Najväčšiu senzáciu stánku BMW v Ženeve zastupuje atraktívna štúdia.
My už vieme, že BMW dlhodobo odmieta príchod modelu M7, na autosalóne v Ženeve ale mníchovská automobilka naznačuje, že s vrcholným M-kovým modelom počíta. Zastupovať ho však má znovuzrodený rad 8, ktorý sa dočká sériového vyhotovenie už čoskoro. Žiaľ, ani vo veľkolepom Palexpe sa tak opäť nestalo, ako náplasť na dlhé čakanie poslúži ďalší karosársky variant.
Pod žiarou reflektorov totiž BMW neukázalo svetu len 2. generáciu modelu X4, ale aj koncept M8 Gran Coupé. Ten má údajne do veľmi veľkej miery reflektovať produkčný model, zatiaľ sa však pozeráme len na štúdiu. Počas prezentácie odznelo, že za písmenom "M" sa má skrývať "maximum" všetkého. Očakávaný model sa tak má stať novou vlajkovou loďou značky, a to ako bezkonkurenčná zmes športovosti a elegancie. Ba čo viac, jej tvorcovia ospevujú samotné tvary v takom zmysle, že M8 Gran Coupé má vystúpiť z radu fádnosti a ukázať svetu, ako sa robí zaujímavý a netradičný dizajn.
V tomto momente nepoznáme prakticky žiadne zákulisné informácie a parametre, podstatou štúdie je len navnadiť fanúšikov značky na budúcnosť. Tá by mala preťať rovinu reality v roku 2019, kedy v priebehu roka uvidíme rad 8 vo vyhotovení Coupé i Gran Coupé a krátko na to aj športový derivát M8 Gran Coupé vo finálnom šate. Ten si zachová dynamický postoj kombinujúci pôvabné línie, inými slovami, základne proporcie zdedí sériovka od konceptu.
Tešíť sa tak môžeme na dlhý rázvor, vystupujúce blatníky, masívnu masku a pomaly klesajúcu strechu. Tá bude v prípade vrcholnej verzie karbónová, uhlíkové vlákna sa ale určite nasťahujú aj inde. Tvar úzkych svetlometov je rovnako do veľkej miery už asi finálny, samozrejme, grafika bude o čosi umiernenejšia. Aj napriek strate niektorých koncepčných riešení však chystaná pýcha BMW určite zaujme dynamikou, ostatne, o tom táto značka vždy bola. Nechajme sa však prekvapiť, do akej miery dokáže vyraziť dych.