31. mája 2017, 13:31

Wonder Woman mala byť po Man of Steel ďalším skvelým DCEU filmom. Pravda je však iná a aj naďalej ostávame z DC sklamaní (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY GAL GADOT

Najlepšia komiksovka zo stajne DC od Temného rytiera? Tak horúce to nebude...

Hneď skraja by som asi mal podotknúť, že na Wonder Woman som sa nejako extra netešil. Je pravdou, že krásna Gal Gadot bola v úlohe nesmrteľnej Amazonky jedným z mála kladov Batman v. Superman, jej sólovka ma ale napriek tomu príliš nelákala. Možno to bolo tým, že DC univerzum nenaplnilo očakávania so Suicide Squad, možno mojou subjektívnou únavou zo súčasnej hollywoodskej veľkoprodukcie. Aj z tohto posledného dôvodu mám celú tú rivalitu DC a Marvelu (či skôr ich fanúšikov?) celkom na háku. Ale v posledných dňoch sa môj záujem predsa len zvýšil. Podľa prvých kritických ohlasov z Ameriky sa totiž podaril prvý skutočne podarený kúsok v DCEU.

Už pred premietaním mi ale bolo jasné, že pri Wonder Woman sa bude pre DC/Warner Bros. lámať chlieb. Tretí kvalitatívny fail by už bol naozaj dôvodom na vážne starosti. Môžu teda producenti otvárať šampanské? Zatiaľ sa zdá, že áno. Ako som spomínal, americkým kritikom sa film páčil, prví diváci sú tiež spokojní, Wonder Woman teda nič nestojí v ceste stať sa zatiaľ najchválenejším dielom DCEU. Ide však naozaj o tak výbornú komiksovku, ako sa všade píše?

Zdroj: Warner Bros.

Diana (Gal Gadot), princezná Amazoniek, dcéra kráľovnej Hippolyty (Connie Nielsen), ktorej vdýchol život sám Zeus, žije na izolovanom ostrove Themyscira. Jej pokojnú existenciu naruší až Steve Trevor (Chris Pine), americký pilot a špión. Ten na ostrove stroskotá a rozpovie Amazonkám, že okolo zúri šialená vojna (prvá svetová). Diana teda po zvážení svoj domov opúšťa, aby ľuďom pomohla ukončiť nezmyselné krviprelievanie. Má totiž podozrenie, že za ním môže stáť nepodarený Diov potomok - boh vojny Áres. A toho môže zabiť len Diana.

RECENZIA: Heart of Stone RECENZIA: Heart of Stone 11. augusta 2023, 17:00

Asi vám je známe, že po tom, čo BvS nezahviezdil tak, ako sa čakalo, v štúdiu zmenili stratégiu a rozhodli sa ubrať na temnote a prílišnej vážnosti. Hoci, ak BvS niečím trpel, temnota a vážnosť to rozhodne neboli. Wonder Woman teda možno vnímať ako dôsledné naplnenie týchto plánov. Príbeh je jednoduchý ako facka a všetky ingrediencie, potrebné na úspešný blockbuster, sú odmerané zručne. Wonder Woman je skrátka trochu stávkou na istotu, ale v prípade súčasnej situácie okolo DCEU je však práve istota tým, čo tvorcovia a fanúšikovia potrebujú. V tomto ohľade dielo Patty Jenkins nesklame. Úvodná tretina je síce trochu pomalšia (hoci vizuálne pôsobivá), keď sa však presunieme z ostrova, príbeh pridá na tempe a viac-menej bez problémov dofrčí do konca.

Zdroj: Warner Bros.

Samotné angažovanie Patty Jenkins (oscarovka Monštrum) sa ukázalo byť dobrým ťahom - réžia je suverénnejšia, dej sa zbytočne nerozdrobuje, akčné scény sú správne epické a ústredný hudobný motív stále cool. Celý film podľa očakávania ťahá hlavne duo Gal Gadot/Chris Pine. Klape im to spolu skutočne dobre. Ich vzájomné city sú však uveriteľné skôr kvôli prirodzenej chémii, nie preto, že by logicky vyplývali zo scenára. Dodávajú však celému dielu fajn dynamiku a príjemne nenútený humor. Sexy Gal Gadot je určite slušnou Wonder Woman, hoci musím poznamenať, že mi jej herecký register prišiel trochu obmedzený. Buď je roztomilo naivná a vo svete ľudí totálne stratená, alebo s kruto badass výrazom ničí každého nepriateľa.

Chris Pine podal asi najkvalitnejší výkon zo všetkých zúčastnených, potešia však aj tradične osvedčení harcovníci, ako Connie Nielsen či David Thewlis. V menších rolách sa objavia aj Ewen Bremner, Saïd Taghmaoui a Eugene Brave Rock ako pomocníci ústrednej dvojice. Ich postavy sú však pre dej v konečnom dôsledku zbytočné. Problém je, že žiadna z postáv sa nám poriadne nepredstaví a nejakého podrobnejšieho prekreslenia charakterov sa nedočkáme.

10 zaujímavostí o Gal Gadot, o ktorých si (možno) nevedel 10 zaujímavostí o Gal Gadot, o ktorých si (možno) nevedel 30. apríla 2022, 12:30

Akčných scén je dosť, nejde však v tomto smere o nič revolučné či originálne. Sledujú sa však dobre, len sú na môj vkus až príliš uhladené a digitálne, trochu im chýba aspoň minimálna drsnosť. Takto si skrátka dvaja digitálni panáci dávajú päsťou, čo je síce efektné, ale žeby ste tie údery takpovediac "cítili", o tom nemôže byť ani reč. Nechýbajú ani obligátne spomaľovačky (vplyv Snydera sa skrátka nezaprie, škoda, že je zakaždým negatívny), ktorých je fakt príliš a miestami skôr regulérne otravujú, než dodávajú na efektnosti.

Zdroj: Warner Bros.

Zmienil som, že Wonder Woman je tradičným dobrodružným popcorňákom. Čo tým vlastne myslím? Na jednej strane film nikde vyložene neškrípe, ale tiež mu chýba nejaké špecifické kúzlo, atmosféra či originalita (či už v réžii, alebo príbehu). Ide skrátka o ukážku dobre odvedeného remesla, ktoré vám doručí nenáročnú zábavu, ale už nič viac. Absentuje tiež nejaké skutočné napätie. O hrdinov sa skrátka vôbec nebojíte. Záporák má tentokrát aspoň charizmu, ale jeho motív je opäť strašne prevarený a neprekvapivý. Samotné akčné finále je ale zrežírované citlivejšie a prehľadnejšie, hoci po chvíli zo všetkých tých výbuchov akurát bolí hlava. Navyše, pokusy o nejaké silnejšie emócie vyznievajú dosť naprázdno (až nechcene smiešne). Vôbec, keď sa Wonder Woman začne príliš hrať na osudovosť a filozofovať o podstate ľudského zla, veľmi rýchlo stráca body.

Wonder Woman nie je žiadna veľká udalosť, ale vcelku príjemné dobrodružstvo ku cole a popcornu. Úspech by mal byť zaručený, tvorcom ho prajem. Nadšené ohlasy zo zámoria však úplne nezdieľam a pochybujem, že sa k filmu ešte niekedy vrátim. Extrémni hardcore DC fanúšikovia nech si k hodnoteniu pridajú bod, alebo aj dva. Ak vehementne bránite kino verziu BvS a páčilo sa vám Suicide Squad, až tak frflať nebudete. Tí ostatní asi už vedia, čo majú čakať. 6/10

0/10