Sen mnohých sa konečne naplnil, opíjanie sa bez opice bude skutočnosťou.
Október roku 2017 bude navždy zapísaný ako prelomový v kruhoch milovníkov alkoholu. Práve v tomto mesiaci totiž obchodná sieť Lidl vyhlásila, že tohtoročné vianočné sviatky budú bez opice. A to vďaka produktu, ktorým je šumivé víno Prosecco. To je totiž špeciálne upravené na to, aby jeho popíjačom spôsobilo nasledujúci deň po konzumácii čo najmenšiu ujmu. Obsahuje v sebe totižto “liek na opicu“.
S náročným ránom sa každý vyrovnáva po svojom. Medzi najúčinnejšie metódy patria litre vody či ťažké jedlo. Teda samozrejme, ak zostane na svojom mieste aj po jeho konzumácii. Najhoršie prípady nemajú inú možnosť ako siahnuť po liekoch proti bolesti, pokiaľ chcú mať niečo aj z nasledujúceho dňa po prepitej noci.
Spoločnosti zaoberajúce sa výrobou alkoholu dlhé roky bojujú s tým, ako vopred obmedziť stavy nasledujúceho rána. Problém alkoholu (okrem iného) spočíva v siričitých konzervantoch, ktoré sú do nápojov pridávané. Ich nadmerná konzumácia totiž spôsobuje bolesti hlavy a bolestné spomienky na prepitú noc. Doterajšie viac-menej neúspešné pokusy na odstránenie tohto problému zahŕňali technológiu, ktorá ako magnet zachytávala siričitany z vína či formulku na syntetický alkohol, ktorý priniesol všetky pôžitky z pitia okrem spomínanej opice.
S najnovším riešením tohto problému však prišla celkom prekvapivá sieť obchodov – Lidl. Konkrétne odborník na vína, ktorý pre Lidl pracuje, Richard Bampfield.
"Každý zažil tú nepríjemnú opicu z vína. Niekedy je pripisovaná siričitým konzervantom, ktoré sa vo víne používajú na to, aby zostalo dlhšie čerstvé. Ak na ne nereagujete príliš dobre, zbohom vášmu problému môže dať Organic Prosecco Spumante z Lidla.“ – hovorí o svojom výtvore pán Bampfield.
Podľa výskumov existujú ľudia, ktorí vnímajú prítomnosť konzervantov vo víne oveľa horšie ako ostatní. Niektorým stačí jeden pohárik a už začínajú pociťovať bolesť hlavy. Ostatní sú síce odolnejší, no s pribúdajúcimi decilitrami ich nástrahy nasledujúceho dňa doženú tiež. V konečnom dôsledku tak bolo riešenie problému s opicou celkom jednoduché. Víno s menším množstvom konzervantov bude síce menej trvanlivé, no keďže naň nebudete spomínať v zlom, tak sa určite minie oveľa rýchlejšie.
Organic Prosecco Spumante má obchodný reťazec Lidl pripravený predovšetkým na vianočné sviatky. Nie je tajomstvom, že ľudia počas nich popijú o niečo viac alkoholu ako v bežných pracovných dňoch, a tak sa predpokladá, že sa z pultov vytratí ešte rýchlejšie ako sa na ne dostalo. Predstavené bolo v USA, na britský trh dorazilo 12. októbra. Cena tohto jedinečného vynálezu je £7.99 alebo $10.54. K slovenským konzumentom sa dostane pravdepodobne len vďaka vínnym eshopom.
Ako každý boom aj hangover-free Prosecco má svojich zástancov a odporcov. Vínna kritička Victoria Moore z Telegraphu nehovorí o ničom inom, ako o skvelom reklamnom ťahu Lidla pred Vianocami. Podľa jej slov nie sú jediným zdrojom rannej opice konzervanty. Ich množstvo v alkohole je dokonca menšie ako v iných trvanlivých potravinách ako napríklad sušené ovocie či mäso v konzerve. Propagáciu Prosecca zo strany Lidla dokonca označila za nezodpovednú a každý, kto si nápoj kúpi s vedomím, že po ňom nebude nasledovať bolesť hlavy si tú bolesť hlavy, naopak, zaslúži.
V konečnom dôsledku tak môže byť aj revolučné Prosecco slušný prepadák. Pri konzumácii alkoholu totiž záleží prevažne na samotnom užívateľovi a na jeho citlivosti voči jednotlivým zložkám nápoja. Metóda nazývaná „piť menej“ tak pravdepodobne zostane aj naďalej tou najúčinnejšou.