Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
19. júna 2016, 11:05
Čas čítania 0:00
Jakub Hvozdovič

Režisér Duncan Jones o príbehových zmenách Warcraftu. Uvidíme v ďalšom filme Lich Kinga?

FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

Jones poskytol odpovede na tie najčastejšie otázky.

O Warcrafte toho narozprávali veľa ako kritici, tak fanúšikovia. Aj my v redakcii sme uznali, že sme z filmu mali viac-menej dobré pocity, čo bolo reprezentované aj v článku o našich dojmoch. Dosť už ale hodnotenia. Poďme sa skôr pozrieť na to, čo o filme povedal jeho režisér Duncan Jones. Ten si taktiež všíma mnohé otázky, ktoré naňho adresujú znalci herného sveta, ale aj tí, ktorí s ním nemajú toľko skúseností. Je viac než pravdepodobné, že sa dočkáme pokračovania. Čo všetko nám Jones prezradil?

Režisér Duncan Jones o príbehových zmenách Warcraftu. Uvidíme v ďalšom filme Lich Kinga?
Zdroj: Universal

Jednou z hlavných otázok bolo jednoznačne to, prečo sa razantne upravili (najmä) posledné chvíle Durotana (Toby Kebbell) a osud Garony (Paula Patton), respektíve kráľa Llanea Wrynna (Dominic Cooper). V hre za oboma udalosťami stojí Gul’dan, ktorého stráže zabijú nielen Durotana, ale aj jeho manželku Draku a neskôr ovládne myseľ Garony, ktorá zabije kráľa Llanea. Vo filme sme sa dočkali iného záveru. Obaja zúbatí hrdinovia a kráľ Azerothu tu rezprezentujú formu istej obety pre vyššie dobro. Jones objasnil: „V hrách je postavám venovaných omnoho viac priestoru, čo je ťažšie docieliť pri tvorbe filmu. Jednoducho sa musíte trocha pohrať s presnosťou a skôr im pridať výrazné osobité črty. Keďže som chcel zaujať aj fanúšikov aj nefanúšikov, musel som vytvoriť osobnosti, na ktorých bude ľudom záležať a ktorým budú dôverovať. Durotan sa vzoprie Gul’danovi a vystaví tak do nebezpečia seba aj svojich najbližších. Prečo to urobil? Všetko to musí byť vysvetlené a musí to vychádzať práve z úst postáv, ktorým dôverujete."

Podobným prípadom je aj zásadná zmena záveru. V hrách všetko nekončí nablýskane a mierovou cestou. Orkovia totiž vyplienia mesto Stormwind (čo vedie k vzniku samotnej Aliancie). „Na začiatok sme si odhryzli naozaj veľké sústo, ktoré sme chceli vtesnať do dvoch hodín. Bolo potrebné predstaviť všetky tie postavy, svet a podobne. Mal som jednoducho pocit, že zatvorenie portálu v tom momente stačilo a čokoľvek nasledujúce sa môže stať práve nabudúce." Duncan rovnako argumentuje aj ohľadom nespomenutia Sargerasa v súvislosti s Medivhom, pričom Sargeras je  jedným z najsilnejších a najznámejších záporákov Warcraft sveta či Khadgarovo očakávané starnutie. „Bolo by toho jednoducho príliš veľa. Hlavný je však fakt, že na tieto veci môžeme v ďalších filmoch dobre nadviazať. 

Ako je to však s poslednými zábermi filmu? Prečo sme sa pozerali práve na Thralla v jeho rannom veku?Pre mňa osobne je to príbeh o Orkoch, ktorí stratili svoj domov a snažia sa nájsť nový. Rád by som zakončil trilógiu tak, aby sme sa dozvedeli, kde si nakoniec nájdu svoje miesto a Thrall bude v tomto smere skutočne dôležitou postavou."

Režisér Duncan Jones o príbehových zmenách Warcraftu. Uvidíme v ďalšom filme Lich Kinga?
Zdroj: Universal

Avšak snáď najdôležitejšia otázka, na ktorú fanúšikovia hľadali odpoveď je to, či a čo uvidíme v ďalších filmoch. „S Chrisom Bensonom sme sa o presnom znení trilógie veľmi nerozprávali. Chceme si po filme trocha oddýchnuť, keďže jeho tvorba nám zabrala tri a pol roka. Pustíme sa do toho, keď uvidíme, že sa ľudom páčil natoľko, že nám dajú šancu urobiť pár ďalších. Zaujímavé bude aj rozšírenie príbehu postáv, na ktoré sme sa už zamerali. V hrách to mohlo prebiehať inak, ale práve to nám dáva šancu ohýbať udalosťami a docieliť rovnaký príbeh z iných perspektív, aké sme videli v hrách."... „Strašne rád by som videl príbeh Lich Kinga a všetky ostatné udalosti z toho sveta. Rád by som tiež bol, ak by ich vyrozprával niekto iný a mohol by som si ich užiť ako fanúšik."

Je teda jasné, že režisér sa snažil upraviť príbeh natoľko, aby s ním mohol jednoduchšie pracovať a aby v konečnom dôsledku docielil to, čo sme videli v hrách. Pozmenených bolo hneď viacero vecí. Niektoré maličké (ako trpasličie zbrane, ktoré sú prítomné až vo WC3, respektíve tretej vojne, nie prvej), niektoré dôležitejšie v rámci herného príbehu (Khadgarova minulosť) či zopár vecí pozmenených naozaj podstatne (spomenuté v článku). Tak či onak, Duncan je so svojim produktom spokojný a diváci viac-menej tiež. Uvidíme, ako sa bude pokračovať. 

Domov
Zdieľať
Diskusia