Štýlovo strihnutý liftback strednej triedy sa dočkal svojej v poradí druhej generácie.
Audi pomaly, ale isto generačne obmieňa svoj vozový park strednej triedy, keďže po novej generácii A4, A4 Avant, A5 Coupé, spoznávame už aj A5 Sportback, čiže štýlový liftback odvodený od kupéčka, ktoré dostalo jeden pár bezrámových dverí navyše. Ako sme už boli svedkami pred siedmimi rokmi, dizajnovo sa nejedná o žiadne prekvapenie či senzáciu, keďže ide len o natiahnutú klasickú A5-ku, a inak tomu nie je ani pri generácii s poradovým číslom dva. To však v žiadnom prípade neznamená, že je to niečo zlé, ostatne, Sportback sa odstupom času stal veľmi vyhľadávaným artiklom, čomu sa čudovať nemôžeme, keďže svojimi atraktívnymi tvarmi okolie rozhodne zaujme. V prípade druhého pokračovania je spredu opäť prakticky nemožné rozlíšiť A5 Sportback od klasickej á-päťky, čoho dôkazom sú identicky tvarované partie, ktoré obnášajú predné svetlá s Matrix-LED technológiou a relatívne netypickým tvarom. Ostro tvarovaná maska sa následne nesie, pochopiteľne, vo veľmi obdobnom znení ako v prípade základného sedanu či kombi, nové sú však nárazníky so značne masívnejšími otvormi a ostrejšími hranami. Novinka stojí na úplne novej platforme MLB Evo, vďaka čomu došlo medzigeneračne k úbytku hmotnosti až o 85 kilogramov, pričom opäť je vo veci vozidlo, ktoré sa pýši perfektnou aerodynamikou. Pripomeňme, že nová A5-ka sa hrdí rekordnou hodnotou len 0,25.
Z profilu si aj nový A5-kový Sportback zachováva povestnú "plávajúcu" siluetu medzi vystupujúcimi blatníkmi a postupne padajúcu líniu strechy, ktorá je však o čosi oblejšia v porovnaní so súčasnou A7-čkou Sportback. Štvorica dverí je opäť bezrámová, zatiaľ čo vzadu nájdeme znova veľké piate dvere otvárajúce sa spolu so zadným oknom, keďže ani teraz nejde o štýlový sedan ale karosársky variant liftback. Zadné svetla sú po vzore kupéčka decentne užšie, pričom v rámci najvyššej výbavy sú plné LED-kové. Okrem klasickej verzie, ktorú je možne opäť osadiť športovým paketom S-line, Audi rovno predstavuje aj výkonnú verziu S5 Sportback, ktorá sa pochopiteľne nesie v značne ostrejšom a športovejšom duchu, ktorý vzadu podčiarkuje až štvorica výfukov.
Ako tomu bolo už pri novej A4-ke, i tu najväčším progresom prešiel interiér, predovšetkým palubná doska, ktorá je prakticky úplne nová. Jej dominantou je špičkový, príplatkový 12,3" plne digitálny Virtual Cockpit, ktorý nahrádza klasické analógové budíky a ponúka skutočne prepracované prostredie s veľmi kvalitnou grafikou. Naprieč palubovkou sa tiahne horizontálny pás výduchov klimatizácie, nad ktorým zo stredu vytŕča 8,3" displej multimediálneho prostredia MMI s rozlíšením 1024 x 480 pixelov. Jej ovládanie prostredníctvom dotykovej plochy či združeného ovládača ostáva nezmenené, rovnako tak i skutočne vydarený panel klimatizácie s otočnými ovládačmi, ktoré majú uprostred integrované displeje. Výborný 3-ramenný volant opätovne ponúka viacero dizajnových vyhotovení v závislosti od paketu, vrátane toho so splošteným vencom. Audi hovorí o náraste vnútorného priestoru, či vpredu ale i vzadu, batožinový priestor má však naďalej identických 480 litrov, čo je o 15 litrov viac, ako ma klasické kupé.
Motorová paleta bude na úvod počítať s dvojicou benzínových a trojicou naftových verzií. Ponuka začína s motorom 2.0 TFSI, ktorý bude ponúkaný v dvoch výkonnostných verziách - prvá disponuje výkonom 140 kW / 190 koní, zatiaľ čo druhá až 185 kW / 252 koní. Dieselová paleta začína s agregátom 2.0 TDI so silou 140 kW / 190 koní, zatiaľ čo druhou jednotou je dobre známy šesťvalec 3.0 TDI, ktorý si bude možné rovnako zaobstarať v dvoch výkonnostných spektrách - 160 kW / 218 koní, respektíve 210 kW / 286 koní. Highlightom ponuky je vrcholná S5-ka, ktorá sa spolieha na benzínovú 3-litrovú V6-ku s výkonom 260 kW / 354 koní a akceleráciu na stovku zvládne za 4,7 sekundy. Samozrejme, nechýba pohon quattro či až 8-stupňová automatická prevodovka. Novinkou je model A5 Sportback g-tron, ktorý predstavuje možnosť spalovať zemný plyn, syntetický plyn Audi e-gas aj klasické benzín. Pod jeho kapotou sa nachádza jednotka 2.0 TFSI s výkonom 125 kW / 170 koní. Zaujímavosťou je, že podľa posledných informácie je dosť možné, že časom spoznáme aj verziu RS5 Sportback, ktorý doteraz neexistoval, objaviť by sa ale mal len na niektorých trhoch. Na záver už treba dodať len to, že na rade ostáva predstaviť už len A5/S5 Cabriolet, ten spoznáme ale až budúci rok. Cenové relácie novej generácie A5 Sportback štartujú v Nemecku na úrovni necelých 38-tisíc €, S5 Sportback si automobilka cení od 62-tisíc €.