19. júna 2016, 19:56

Stojí akčná komédia Centrálna inteligencia s Dwaynom Johnsonom a Kevin Hartom za návštevu kina? (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY DWAYNE „THE ROCK“ JOHNSON

Síce sme sa tešili, ale tento rok na tróne šialených akčných komédii sedí iný titul.

Neviem ako vy, ale ja osobne mám jednoducho pocit, že rok čo rok vychádza menej kvalitných komédii (alebo minimálne tých, ktoré by sa vryli do pamäti), a to negeneralizujem iba na Áčkové tituly. Samozrejme, že humor je pri hodnotení filmu snáď najcitlivejšia kategória, avšak väčšina z nás sa zhodne na tom, že zatiaľ čo tento rok dvojka súkromných detektívov v The Nice Guys excelovala, módni blbci zo Zoolandera 2 prepadli na plnej čiare. Pekný čerstvý závan nám na scénu zaviali The Brothers Grimsby, no ja som sa snáď ešte viac tešil na akčnú buddy komédiu s vyťaženým sympaťákom Dwaynom Johnsonom a vtipným zabávačom Kevinom Hartom. Obaja majú silnú charizmu či osobitý prejav a ja som tak veril v dobrú chémiu, hláškami nabité scény, svižné tempo, dobre zvládnutú akciu a najmä naozaj dobrý oddychový zážitok. Dostali sme však niečo zo spomenutého?

Zdroj: Warner Bros. Pictures

Predtým, ako sa dostaneme k jadru veci si objasnime príbeh. Zápletka je klišé, ako to už býva zvykom. Vidíme príbeh takzvaného „šialeného priateľstva", ktoré začína úplne jednoducho. Robbie Wierdicht (The Rock) je na strednej šikanovaný chalan oblejších tvarov, ktorý je často skúšaný vtípkami zo strany spolužiakov. Naopak Calvin „The Golden Jet" Joyner (Kevin Hart) je obľúbenec más a najperspektívnejší človek na škole. Ich stretnutie nastáva pred záverom školského roka, kedy je do naplnenej telocvične hodený nahý a bezmocný Robbie za hurónskeho smiechu všetkých prítomných a jediný, kto mu pomôže, je práve The Golden Jet. Osudy sa však menia. Po škole sa z miláčika stal obyčajný stereotypný účtovník, ktorého chce manželka donútiť k párovým terapiám. V tom momente sa však stane niečo nečakané. Po čudnej správe na sociálnej sieti od akéhosi Boba Stonea sa Calvin dozvie, že je to práve Robbie a dohodnú sa na pivko v bare. Postupne sa však všetko začína komplikovať a oboch ich začne nebezpečne spájať niečo viac, ako stará známosť zo strednej.

Najväčšie hollywoodske priateľstvá: The Rock si vraj nevie poriadne vyprať spodnú bielizeň a Matt Damon žil v špine medzi červíkmi Najväčšie hollywoodske priateľstvá: The Rock si vraj nevie poriadne vyprať spodnú bielizeň a Matt Damon žil v špine medzi červíkmi 23. júna 2023, 14:30

Ako som už spomínal, obaja herci sú veľkí sympaťáci, a tak sme logicky očakávali kvalitnú chémiu. Akási tam naozaj bola, ale už v prvej tretine filmu mi všetko to, čo mám na hercoch rád, začalo liezť na nervy. The Rock síce mal byť hlúpučky dobrák, ale po čase omieľania istej formulky to už prestalo byť zábavné či milé. To isté sa dialo aj s Kevinom. Jeho ukričaný hysterický hlas ma prostredníctvom jeho stand-upov rozosmial nespočetne veľakrát, ale rovnako, ako v prípade The Rocka, aj tu toho bolo na počudovanie veľa. To ale nie je vina samotných hercov, ale scenára. Ten sa bohužiaľ vôbec nepochlapil a využívanie zopár fajn prvkov dookola počas 107 minút je už od polovice bolestivé. Scény svojím vtipom pre mňa osobne netriafali svoj stred. Dalo sa nad tým pousmiať, avšak jediná scéna, ktorá má naozaj nahlas rozosmiala ani neprišla od hlavných postáv (Snake Gyllenhaal). Na viacerých portáloch som si tiež všimol, že filmu sú vyčítané rasistické narážky (najmä od Harta), čo je podľa môjho osobného názoru úplná blbosť. Podobný vtip som tu zaregistroval iba raz a nemusíte sa báť, že by ste  z kina odchádzali dotknutí.

Zdroj: Warner Bros. Pictures

Celkovo som nebol z filmu príjemne potešený, práve naopak. Túto dvojku mám veľmi rád a bol som v naladený aj na príjemnú oddychovú komédiu. Bohužiaľ, to, čo som videl na plátne, ma príliš nepotešilo. Nad drvivou väčšinou scén som jednoducho mykol plecami a na tvári sa mi maximálne vyčaril letmý úsmev. Príjemne ma však na druhú stranu potešili akčné scény. Tie boli v podstate dosť generické, ale veľmi svižné a častokrát som sa z nich tešil viac, ako z konverzácií, ktorých je tu neúrekom a na všetky zabudnete rovno po záverečných titulkoch.

Central Intelligence mohla byť veľmi dobrou, nahláškovanou komédiou, no ubrala sa veľmi nevýrazným a popravde nudným smerom. Ak ste neskonalý fanúšik The Rockových svalov, do kina si zájdite. Bohužiaľ, upozorňujem, nemajte prílišné očakávania. V tomto smere pracuje s podobným konceptom omnoho lepšie dvojka Mark Strong a Sacha Cohen v The Brothers Grimsby. Mnoho ľudí je pri hodnotení až priveľmi ústretových, no ja nedokážem dať vyššie hodnotenie komédii, ktorá ma nedokázala rozosmiať viac ako trikrát. 5/10

0/10