Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 22. 10. 2019 meniny má Sergej

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
21. december 2016, 1:26

Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!

Na medzinárodnej prezentácii v Lisabone sme spoznali novinku do detailov. Aká je?

Martin Mičuda
21. december 2016, 1:26
Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Doterajších 6 generácií BMW radu 5 sa po celom svete predalo v počte až 7,9-milióna kusov, úplne nové, v poradí už siedme pokračovanie s kódovým označením G30 preto nešetrí veľkými ambíciami, o čom svedčili už nielen prvotné fotografie, ale aj podrobnejšie informácie o parametroch. Tradičný zástupca vyššej strednej triedy z Mníchova sa svojho najnovšieho vydania dočkal len pár mesiacov dozadu, keďže k jeho oficiálnemu predstaveniu došlo približne v polovici októbra a na trh príde až vo februári. My sme však dostali exkluzívnu možnosť si novú päťku v poriadnom predstihu vyskúšať už teraz, a to vďaka medzinárodnej prezentácii v Lisabone. Tam sme si mohli nielenže novú generáciu pozrieť naživo v prakticky všetkých vyhotoveniach, ale aj podrobne prelúskať jej najväčšie tromfy a zároveň na vlastnej koži prevetrať najsilnejší benzínový šesťvalec. Aké sú teda naše prvé dojmy zo siedmej generácie radu 5? 

 

 

Samotný dizajn treba hodnotiť naozaj veľmi kladne. S príchodom prvých fotografií bolo jasné, že aj BMW sa uberá čoraz viac cestou unifikácie, a teda, že sa do veľkej miery podobá na menšiu trojku, respektíve sedmičku, keď však uvidíte novinku naživo zistíte, že až tak podobné si veruže nie sú. 5-ka vystupuje citeľne kompaktnejšie a vyváženejšie ako nový rad 7, pričom jednotlivé exteriérové detaily vnášajú ešte väčšiu dynamickosť ako kedykoľvek predtým. Za zmienku rozhodne stoja hlavne úzke a značne do strán zasahujúce svetlomety, ktoré sa síce nemôžu pýšiť laserovou technológiou po vzore sedmičky, avšak špičkové svetlá BMW Selective Beam s citeľne hranatejším dizajnom povestných angel eyes treba jednoznačne vyzdvihnúť. Na povestné ľadvinky sú už v duchu súčasného trendu značky priamo napojené, pričom aj v tomto prípade evidujeme prieduchy, ktoré sa otvárajú/zatvárajú podľa potrieb, a tak, okrem iného, menia charakteristiku aerodynamiky. Tá je v rámci segmentu na najlepšej úrovni, keďže päťkový bavorák sa môže pýšiť rekordným koeficientom odporu vzduchu len 0,22. Do strán azda ešte výraznejšie zasahujú zadné svetlomety s prepracovanou grafikou. Aj vďaka ním vystupuje vozidlo o čosi štíhlejšie a atletickejšie, ako je tomu v skutočnosti. Novinka je totiž väčšia v každom smere - s rozmermi 4935 x 1868 x 1466 milimetrov ide o nárast o 36 milimetrov do dĺžky, 6 do šírky a 2 do výšky. Nárast neobišiel ani rázvor, ktorý je dlhší o 7 milimetrov.

 

Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!

Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!

 

V ponuke je hneď niekoľko dizajnových riešení, ktoré odlíšia exteriér, ale aj interiér. Okrem základného vyhotovenia nechýba luxusná línia s početným použitím chrómu, no a napokon ani športový kabát familiárne známy ako M paket. Ten sa tradične nesie v podstatne agresívnejšom duchu, pričom povedať treba, že masívnejšie nárazníky s väčšími otvormi a agresívnejším look-om novej päťke svedčia asi najviac. Čerešničkou na torte pre fajnšmekrov je následne možnosť doslova si vyšperkovať svoju 5-ku efektnými (ale aj funkčnými) detailmi v rámci doplnkov z dielne M Performance. Dôkazom toho je aj vystavený snehobiely biely exemplár s čiernymi prvkami - predný splitter, mriežky chladiča, bočné prahy, orámovanie okien, kryty spätných zrkadiel, zadný difúzor a decentná odtrhová hrana či nádherné, až 20" disky.

 

Pokiaľ ide o verzie, tie budú dostupné nasledovne - nová generácia BMW radu 5 príde sprvoti na trh vo februári v benzínových verziách 530i (2.0 R4, 252 koní, od 49-tisíc €) a 540i (3.0 R6, 340 koní, od 57-tisíc €) a v naftových verziách 520d (2.0 R4, 190 koní, od 45-tisíc €) a 530d (3.0 R6, 265 koní, od 54-tisíc €). Vo všetkých prípadoch bude na výber pohon sDrive alebo xDrive, pokiaľ ide o prevodovky, na výber je len 8-stupňová automatická prevodovka, 520d je ale možné osadiť aj 6-stupňovým manuálom. Mesiac na to sa ponuka rozšíri o vyhotovenia 520d EfficientDynamics Edition (2.0 R4, 190 koní), 530e iPerformance (2.0 R4 + elektromotor, 252 koní) a zatiaľ vrchol v ponuke, špičkový model M550i xDrive s 4,4-litrovou V8-čkou. Tá ponúkne so štartovacou cenou 82 700 € až 340 kW / 462 koní, 650 N.m, pričom na stovku vystrelí už za 4 sekundy, čím je toto "poloM-ko" o 0,3 sekundy rýchlejšie ako terajšia M5-ka generácie F10.

 

Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!

 

Po prezentácií, kde odzneli vyššie spomenuté kľúčové fakty ohľadom novinky sme dostali možnosť vyskúšať najsilnejší benzínový šesťvalcový agregát. Ako je teda zrejmé, do rúk sa nám dostala verzia 540i, a to s pohonom sDrive a športovým balíkom M Sport. Jeho exteriér zdobil síce, v dnešnej dobe už dá sa povedať mainstreamový konfig, pravdou ale je, že v bielom laku spolu s čiernymi diskami a niektorým detailmi vyzerá novinka skutočne úchvatné, ba čo viac, dovolíme si tvrdiť, že nový rad 5 je po dizajnovej stránke jedným z vôbec najatraktívnejších a najkrajších modelov tejto značky. Iste, nie je to možno až taká imidžovka ako povedzme 6-kový rad (na čele s vyhotovením Gran Coupé), to už ale má nejaký ten rôčik a je cítiť, že značka sa, pochopiteľne, už posúva ďalej. V tomto prípade o tom svedčí najmä úplne nový interiér, ktorý si svoj hlavný dizajnový návrh prevzal z radu 7.

 

Pre laika bude síce takmer totožný, predsa len však rovnaký nie je. Tak či onak, palubnú dosku s horizontálnym členením treba rozhodne pochváliť, a to či už vďaka použitiu kvalitných materiálov, výbornej ergonómii, ale aj celkovému spracovaniu, ktoré išlo kvalitou rozhodne hore. Ruky vám po novom podáva úplne nový volant s podstatne lepším výzorom. Za ním následne nájdete príplatkové, plne digitálne budíky s perfektnou grafikou a trojicou odlišných zobrazení v závislosti od jazdných profilov (Eco, Comfort, Sport). Najväčšia pozornosť v interiéri sa sústredí na centrálny displej multimediálneho prostredia s uhlopriečkou až 10,25". Ovládanie prebieha prostredníctvom tradičného otočného ovládača, tomu ale sekundujú aj vaše prsty, keďže širokouhlá obrazovka je dotyková. Zároveň ale pribudli aj gestá, teda jeden z highlightov, ktorý sme spoznali už v sedmičke. Ovládanie gestami funguje skutočne výborné a rýchlo si na neho zvyknete. Pochvalu si ale rozhodne zaslúži aj systém samotný, keďže po novom sa hrdí podstatne vylepšeným, krajším a intuitívnejším prostredím v štýle moderných smartfónov. 

 

Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!

Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!

 

BMW ostáva verné svojím tradíciám, a teda už po prvých kilometroch vám je zrejmé, že aj nová 5-ka je vsádza najmä na športovosť. Áno, v režime Comfort je podvozok mimoriadne komfortný, až by som povedal, že je na takej perfektnej úrovni ako nová trieda E (za čo môže aj prítomnosť stabilizátorov). V čom má však oproti éčku rozhodne navrch je v dynamickosti a športovom pocite. Ak totiž pristúpite na režim Sport (Plus), riadenie citeľne stuhne, zmení sa reakcia od pedálov a prevodovka pracuje značne ofenzívne (8-stupňový automat patrí medzi tie najlepšie v hre). V tomto momente ste s autom spätý podstatne viac, navyše, ak si k tomu pripočítate o čosi športovejší posed, palubnú dosku naklonenú k vám a naozaj hrubý veniec volantu, z manažérskej limuzíny sa rázom stáva pekný atlét s akčným temperamentom. Ten vie navyše dať exteriérovou (ale aj interiérovou) kulisou o sebe pekne vedieť okoliu, aj keď je pravda, že vo vysokých otáčkach sa do vnútra prenáša relatívne dosť surový zvuk od motora. Ak však skúšate akceleráciu na stovku za papierových 5,1 sekundy či maximálnu rýchlosť 250 km/h, je to v podstate pochopiteľné.

 

Na záver ešte pár technických fíčuriek - povestný Display Key s možnosťou zaparkovať vozidlo na diaľku zdedila novinka z o triedu väčšieho radu sedem, od neho má však teraz naviac v prípade asistenčných a bezpečnostných systémov. 5-ka totiž dokáže na diaľniciach za ideálnych podmienok jazdiť v "autonómnom" režime 40 sekúnd až minútu, čo je ďalším významným krokom k plne autonómnemu riadeniu. To sa mimochodom v Mníchove očakáva už približne v roku 2020, čo je nepochybne veľkou výzvou. V neposlednom rade stojí za zmienku vylepšený head-up displej s až o 70 % väčším zobrazením a špičkovou grafikou, vďaka čomu sa radí na úplný vrchol. Nuž, nová päťka má skutočne silné zbrane, tvrdiť, že nie je predurčená na úspech by bolo nehoráznym klamstvom!

 

Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!

Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!

Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!Exkluzívne: V niekoľkomesačnom predstihu sme vyskúšali nové BMW radu 5. Je sa na čo tešiť!

Foto: REFRESHER / martinzmartina Tagy: BMW, bavorak, BMW radu 5, rad 5, 540i, G 30, Display Key, M Sport, M550i xDrive
Ohodnoť článok
68
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.