Jakub S.
16. júl 2016, 11:40

Piata Doba ľadová varí z vody a má problém zabaviť aj tých najmenších (Recenzia)

Piate pokračovanie príbehu okolo mamuta Mannyho recykluje čo sa dá a výsledok doručuje bez najmenšieho záujmu byť niečím viac, ako len generickým animákom.

Jakub S.
16. júl 2016, 11:40

Hoci nikto so zdravým úsudkom od päťky Ice Age nečakal zázraky a už vôbec nie konkurovanie tohtoročnému klenotu v podobe Zootopie či slušne zvládnutému sequelu Nema, výsledný produkt (lebo ničím viac tohtoročná Doba Ľadová nie je) nedokáže ponúknuť takmer nič. Treba to povedať jasne a nahlas, pretože súbor epizodických scénok pospájaných veľmi chabou scenáristickou kostrou by mohol mať problém sa vôbec kvalifikovať ako film.

Samozrejme, príhody Mannyho a jeho priateľov nemali nikdy ambíciu byť niečím viac, než ako zábavnou jednohubkou, no jednotka a trojka ukázali, že to ako základ dobrého animáku môže úplne stačiť. No tam, kde sme v prvom filme mali trojicu hlavných hrdinov zachraňujúcich dieťa a hľadajúcich cestu k priateľstvu a porozumeniu, máme v aktuálnom pokračovaní viac ako desať zvierat, z ktorých polovicu nepoznám, ďalších päť je úplne zbytočných a všetci sú mi ukradnutí. Nie je to ich vina, no tvorcovia akoby ani nemali chuť sa snažiť. Postaviť príbeh na neochote rodičov dovoliť dcére odsťahovať sa od nich a Sidovej neschopnosti nájsť si partnerku, pričom sa len tak mimochodom blíži asteroid, ktorý avizuje vyhubenie celej planéty, tomu sa povie rezignovanosť. Ak by v polovici filmu ten kameň dopadol a všetko by skončil, odchádzal by som z kina veselší, vediac, koľko zbytočne zabitého času som ušetril.

Zdroj: Fox

Problém je, že okrem ústrednej trojice (Manny, Diego, Sid) nie je ani jedna z postáv zaujímavá či zábavná a okolo troch hlavných hrdinov sa všetko točilo už tak dlho, že jednoducho nemajú čo ponúknuť. Humor tiež už príliš nefunguje a to ani na deti. V sále ich bolo pár desiatok, no zasmiali sa len párkrát, zatiaľ čo staršie publikum mlčalo až na dve hlášky leňochodej babičky stále. Jediným ďalším úsmevným momentom bol odkaz na Armageddon.

Tvorcovia pravdepodobne sami pochopili, že príbehovo sa už nikam neposunú, že vyčerpali všetok materiál a potenciál a tak sa rozhodli urobiť len všetkého viac a vo väčšom vydaní. Chaotický výsledok ešte umocňuje odskakovanie k dejovej línii Scrata, ktorý má vo filme snáď viac priestoru ako v štyroch predošlých dokopy, no aj tu znamenal nárast kvantity úpadok kvality, pretože obľúbená veverička tiež zlyháva pri doručovaní akejkoľvek zábavy. Na Zemi sa medzitým tucet zvierat náhli z bodu A do bodu B, aby zastavili spomínaný asteroid a popri tom viedli dve desiatky dialógov tak prázdnych a patetických, že sa neubránite pohľadu na východ zo sály.

Zdroj: Fox

Dnes je premisa, na ktorej sa Ice Age 5 pokúša stáť, jednoducho príliš málo. Dvojnásobne, ak je snímka spracovaná s takou lenivosťou a nezáujmom. Mnoho luxusných animákov posledných rokov nedáva podobne generickým pokusom šancu presadiť sa, takže sa aj nám ako divákom snáď blýska na lepšie časy. Treba dúfať, že pokus oživiť Dobu Ľadovú sa po tochtoročnom neúspechu a prípadných nízkych tržbách už nezopakuje a kalendáry kín budú plniť kvalitnejšie animované snímky. Namiesto Ice Age si zatiaľ radšej zopakujte Dory, Nice Guys alebo počkajte na Rogenove párky a Suicide Squad. 4/10

0/10