Singer Vehicle Design prichádza s ďalšou renováciou.
Pokiaľ patríte k skalným automobilovým fanúšikom a pôžitkárom, firmu Singer Vehicle Design vám rozhodne netreba predstavovať. Medzičasom sme sa však dozvedeli, že kalifornská renovačná spoločnosť spojila sily s Williams Advanced Engineering, čoho výsledkom má byť znovuzrodenie ďalšieho legendárneho Porsche 911. Sľuby sa očividne odstupom času naplnili a my sme svedkami opäť pozoruhodného výtvoru. Podstatou je model 964 z dieľne zberateľa Scotta Blattnera, ktorý inžinieri oboch firiem do posledného detailu prerobili za účelom prinavrátiť autentický zjav a zároveň zaručiť čo najnižšiu hmotnosť a najlepšiu dynamiku. Pochopiteľne, jedným zo základných stavebných materiálov sa stal hliník, horčík a uhlíkové vlákna, čo vo výsledku znamená suchú hmotnosť len 988,8 kilogramov! Za hodnotou stoja nielen použité materiály, ale i technológie Porsche z Le Mans, kde je optimalizácia aerodynamiky alfou a omegou.
O pohon sa stará vzduchom chladený plochý šesťvalec z roku 1990. 4-litrový agregát sa pýši vačkovými hriadeľmi, motor dostal nový olejový okruh či ventilové hlavy, čo sa napokon odzrkadlilo na slušnej porcii sily - 500 koní, jednotku pritom možno vytáčať cez 9000 ot./min. O jeho chladenie sa starajú vskutku masívne otvory v zadných bočných oknách. Obdobne sú chladené aj karbónové brzdy, opomenúť ale netreba ani špecifické horčíkové 18" disky BBS, ktoré sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2. Čerešničkou na torte nie je ani tak titánový výfukový systém, ako 6-stupňová manuálna prevodovka H-pattern z dieľne spoločnosti Hewland. Singer Vehicle Design hlási, že takto zrenovovať chystá aj ďalšie zákaznícke kúsky, maximálne ich však bude 75. Ak ale zoberieme do úvahy, že skrz ručnú výrobu a extrémne drahé unikátne diely stojí takýto počin približne milión dolárov, sedemdesiatpäť kusov je aj vcelku dosť. Tak či onak, výsledok je famóznou pastvou pre oči automobilových fanatikov.