Očakávaný variant sa stáva skutočnosťou.
Nie je tomu tak dávno, čo sme tu mali naozaj zaujímavé porovnanie dvoch špičkových supersedanov, v ktorom mal decentne navrch zástupca z Affalterbachu. Už v tom čase bolo však jasné, že čoskoro sa dočkáme vylepšenej M5-ky, čím BMW s najväčšou pravdepodobnosťou vráti úder konkurenčnému AMG. Slovo dalo slovo a my už medzičasom spoznávame variant M5 s dodatkom Competition, ktorým Mníchovčania ešte pritvrdzujú.
Ako je zvykom, ide o odľahčený a zároveň výkonnejší variant štandardnej M5-ky, s ktorou zdieľa samotné srdce. Tým je 4,4-litrový osemvalec dopovaný dvojicou turbodúchadiel, jeho výkon však poskočil z 441 kW / 600 koní až na 460 kW / 625 koní a masívnych 800 N.m. Verzia Competition je tak o takmer 15 koní silnejšia ako Mercedes-AMG E 63 S, v prospech triedy E však naďalej hovorí krútiaci moment - 850 N.m.
Vďaka nárastu sily dokáže M5 Competition akcelerovať na stovku za 3,3 sekundy, na rýchlosť 200 km/h sa tento model dostane len za 10,8 sekundy. Ohľadom maximálnej rýchlosti zatiaľ oficiálne stanovisko neodznelo, predpokladá sa však, že pôjde o maximálku niekde za hranicou 305 km/h. Competition paket ďalej znížuje a priostruje podvozok, prináša upravené výfukové potrubia a exteriéru dodáva čierne detaily.
Karbón-keramické brzdy zatiaľ spomínané neboli, je však viac než pravdepodobné, že čoskoro rozšíria príplatkovú výbavu. Štandardom budú pritom špecifické 20" isky Y-Spoke 789M a množstvo karbónových prvkov. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, BMW M5 Competition sa však k dílerom dostane približne v septembri.