Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. septembra 2017 o 12:23
Čas čítania 0:00
Denisa Bodková

„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák."

GASTRO KÁVA KOMUNIZMUS RETRO TRESKA
Uložiť Uložené

ŠKODOVKA je koncept, ktorý má dať každému, kto prekročí prah dverí pocit, že sa ocitol napríklad v obývačke u starých rodičov.

Podnikov v Bratislave je už naozaj ako maku. Či sa prechádzame po Hlavnom námestí, bočných uličkách alebo zamierime mimo centrum, odvšadiaľ na nás vyskakujú terasky alebo osvetlené reštaurácie, ktoré lákajú svojich zákazníkov. Tak, ako to už býva zvykom, aj v gastre existujú rôzne trendy, ktorých sa snažia prevádzky pridržiavať, aby nevyšli z módy. Je však raritou, aby sa podnik naschvál vymykal trendu a doslova sa vrátil späť do minulosti. Kaviareň ŠKODOVKA, nachádzajúca sa na Medenej ulici v Bratislave nás oslovila vďaka svojmu originálnemu konceptu, ktorým sa líši od väčšiny gastro prevádzok. Zachováva si svoj imidž, a to je viac ako sympatické. Porozprávali sme sa s jedným so spolumajiteľov a okrem špeciálneho menu v podobe tresky a ruského vajca nám prezradil aj príbeh, ktorý sa za ŠKODOVKOU skrýva.

Ak by ste mali opísať 3 slovami kaviareň ŠKODOVKA, aké by to boli slová? 

Jedinečné, československé, retro.

Kto stojí za projektom?

Projekt sme rozbiehali traja kamaráti, partneri. Dnes sa ŠKODOVKE venujeme dvaja, ja a  bratranec Július. Primárnym zámerom bolo naše nadšenie predstaviť unikátny priestor pre priateľov a všetkých, ktorí sa budú v našej „obývačke“ cítiť ako doma. Škodovka je jednoznačne hobby, a tým určite aj ostane.

„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák."
„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák." Zdroj: ŠKODOVKA

Prečo ŠKODOVKA? Kde vznikol nápad a aká myšlienka bola za ním?

Náš príbeh sa začal spontánne, ale o to koncepnejšie. Keďže centrum Bratislavy začalo v posledných rokoch nekontrolovane chŕliť rôzne špecifické komerčné priestory na trávenie voľného času, radi sme postupne skúšali dostupné možnosti a častokrát ich po čase opätovne navštevovali. Úroveň servisu v mnohých z nich kolísala, a zariadenie postupne vykazovalo známky značného opotrebovania. Až bolo pre nás úplne bežné povedať si: “Nabudúce už pôjdeme radšej inam.” Jedného dňa nám život naservíroval nečakane zaujímavú rovnicu - Sme traja chalani, kamaráti, máme radi kávu, autá sú pre nás hobby. Vytvorme miesto, kde to bude ako doma, a zároveň obsiahne všetky tieto prvky. Tak a potom sme sa rozhodli pustiť sa do vôd pre nás podnikateľsky neprebádaných.

Na akú cieľovú skupinu sa predovšetkým sústredíte?

ŠKODOVKA je tu pre všetkých. Našou víziou je byť každodennou oázou pokoja uprostred rušného života, či pre milovníkov kávy alebo tých, čo hľadajú niečo neštandartné a zároveň klasické. S odstupom času však môžem povedať, že tretina našich pravidelných hostí je práve generácia našich rodičov, čiže ľudia s vekom 50+. Oni sú tými najlojálnejšími zákazníkmi. Na jednej strane sú nároční na úroveň obsluhy, ale netradičné prostredie im dáva pocit harmónie a nostalgie, čo im dáva pocit istoty, že nie je potrebné hľadať ďalej. Lebo to, čo očakávajú nájdu práve u nás.

„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák."
„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák." Zdroj: ŠKODOVKA

Čo má ŠKODOVKA priniesť svojim zákazníkom? Napríklad starším ročníkom spomienku na mladosť a mladším ukázať, ako to vyzeralo kedysi?

ŠKODOVKA je koncept, ktorý má dať každému, kto prekročí prah dverí pocit, že sa ocitol napríklad v obývačke u starých rodičov. Čiže takmer ako doma. To je konštanta, ktorou rozhodne nesklameme. ŠKODOVKA v prvom rade nie je bežné retro. Je to československé retro. Zamerali sme sa na obdobie 70.-80. rokov československej éry a jednotlivé prvky konceptu, ktorým dominuje práve autíčko ŠKODA 100 spadajú výlučne do tohto obdobia. Celý názov znie ŠKODOVKA – Naštartovaná šálka kávy, a je to miesto, kde nájdete súlad kvalitnej kávy a kávových špecialít, zariadenia interiéru, jednoduchej a o to zaujímavejšej ponuky občerstvenia, či hudby práve z týchto zlatých čias Karla Gotta, Heleny Vondráčkovej, Karola Duchoňa a mnohých iných umelcov. Táto melódia atmosféry je umocnená výberom československej hudby 70.a 80. rokov minulého storočia.

„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák."
„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák." Zdroj: ŠKODOVKA

Vraj máte najlepšiu tresku v meste. Ponúkate aj iné vychytávky, ktoré by mohli zákazníka prilákať práve kvôli vašej odlišnosti od klasických kaviarní?

Dali sme si záležať na voľbe tej najvyššej kvality od známeho slovenského výrobcu a naši zákazníci to aj patrične oceňujú.

Čím ste ešte originálni, napríklad v menu alebo vo vašich službách?

Odlíšiť sa a zaujať. Touto cestou sme sa rozhodli vybrať pri zostavovaní našej ponuky. Čo sa  odlíšenia týka, je koncept samotný, ktorý je ladený do 70.-80.rokov československej minulosti. Káva je síce nosný pilier, treska a ruské vajce sú rýchle jedlá, ktoré sa stretávajú s veľkou obľubou dodnes. Dokonca aj tí, ktorí si v sobotu ráno radi prídu vychutnať tresku a čapované pivo ako „vyprošťovák“ po prežúrovanej noci. V maloobchodnej časti je možné nájsť okrem kvalitnej kávy a príslušenstva aj kvalitnú slovenskú čokoládu.

„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák."
„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák." Zdroj: ŠKODOVKA

Ako ste zariaďovali interiér? Zo starých nábytkov od prarodičov? 

So zariaďovaním nám dosť intenzívne pomáhal kamarát architekt Peter. Celý priestor bol do detailu rozplánovaný a následne zaplnený najvhodnejšími prvkami, ktoré v danom momente boli na trhu dostupné. Najväčším prekvapením bolo zistenie, že zachovalé kúsky bolo možné zháňať takmer len u našich českých susedov.

Vedenie podniku v centre mesta nie je jednoduché. Máte pocit, že o vás ľudia dostatočne vedia? Máte web stránku, Facebook alebo Instagram? 

Marketing sme zo začiatku trocha podceňovali, ale veľmi rýchlo sme sa mu začali cielene venovať. A hneď prvé pokusy začali prinášať svoje ovocie. Práve táto skutočnosť nás utvrdila v tom, aké je dôležité je venovať sa jednotlivým prvkom marketingu. Tieto postupne vnášame do každodenného fungovania s jasným cieľom. Keďže o detaily by sme sa prirodzene delili nie veľmi s nadšením, spomeniem len Facebook. Je to naozaj fenomenálny komunikačný kanál, ktorý ponúka veľa možností ako zaujať.

„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák."
„Ľudia k nám chodia po prežúrovanej noci, aby si vychutnali klasickú tresku a čapované pivo ako vyprošťovák." Zdroj: ŠKODOVKA

Ako vidíte budúcnosť ŠKODOVKY?

Na začiatku bola jasná vízia, ktorú v skutočnosti napĺňame. Chceli sme mať miesto pre našich priateľov a hostí, ktorí sa u nás budú cítiť ako doma. No dnes, keď už vieme o realite, ako sa nám podarilo inšpirovať našich konkurentov, rozhodne nezaspíme a plánujeme pokračovať v podnikaní v širšom meradle. Naše plány sú ambiciózne, a intenzívne pracujeme na ich realizácii.

Domov
Zdieľať
Diskusia