Po niekdajšom modeli LM002 Lamborghini predstavuje svoje novodobé SUV:
Hovorilo sa o ňom už dlhé roky, no napokon až v decembri 2017 spoznávame oficiálne nové SUV značky Lamborghini. Vskutku netradičné spojenie vyplavuje na povrch model Urus, teda športovo úžitkové vozidlo, ktoré sme v koncepčnej podobe spoznali už v roku 2012 pod rovnakým názvom. Samotná automobilka hovorí o svojom revolučnom a do veľkej miery aj zásadnom modeli ako o vôbec prvom super-SUV na svete, čo potvrdzujú aj samotné parametre. Sprvoti sa síce vo veľkom hovorilo o dvanásťvalcovom agregáte, vzhľadom k tomu, že Urus stavia na základoch techniky Audi Q7, voľba padla na dvakrát preplňovanú 4-litrovú V8-čku s výkonom 484 kW / 650 koní a 850 N.m. Vďaka tomu dokáže SUV-čko akcelerovať na stovku za impozantný čas len 3,59 sekundy. 200-ka sa na ručičke objaví za 12,8 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je až 305 km/h.
Urus sa tak stáva najrýchlejším a najbrutálnejším SUV na trhu. Jeho váha je pritom 2154 kilogramov, čo skutočne nie je na veľkostné pomery veľa, osemvalec spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF, pričom štandardne je sila prenášaná na všetky štyri kolesá v pomere 40:60. Ten sa však vie v závislosti od podmienok meniť - na prednú nápravu sa vie dostaviť až 70 % krútiaceho momentu, naopak, na zadnú až 87 percent. Spolu s Aventadorom S zdieľa technológiu riadenia zadných kolies, čo zlepšuje jazdné vlastnosti. Na výber je hneď 6 jazdných režimov - Strada, Sport, Corsa, Neve (sneh), Terra (off-road) a Sabbia (piesok). Samozrejmosťou je vzduchový podvozok, spomenúť však treba aj predné karbón-keramické brzdy, ktorých kotúče majú až 440 mm. Zaujímavosťou je rovnako aj samotné obutie - v základe stojí Urus na 21" kolesách v pneumatikách P Zero Corsa od Pirelli, priplatiť sa však bude dať až za 23" disky!
Samotný dizajn ako taký nie je veľkým prekvapením, nakoľko väčšinu jeho hlavných dizajnových detailov sme už videli v spomínanom koncepte. SUV s rozmermi 5112 x 2016 x 1638 mm vystupuje skutočne agresívne, o čom svedčia nielen ostré línie a hrany, ale najmä masívna predná maska. Pochopiteľne, na oboch koncoch nájdeme full-LED svetlomety, ktoré svojím úzkym tvarom korešpondujú s celkovým estetickým návrhom karosérie. Vo finále tak Urus vyzerá skutočne ako nafúknutý superšport. Inak tomu nie je ani v interiéri, kde dominujú digitálne budíky, veľké obrazovky a športový nádych. To, že Urus je naozaj zameraný skôr na pôžitok z jazdy a rýchle tempá značí aj skutočnosť, že jeho interiér je 4-miestny. Batožinový priestor však ponúka slušných 616 litrov. Prvé kusy z liniek v Sant'Agate prídu začiatkom budúceho roka, Lamborghini pritom plánuje približne 3,5-tisíc kusov ročne. Každý z nich bude stáť minimálne 171-tisíc € bez dane. V roku 2019 pritom možno očakávať príchod i plug-in hybridnej verzie.