Po niekdajšom V70 XC a XC70 prichádza nová generácia v duchu súčasných dizajnových riešení.
Veľké kombi s terénnymi prvkami, to je vozidlo, ktoré proste v portfóliu Volvo nemôže chýbať, ide totiž odjakživa o jeden z najdôležitejších, ale aj najobľúbenejších modelov severskej značky vôbec. Dlhé roky túto kategóriu zastupovala tradičná XC70-ka, Švédi sa však medzigeneračne rozhodli zmeniť názov v duchu avizovaných zmien označení modelov, a tak písmená XC ostanú poruke už len pravým SUV-čkam, zatiaľ čo upravené vozidlá kombi sa budú pýšiť dodatkom Cross Country. Výsledkom toho je tak úplne nové Volvo V90 Cross Country, ktoré, ako číselné označenie napovedá, vychádza z najväčšieho sedanu, respektíve kombíka a zastupuje tak tretí a zároveň posledný variant tejto automobilky v rámci vyššej strednej triedy.
Po niekdajšom V70 XC a XC70 prichádza nová generácia, pochopiteľne, v duchu súčasných dizajnových riešení a od klasickej V90-ky sa veľmi nelíši. Zmeny nastali výhradne v spodnej časti vozidla, kde došlo k citeľnému zmohutneniu karosérie. Nový je tak predný nárazník, bočné prahy či zadná časť s početným ochranným oplastovaním. To, že nejde len o hocijaký oplastovaný kombík naznačuje navýšená svetlá výška až o 65 milimetrov na hodnotu 218 milimetrov, čím dokonca prekováva i množstvo súčasných SUV-čiek. Okrem toho, V90 Cross Country sa pýši nájazdovými uhlami 18,9 vpredu a 20,7 stupňov vzadu, čím napovedá, že sa nestratí ani v náročnejšom terénne, o čom navyše svedčí aj skutočnosť, že štandardnom je pohon všetkých štyroch kolies. Pod kapotu je možné nasťahovať výhradne 2-litrové štvorvalce z rodiny Drive-E, a to či už benzínové verzie T5 a T6 s výkonom 254 koní a 320 koní alebo naftové verzie D4 a D5 so silou 190 koní, respektíve 235 koní. V interiéri je všetko po starom, pred vodičom sa tak nachádzajú 12,3" digitálne budíky, zatiaľ čo uprostred veľmi peknej palubovky je 9" dotykový displej. Ceny zatiaľ známe nie sú, prvé kusy uvidíme v showroomoch začiatkom budúceho roka. Žiaľ, keďže Volvo upustilo od návštev autosalónov, v Paríži novinku neuvidíme.