantu čelnej časti.
Hlavné svetlomety prešli do úzadia. Pýšia sa veľmi úzkym, do strán pretiahnutým tvarom, prísnou grafikou a už v základe dodávanou full-LED technológiou vrátane hmloviek. Za príplatok budú po ruke adaptívne laserové svetlá BMW Laserlight s "dostrelom" až 600 metrov a modrým detailom.. Veľkolepé vonkajšie rozmery (5 151 x 2 000 x 1 805 mm) jasne radia novinku do pozície nového vodcu rodiny X.
Majestátny vzhľad podčiarkuje kolmá predná časť, početne zastúpené chrómové prvky a 20 až 22" disky. Vďaka zadným dverám, ktoré sú dlhšie ako predné sa dozadu ľahko nastupuje aj vystupuje. Zadné LED-kové svetlá elegantne spája chrómová lišta, akú poznáme iba v prípade luxusnej 7-čky. Zákazník si bude môcť zvoliť buď luxusný kabát Design Pure Excellence alebo športovo strihnutý paket M Sport s masívnejšími otvormi.
Najväčšia senzácia nastáva v interiéri. BMW X7 prináša do luxusného segmentu nový a svieži pocit voľnosti. Ako prvé je to palubná doska, ktorú pokrývajú prvotriedne materiály aj najmodernejšie technológie – sériovo dodávaný BMW Live Cockpit Professional zahŕňa dve 12,3" obrazovky, teda progresívne digitálne budíky a centrálny displej infotainmentu.
Ako je zvykom, kokpit je orientovaný na vodiča, špeciálnu pozornosť si pritom zaslúži najmä stredový panel. V jeho vrchnej časti si miesto našlo úplne nové ovládanie klimatizácie s integrovanými displejmi, zatiaľ čo stredový tunel dostal novo tvarovaný volič prevodovky a ovládač iDrive Controller. Na požiadanie dostanú niektoré ovládače vysoko kvalitný sklenený povrch.
To, že ide o najluxusnejší počin od BMW odzrkadľuje mimoriadne bohatá základná výbava – štandardom je, okrem iného, kožené čalúnenie Vernasca, dynamické náladové osvetlenie, 3-dielne elektronické panoramatické strešné okno Sky Lounge s LED podsvietením, 4-zónová klimatizácia (za príplatok 5-zónová!) či hi-fi audiosústavou s 10 reproduktormi (za príplatok Bowers & Wilkins s 20 reproduktormi a s výkonom 1 500 W!).
Na želanie je možné dodať zábavný systém pre zadné sedadlá s dvojicou 10,2-palcových dotykových HD obrazoviek a DVD prehrávačom schopným prehrávať aj Blu-Ray. V ponuke nechýbajú termo držiaky na nápoje, ionizácia vzduchu a až osem typov vôní. Kapitolou samou o sebe je vnútorná priestrannosť.
BMW X7 prichádza štandardne s tromi radmi sedadiel, všetkých 7 elektricky ovládaných sedadiel môže pritom disponovať funkciou vyhrievania či ventilovania. Veľkou unikátnosťou je skutočnosť, že na požiadanie sa môže v druhom rade nachádzať len aj dvojica mimoriadne komfortných sedadiel, čím BMW zachádza ďalej než nemecká konkurencia. Obdobným riešením disponujú len špeciálne verzie z dielne Range Roveru.
Batožinový priestor má v klasikom usporiadaní 326 litrov, po sklopení tretieho a druhého radu však vznikne až 2 120 litrov. Súčasťou sériovej výbavy je napokon adaptívne vzduchové odpruženie (na oboch nápravách), spomenúť však treba aj elektrické stabilizátory, športový diferenciál M Sport alebo aktívne riadenie všetkých štyroch kolies Integral Active Steering dodávané na želanie.
Hneď v úvode predaja budú na výber až 4 motorické verzie. Základným naftovým variantom je staré-známe xDrive30d, čiže radový 6-valcový agregát s výkonom 195 kW / 265 koní a 620 Nm. Základné parametre sú nasledovné – akcelerácia na stovku za 7 sekúnd, maximálka 227 km/h, zatiaľ čo priemerná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni od 6,5 - 6,8 l/100 km.
Silnejšiu šesťvalcovú verziu xDrive40d by ste (zatiaľ?) čakali márne, miesto nej však púta pozornosť vrcholný naftový variant M50d. Jeho podstatou je upravený 3-litrový šesťvalec s výkonom až 294 kW / 400 koní a mamutím krútiacim momentom 760 Nm. Najsilnejšia dieselová X7-čka pokorí 100 km/h z miesta za 5,4 sekundy, jej maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na úrovni 250 km/h.
Benzínové verzie otvára vyhotovenie xDrive40i, ktoré za obrovskými ľadvinkami schováva radový šesťvalec s výkonom 250 kW / 340 koní a 450 Nm. Z 0 na 100 km/h vie tento model akcelerovať za 6,1 sekundy, maximálna rýchlosť je opäť na úrovni 250 km/h. Ako pritom napovedajú už samotné označenia, všetky verzie sú už v štandarde vybavené 8-stupňovou prevodovkou Steptronic a pohonom xDrive.
Čerešničkou na torte modelového radu X7 bude napokon verzia xDrive50i – 340 kW / 462 koní a 650 Nm. Žiaľ, oficiálna tlačová správa informuje nielen o akcelerácii za 5,4 sekundy, ale aj o tom, že top verzia nebude v Európe dostupná. V našich končinách tak benzínovú V8-čku v X7-čke nekúpite.
Ba čo viac o X7 M sa nehovorí a po nedávnych škrtoch v rámci európskej ponuky BMW sa môžeme rozlúčiť aj s prípadným dvanásťvalcom. Tak či onak, nové BMW X7 sa na trh dostane v marci 2019. Ceny zatiaľ nepoznáme.