Vision X si to zamieri do vôd koncernových modelov T-Roc a Arona.
Tohtoročný autosalón v Ženeve sa stáva realitou, niet preto divu, že na povrch sa vynára jedna novinka za druhou. Platí to aj v prípade českej automobilky Škoda, ktorá upriamuje pozornosť na dva počiny. Prvým z nich je modernizovaná Fabia, ktorá dostala nielen prísnejšiu tvár, ale hlavne i príplatkovú full-LED technológiu.
Interiér sa mení len v detailoch, väčšinu vylepšení zastrešuje širšia konektivita a hŕstka ďalších modernejších technológií. Najzásadnejšou informáciou je však vylúčenie naftových jednotiek z portfólia motorov, čo je naozaj nečakaná informácia aj napriek súčasným trendom a skutočnosti, že ide predovšetkým o mestské auto. Očividne však interný marketing vie, čo robí.
Podstatne väčšie haló však zhmotňuje koncept Vision X, teda crossover vychádzajúci z Fabie. Ním Škoda jasne naznačuje, že odstupom času naberá na odvahe, o čom svedčia na pomery značky naozaj kontroverzné tvary. Samozrejme, treba brať do úvahy, že stále ide len o koncept, no hlavné línie karosérie či delenie predných svetiel je viac-menej hotovou vecou. Maska tak nadobúda skutočne netradičný look, ktorý sa odkláňa od konvenčných riešení, i keď o nič revolučné v zásade nejde.
Do oka padne aj vyzývavý odtieň FlexGreen. Ide o 19-vrstvový lak, ktorý v takomto podaní v sérii neuvidíme, no automobilka sľubuje, že k dispozícii bude veľmi obdobný odtieň. Okrem atraktívneho zovňajšku zaujme rozhodne aj interiér, ten sa ale nesie v značne futuristickejšej rovine. Centrom je voľne stojaci displej, ďalší displej nahradzuje analógové budíky. Vnútrajšok tak treba brať s väčšou rezervou, základné tvarovanie a umiestnenie jednotlivých prvkov však môže veľmi presne odzrkadľovať realitu.
Na záver info k pohonu ku skutočne netypickému pohonu. Základ tvorí štvorvalcová jednotka 1.5 G-TEC s výkonom 96 kW / 130 koní a 250 N.m. Tá roztáča výhradne predné kolesá, naopak, o zadné sa stará elektromotor s výkonom 20 kW. Vision X tak vedia pohánať iba predné kolesá, iba zadné kolesá alebo všetky štyri naraz.