Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 25. 7. 2021 meniny má Jakub, Timur

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Dnes populárne články
Magický úsmev a plat 25 miliónov eur v F1 vymenil za menej ako polovicu. Daniel Ricciardo sa dnes trápi, ale je marketingový mág Magický úsmev a plat 25 miliónov eur v F1 vymenil za menej ako…
Najkrajší MMA turnaj roku: Karlos Vémola spoznal svojho budúceho súpera, Pirát sa stal dočasným šampiónom Najkrajší MMA turnaj roku: Karlos Vémola spoznal svojho budúceho…
Billie Eilish sa hľadá, široké mikiny vymenila za korzety. Jej kariéra má rýchlejší spád ako Lady Gaga Billie Eilish sa hľadá, široké mikiny vymenila za korzety. Jej…
VIDEO: Pellegrini si zložil rúško pred demonštrantmi a prisľúbil im hlasovanie proti výhodám pre zaočkovaných. Vypískali ho VIDEO: Pellegrini si zložil rúško pred demonštrantmi a prisľúbil…
VIDEO: „Vytiahneme ťa z trolejbusu a dostaneš na p*ču,“ vyhrážal sa muž bez rúška vodičovi MHD VIDEO: „Vytiahneme ťa z trolejbusu a dostaneš na p*ču,“ vyhrážal…
Pellegrini je proti zvýhodňovaniu zaočkovaných. Demonštranti ho napriek tomu vypískali a označili za zradcu Pellegrini je proti zvýhodňovaniu zaočkovaných. Demonštranti ho…
Tech - Autá

Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!

Nielen najočakávanejší bavorák, ale aj jedno z vôbec najočakávanejších áut tohto roku je konečne oficiálne predstavené.

Martin Mičuda
15. október 2016, 10:53 Čas čítania: 0:00
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Tech - Autá
5
Martin Mičuda
15. október 2016, 10:53

Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!

Nielen najočakávanejší bavorák, ale aj jedno z vôbec najočakávanejších áut tohto roku je konečne oficiálne predstavené.

Martin Mičuda
15. október 2016, 10:53
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!

To, že aj popredné automobilky začínajú akosi ignorovať najväčšie svetové autosalóny začína byť čoraz väčším trendom, a to, čo momentálne predviedlo BMW je toho jasným dôkazom. V čase, kedy ešte stále beží jeden z tých najväčších a najvyhľadávanejších automobilových udalostí na svete v roku, v Mníchove sa rozhodli, že na tohtoročnom autosalóne v Paríži nepredstavia novú päťku a miesto toho si spravia svoje vlastné predstavenie mimo veľkolepého výstaviska. V každom prípade, ťah je to rozhodne výborný, nakoľko miesto toho, aby jeden z najdôležitejších bavorákov nasledujúcich mesiacov zanikol v záplave noviniek, BMW udrie veľké haló samostatne a všetku pozornosť upriamí len na seba. Inými slovami, nový rad 5 siedmej generácie s kódovým označením G30 je teda oficiálne realitou, v Paríži ho budete ale hľadať márne.

 

Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

 

Žiadne veľká senzácia sa nekoná a vzhľad novej 5-ky tak prakticky ničím neprekvapí, i keď popravde, v časoch, kedy je najväčším trendom unifikácia modelového portfólia (obzvlášť medzi prémiovkami), pri lepšom pohľade na novinku nemôžeme povedať, že ide o úplnú kópiu 7-čky, čo sa predpokladalo. Dizajnové smerovanie sa však nemení a na osvedčené estetické prvky a línie boli tak implementované len menšie odlišnosti. Pochopiteľne, nový rad 5 vyzerá kompaktnejšie a útlejšie ako o triedu väčšia limuzína, podľa očakávaní ale dedí množstvo riešení. Povestné ľadvinky dostali tiež prieduchy, ktoré sa otvárajú/zatvárajú podľa potrieb, a tak, okrem iného, menia charakteristiku aerodynamiky. Tá je v rámci segmentu na najlepšej úrovni, keďže päťkový bavorák sa môže pýšiť koeficientom odporu vzduchu len 0,22. Predné svetla sú podstatne dlhšie a zároveň ešte užšie, no a ako je momentálne zvykom, prepojené sú priamo na spomínanú masku. Zaujímavosťou pritom je, že i v tej najvyššej výbave ich nie je možné vybaviť laserovou technológiou po vzore sedmičky, vrcholom v ponuke sú totiž "len" full-LED svetlomety BMW Selective Beam s citeľne hranatejším dizajnom, množstvom funkcií a "dostrelom" až 500 metrov.

 

Z profilu sa toho zmenilo veľmi málo, nechýba však detail efektnej lišty, ktorá svojim tvarom pripomína hokejku. Vzadu naopak prekvapia relatívne netypické a citeľne prepracovanejšie svetlomety, ktoré zasahujú nemalou mierou do strán karosérie, čím vozidlo opticky zoštíhľuje. Novinka je pritom väčšia v každom smere - s rozmermi 4935 x 1868 x 1466 milimetrov ide o nárast o 36 milimetrov do dĺžky, 6 do šírky a 2 do výšky. Nárast neobišiel ani rázvor, ktorý je dlhší o 7 milimetrov. Siedma 5-ka v poradí je pritom vďaka modulárnej platforme CLAR a konštrukcii BMW EfficientLightweight počítajúcej s použitím hliníka či horčíka až o 100 kilogramov ľahšia v porovnaní s predchodcom, zároveň je karoséria tuhšia. G30-ka tak nielenže narástla, ale aj citeľne schudla, no a ako sme zvyknutí, opäť sa pozeráme na auto, z ktorého srší športovosť a dravosť aj napriek tomu, že ide o vozidlo kategórie biznis sedan. Obzvlášť so športovým M paketom vyzerá sedan mimoriadne akčne a vyzývavo. 

 

Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

 

Najväčším progresom prešiel pochopiteľne vnútrajšok. Ten sa nesie do skutočne väčšinovej miery v duchu radu 7, čoho dôkazom je takmer identická palubná doska. Stredová konzola je však horizontálne delená v inom štýle, navyše je decentne natočená na šoféra. Spomenúť pritom treba, že BMW zapracovalo na odhlučnení a tak už v základe bude súčasťou vozidla akustická vrstva v čelnom skle či tlmiaca vrstva integrovaná v strope. Stredobodom pozornosti je 10,25" displej multimediálneho prostredia, ktorý po vzore 7-čky dostal i ovládanie v rámci gest. Úplne nový je 3-ramenný multifunkčný volant, plne digitálne budíky či head-up displej so 70-percentným zväčšením zobrazovacej plochy. Pokiaľ ide o prítomné technológie, ide o jednu z výkladných skríň súčasného automobilizmu. Príkladom je tak paleta asistenčných systémov, ktoré sa vedia postarať o riadenie či držanie v pruhoch, a to až do 210 km/h. Tak, ako už aj nová trieda E, aj 5-kový bavorák dokáže v rámci adaptabilného tempomatu prispôsobovať rýchlosť v závislosti od značiek, novinkou je zároveň aj asistent pre zmenu jazdného pruhu či množstvo technológii, ktoré vedia pomôcť pri vyhýbacích manévroch, respektíve zabrániť stretu s prekážkou. 

 

Samozrejme, nechýba plejáda nástrojov a prvkov v rámci konektivity, či už ide o Apple CarPlay, Android Auto alebo BMW ConnectedDrive či Microsoft Exchange, vďaka ktorému je možné synchronizovať dokumenty, kontakty, kalendáre a podobne. Rad 5 zdedil rovnako aj povestný Display Key s možnosťou zaparkovať vozidlo na diaľku, v nekonečnej ponuke ale evidujeme aj služby ako On-Street Parking Information či ParkNow, ktoré sú užitočné pri parkovaní. Interiér má byť vzdušnejší, je priestrannejší najmä pre zadnú posádku, no a nepochybne svedkami sme obrovskej škály návrhu interiérovej konfigurácie, čo sa dekórov a farieb týka. Kvalitný audio systém Bowers & Wilkins Diamond, početné ambientné podsvietenie alebo masážne sedačky sú len zlomok toho, po čom je možné v novej generácii siahnuť. Batožinový priestor ponúka 530 litrov.

 

Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

 

Keďže ide o BMW, aj napriek nekonečnej ponuke technologických inovácii je väčšinová pozornosť sústredená pod kapotu. Tam sa našťastie nakoniec neobjavia trojvalcové jednotky, ako sa čakalo, ba čo viac, v ponuke nájdeme aj osemvalec, a to nie je ešte reč o novej M5-ke, ktorú spoznáme neskôr. Poďme ale pekne poporiadku. Predaj radu 5 siedmej generácie začína 11. februára, pričom v tej dobe bude na výber (zatiaľ len) zo štyroch verzii. Základom ponuky bude vyhotovenie 520d, ktorého podstatou je preplňovaný 2-litrový naftový štvorvalec s výkonom 140 kW / 190 koní. Jeho spotreba by mala byť len niečo málo cez 4 l/100 km, v prípade potreby dokáže akcelerovať na stovku za 7,6 sekundy. 520d-čko štartuje s cenovkou od 45 200 €. Nasleduje verzia 530d, ktorú poháňa preplňovaný 3-litrový naftový šesťvalec s výkonom 195 kW / 265 koní a krútiacim momentom 620 N.m. Momentálne najvýkonnejšia dieselová 5-ka začína na čiastke 54-tisíc €, pričom automobilka hovorí o akcelerácii na stovku už za 5,4 sekundy a spotrebou len okolo 4,5 l/100 km.

 

Benzínové alternatívy zastrešuje ako prvé 530i. Žiaľ, po vzore menšej trojky už nejde o povestný trojliter, ale len 2-litrový štvorvalec s výkonom 185 kW / 252 koní a 350 N.m. Tento agregát ponúka akceleráciu za 6 sekúnd a papierovú priemernú spotrebu 5,4 litra na sto kilometrov. Ceny 530i-čka začínajú na úrovni 49 800 €. Ďalej v ponuke nájdeme 540i za vyše 57-tisíc €, teda 3-litrový preplňovaný šesťvalec s výkonom 250 kW / 340 koní a 450 N.m. Táto verzia zvládne stovku za 4,8 sekundy, jazdiť pritom bude možné za približne 6,5 l/100 km. Všetky štyri verzie je možné navyše vybaviť pohonom všetkých štyroch kolies xDrvie, pričom pokiaľ ide o prevodovky, na výber je len 8-stupňová automatická prevodovka, 520d je ale možné osadiť aj 6-stupňovým manuálom.

 

Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

 

Už v marci ale ponuku pohonných jednotiek rozšíri ešte úspornejší diesel 520d EfficientDynamics Edition s rovnakým výkonom no spotrebou len 3,9 litra. Pribudne aj hybridné vyhotovenie 530e iPerformance, ktorý bude kombinovať benzínový dvojliter a elektromotor s kombinovaným výkonom 185 kW / 252 koní a 420 N.m. Na čisto elektrický pohon zvládne takto vybavená päťka prejsť až 45 km. Vrchol ponuky do príchodu M5-ky uzavrie následne verzia M550i xDrive, ktorá bude pod kapotou počítať s 4,4-litrovou V8-čkou. Tá ponúkne až 340 kW / 462 koní, 650 N.m a zároveň automobilka hovorí o akcelerácii na stovku už za 4 sekundy, čím je toto "poloM-ko" o 0,3 sekundy rýchlejšie ako terajšia M5-ka, samozrejme, hlavne vďaka pohonu všetkých kolies. M550i začína na cene 82 700 €. 

 

Okolo budúcej M5-ky sa toho stále veľa špekuluje, jednak pravdepodobne výkonnostne presiahne 600 koní, no zároveň s najväčšou pravdepodobnosťou príde o pohon výhradne zadnej nápravy. Rovnako, po vzore väčšieho 750d xDrive je možné, že časom sa do ponuky začlení aj najsilnejší dieselový agregát s až štvoricou (!) turbodúchadiel, či sa tak ale naozaj stane, na to si musíme ešte počkať.

 

Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com
Nové BMW radu 5 prichádza. Nechýba ovládanie gestami, parkovanie kľúčom či M550i, ktoré je rýchlejšie ako M5-ka!
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

 

 

 

Ohodnoťte dizajn nového BMW radu 5 známkou ako v škole:
1
616 hlasov
2
227 hlasov
3
88 hlasov
4
49 hlasov
5
75 hlasov
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Dnes populárne články
Magický úsmev a plat 25 miliónov eur v F1 vymenil za menej ako polovicu. Daniel Ricciardo sa dnes trápi, ale je marketingový mág Magický úsmev a plat 25 miliónov eur v F1 vymenil za menej ako…
Najkrajší MMA turnaj roku: Karlos Vémola spoznal svojho budúceho súpera, Pirát sa stal dočasným šampiónom Najkrajší MMA turnaj roku: Karlos Vémola spoznal svojho budúceho…
Billie Eilish sa hľadá, široké mikiny vymenila za korzety. Jej kariéra má rýchlejší spád ako Lady Gaga Billie Eilish sa hľadá, široké mikiny vymenila za korzety. Jej…
VIDEO: Pellegrini si zložil rúško pred demonštrantmi a prisľúbil im hlasovanie proti výhodám pre zaočkovaných. Vypískali ho VIDEO: Pellegrini si zložil rúško pred demonštrantmi a prisľúbil im…
VIDEO: „Vytiahneme ťa z trolejbusu a dostaneš na p*ču,“ vyhrážal sa muž bez rúška vodičovi MHD VIDEO: „Vytiahneme ťa z trolejbusu a dostaneš na p*ču,“ vyhrážal sa…
Pellegrini je proti zvýhodňovaniu zaočkovaných. Demonštranti ho napriek tomu vypískali a označili za zradcu Pellegrini je proti zvýhodňovaniu zaočkovaných. Demonštranti ho…
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť