Pondelok 22. 1. 2018 meniny má Zora

hľadaj na refresheri

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

Dnes sa vyberieme po stopách zastávky (depa) Janíkov dvor.

28. november 2016, 11:45
28. november 2016, 11:45

Väčšina Slovákov už dávno vie, že v Bratislave sa v minulosti začalo stavať metro, ktorého pozostatky sa nachádzajú na okraji najväčšieho slovenského sídliska, Petržalky. Aj napriek tomu, že je veľmi ľahko dostupné, jeho vizuál je pre mnohých ľudí stále tajomstvom. Stanicu metra Janíkov dvor sme sa vám teda rozhodli priblížiť v dnešnom článku.

 

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

 

Pôvodný projekt pozostával z piatich zastávok v Petržalke a štyroch v centre mesta a niesol názov rýchlodráha. Neskôr mali pribudnúť aj ďalšie zastávky v iných častiach Bratislavy. Plány výstavby siahajú až do roku 1974, ale skutočná výstavba sa začala až v roku 1988 a približne o dva roky neskôr bola pozastavená pre nedostatok financií. Na projekt bolo použitých približne 400 miliónov slovenských korún. Plánovaná cena projektu by však bola viac než 100 miliárd slovenských korún. Momentálne sú pozostatky metra už len ruiny hrubej stavby depa a ich jediný účel je legálna stena pre graffiti

 

Prvá etapa výstavby mala byť funkčná už v roku 1997, mala byť dlhá približne 6 km a mala viesť od depa Janíkov dvor do stanice Dunaj. Druhý úsek mal viesť od stanice Dunaj po Trnavské mýto. Rozpočet projektu nepočítal s vystavaním obratových koľajísk v stanici Dunaj, pretože obratiská mali byť pôvodne len pred a za stanicou Petržalka - Centrum. V máji roku 1990 teda rozhodol mestský výbor o zastavení všetkých stavebných prác.

 

Alternatívnym riešením bratislavského metra sa teda malo stať vybudovanie VAL (Villeneuve d'Ascq à Lille, dnes Véhicule Automatique Léger). VAL je druh automatického ľahkého metra bez vodiča s kolesami s gumenými pneumatikami. Táto technológia ale nie je veľmi využívaná, pretože je pomalá a nemá dostatočnú kapacitu. Alternatívny projekt sa teda neuchytil, depo už bolo postavené a my sa pozrieme, ako to tam vyzerá dnes.

 

Pozostatky metra sa nachádzajú hneď pod Panónskou cestou, dve minúty pešo od konečnej zastávky autobusov číslo 93 a 95 – Vyšehradská. Objekt nie je oplotený a prístup je veľmi jednoduchý. Ľudia, ktorí bývajú v okolitých domoch sem často chodia venčiť psov, pretože okolo je rozsiahla trávnatá plocha. Na mieste sa nachádzajú dva tmavé tunely, do ktorých sa dá dostať, budete však potrebovať gumáky, sú totiž plné vody, skla a odpadkov. 

 

Ak ťa toto miesto láka a chcel by si ho navštíviť, skvelú príležitosť budeš mať už 2. decemra 2016. Organizátori podujatia Spots nás totiž vezmú práve do podzemia nedostavaného metra, čo opäť sľubuje vynikajúcu atmosféru nielen pre milovníkov tejto akcie, ale aj pre všetkých náhodných okoloidúcich, ktorí neprestávajú loviť nezabudnuteľné zážitky.

 

 

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

Príbeh, ktorý skončil skôr, ako začal: Bratislavské metro

 

Poznáš nejaké ďalšie zaujímavé opustené či nedostavané miesta? Kontaktuj ma na hopsuptralala@yahoo.com

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Zobraziť 12 komentárov
Diskusia
alebo poslať ako anonym
12 komentárov
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
eriksamkooo28. november 2016, 12:11

Super článok! :)

23 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
anonymný človek28. november 2016, 20:49

sakra... ja som chcel vidieť ako to vyzerá z vnútra.. pokračovanie nebude? :D

15 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ja28. november 2016, 19:27

Aspon tam mohli za tych 400mega zajebat nejake kose na prazdne plechovky od sprejov

10 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
eddo28. november 2016, 21:07

viac takychto clankov!

4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ughi28. november 2016, 19:51

Prečo sa vlastne to metro prestalo stavať??

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Tim29. november 2016, 15:41

Pretože padli komančovia a peniaze sa zrazu stratili.

1 Odpovedať · Nahlásiť
Matej Matelko Hentek29. november 2016, 14:22

Vela budov, tunelov a podobne nieje na slovensku dostavaných :) Love sú love :) by musel len zahraničný investor do toho vrazit peniaze :)

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
The Black Mamba28. november 2016, 20:03

ako keby si nevedel ako to na slovensku chodi:)

23 Odpovedať · Nahlásiť
Wolf Pavel10. júl 2017, 2:27

ževraj to ma 10 poshodí pod zem ?

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ejo Zajo30. november 2016, 17:43

sign na poslednej foto srandovica

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Lubom29. november 2016, 18:58

V case, ked sa zacalo projektovat metro a ked sa zacalo stavat, existovali ceskoslovenske koruny, nie slovenske, t.j. Kcs.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
cc29. november 2016, 15:42

aspoň že to nepísal nejaký Johanbravo

-3 Odpovedať · Nahlásiť
Odoberaj REFRESHER videá