Ikonický model v portfóliu Land Rover sa dočkal novej, diametrálne odlišnej generácie.
Autosalón v Paríži pomaly, ale isto otvára svoje brány, no a i keď drvivú väčšinu z tých najzásadnejších noviniek už poznáme, predsa len ešte ostalo niekoľko dôležitých predstavení, ktoré si zaslúžia osobitnú pozornosť. Príkladom je i automobilka Land Rover, ktorá v predvečer samotného zahájenia novinárskeho dňa verejnosti priamo z anglického Warwickshiru ukázala úplne novú generáciu modelu Discovery. A pokiaľ som napísal, že úplne novú generáciu, tak v tomto prípade to platí skutočne do bodky. Tretie pokračovanie totiž prichádza nielen s radikálnou zmenou techniky, ale aj dizajnu, ktorý je síce viac-menej známy zo zvyšku portfólia Land Roverov, no prakticky úplne zanevrieva na tradičné dizajnové riešenia a "krabicový" zovňajšok.
Nové Discovery sa citeľne zaoblilo, vpredu dostalo úzke svetlomety po vzore modelu Discovery Sport, zatiaľ čo vzadu sa opticky až neprirodzene zúžilo, čo do veľkej miery ovplyvňujú tiež úzke svetlomety zachádzajúce ďaleko do strán. Zaujímavosťou je detail umiestnenia značky, ktorá sa nenachádza v strede, ale hneď vedľa ľavého svetla, čo bolo ostatne doménou aj predchodcu. Žiaľ, i keď povestný hrubý C-stĺpik ostal, okno za ním nie je opticky prepojené s tým na streche, ktoré si svoje miesto naďalej drží. Vo výsledku nové Discovery pôsobí však veľmi moderne a sviežo, za čo môže aj čisto LED-ková technológia svetiel. Britské SUV-čko narástlo do dĺžky o 140 milimetrov, pričom vďaka použitiu samonosnej hliníkovej karosérie miesto terajšieho rebrinového rámu je až o 20 % ľahšie, základný model váži 2099 kg. Podotknúť pritom treba, že novinka má až 283-milimetrovú svetlú výšku, čo je skutočne nadpriemerná hodnota, navyše, tou sa pýši okrem pozoruhodnej brodivosti (až 900 milimetrov) aj koeficient odporu vzduchu, ktorý je na daný typ vozidla len na úrovni 0,33!
Radikálna zmena dizajnu tak prináša ovocie a inak tomu nie je ani v interiéri. Ten odzrkadľuje momentálne estetické smerovanie značky tiež, a tak sa palubná doska nesie v známom duchu. Predeľuje ju tak široký stredový panel, rovnako i stred volantu sa pýši hranatými tvarmi. Land Rover hovorí, že nové "Disco" je hlavne praktický rodinné auto, pričom výrazne zdôrazňuje, že tretí rad sedadiel, keďže ide o 7-miestný interiér, nie je zďaleka len "núdzový", ale naozaj plnohodnotný, pričom dodáva, že ponúka na ňom priestor a komfort pre 95 % dospelých. K tomu prispieva aj fakt, že strecha nad nimi je opäť o čosi zvýšená. Batožinový priestor v takomto rozložení ponúka 258 litrov, v prípade zloženia tretieho, respektíve druhého radu sedadiel táto hodnota vzrastie až na 1137, respektíve 2406 litrov! Interiér je pochopiteľne plný najmodernejšej techniky a luxusných prvkov, pozrime sa však ešte po kapotu, kde sa toho zmenilo tiež veľa.
Motorové priestory skrývajú úplne nové štvorvalcové motory z radu Ingenium - dvojlitrové turbodiesely vo verziách Td4 (132 kW / 180 k) a Sd4 (177 kW / 240 k). V ponuke však nechýba ani naftový V6-kový agregát Td6 s výkonom 190 kW / 258 koní a 600 N.m či benzínový 3-liter Si6 s výkonom 250 kW / 340 koní a 450 N.m. Prvé kusy dorazia na trh začiatkom roka 2017, pričom odrazovým mostíkom v prípade cien bude cenovka približne 52-tisíc €.