Rodina kompaktných modelov zo Stuttgartu sa rozrastá.
To, o čom sa hovorilo už dlhšie, v týchto hodinách nabralo na reálnych kontúrach. Mercedes-Benz rozširuje svoje portfólio o ďalší úplne nový model - triedu A v karosárskej verzii sedan. Nová generácia najmenšieho vozidla s trojcípou hviezdou koncom roka vstúpi na trh vo vyhotovení, aké doposiaľ v portfóliu nebolo. Po verzii hatchback tak spoznávame sedan, ktorý však nenahradí doterajšie CLA.
To príde na rad ako štýlovejší variant neskôr a zároveň sa s najväčšou pravdepodobnosťou dočkáme opäť aj verzie CLA Shooting Brake. Toľko však modelové okienko na úvod, teraz prejdime k novinke samotnej. Asi každému je jasné, že sedan zdieľa veľa prvkov z klasického hatchbacku, o čom svedčí najmä predná časť. Spomenúť však treba fakt, že trieda A vo vyhotovení sedan je najaerodynamickejšie sériové vozidlo na svete - súčiniteľ odboru vzduchu má pri čelnej ploche 2,19 metra rekordnú hodnotu 0,22.
Rázvor náprav ostáva zachovaný, naďalej tak ide o 2729 milimetrov, celková dĺžka novinky je pritom 4549 milimetrov. Ďaleko dozadu posadená kabína a kompaktná zadná časť dávajú vozidlu väčšiu dravosť. O obutie sa starajú 16 až 19" disky, na oboch koncoch pritom nájdeme LED-kovú technológiu - vpredu budú k dispozícii špičkové svetlá Multibeam LED, zatiaľ čo vzadu padne do oka ich efektný tvar.
Dvojdielne zadné svetlá pritom podčiarkujú čisto tvarovanú zadnú časť a zdôrazňujú jej šírku. Ako je už zvykom, exteriér možno značne individualizovať - na výber budú línie výbavy Style, Progressive a AMG Line, chýbať však nebude ani balík Night, ktorý zabalí jednotlivé chrómové časti do čiernej farby.
A-čkový sedan poskytuje vyššiu úžitkovú hodnotu - jeho súčasťou je veľký priestor na ramená a lakte, priestor nad hlavou a jednoduchý nástup do oblasti zadných sedadiel. Batožinový priestor zahŕňa 420 litrov a bol navrhnutý na praktickú využiteľnosť, o čom svedčí aj samotný otvor, ktorý má na šírku 950 mm. Palubná doska je totožná s hatchbackom.
Svedkami sme tak širokouhlého panelu dvoch displejov, ktoré v najvyššom vyhotovení ponúkajú 10,25". Naďalej platí, že trieda A je prvý model značky, ktorý získal nový multimediálny systém MBUX. Jeho podstatou je špičková grafika, dotykové a hlasové ovládanie či umelá inteligencia a prvky rozšírenej reality. Na želanie sa dodáva napríklad náladové osvetlenie so 64 farbami či masážne sedadlá.
Aj sedan má k dispozícii najnovšie asistenčné jazdné systémy, ktoré poznáme najmä z vlajkovej lode. Spomeňme aktívny asistent udržiavania odstupu, aktívny asistent núdzového zastavenia a značne vylepšený asistent zmeny jazdného pruhu. V úvode predaja príde sedan s jedným benzínovým a jedným naftovým motorom, časom sa však portfólio verzií značne rozšíri, zároveň sa do ponuky začlení aj pohon všetkých štyroch kolies 4Matic.
Verziu A 200 poháňa 1,33-litrový štvorvalec s výkonom 120 kW / 163 k a s krútiacim momentom 250 Nm, o sprevodovanie sa pritom stará dvojspojková prevodovka 7G-DCT. Priemerná spotreba sa pritom má v kombinovanom cykle pohybovať na úrovni 5,2 až 5,4 litra. Druhým v poradí je model A 180d, teda 1,5-litrový naftový štvorvalec s výkonom 85 kW / 116 koní a 260 Nm. Aj vďaka 7-stupňovému automatu automobilka uvádza priemernú spotrebu len okolo 4 litrov. Výstavná premiéra je naplánovaná na jesenný autosalón v Paríži.