Audi predstavilo vrcholné verzie ikonického TT-čka, ktoré fascinujú svojou rýchlosťou.
Nie je tomu tak dávno, čo sme spoznali silnejšie vyhotovenia modelov RS6 Avant a RS7 Sportback s dodatkom performance či novú SQ7-čku, no a najnovšie Audi odhaľuje po dlhšom ohlasovaní ďaľší ostrý model, konkrétne najvýkonnejšiu verziu ikonického tétečka. Reč je nepochybne o dvojici TT RS Coupé a TT RS Roadster, čiže o oboch karosárskych variantoch, ktoré sa dočkali vše-vravných plakiet RS. Ich vzhľad sa nesie v podstatne agresívnejšom podtóne, za čo môže predovšetkým dominantný predný nárazník s masívnymi otvormi, ale i prísne strihnuté svetlomety s full-LED technológiou. Nové sú aj rozmernejšie bočné prahy či zadný nárazník, kde už tradične nechýba dvojica oválnych koncoviek výfukov v rohoch zväčšeného difúzora. Samozrejme, čerešničkou na torte je vcelku rozmerné statické krídlo, ktoré sa s touto verziou neodmysliteľne spája. Mimochodom, zaujímavým detailom disponujú zadné svetlá, ktoré si síce zachovali svoj pôvodný tvar, ich výplň ale tvorí za príplatok technológia OLED. Pokiaľ sa bavíme o verzii so sťahovacou plátenou strechou, jej vytiahnutie, respektíve zatiahnutie prebehne za 10 sekúnd.
Malé žihadlá dostali štandardne šedý lak Nardo či červený Catalunya, nechýba ale ani škála zvyšných zaujímavých odtieňov, vrátane výraznej žltej, ktoré perfektne seknú čierne detaily či nové efektné 19" alebo 20" disky, dostupné výhradne pre túto ostrú sériu. 1440, respektíve v prípade roadsteru 1530-kilogramové TT-čko dostalo športové sedačky, prehliadnuť však rozhodne netreba ani vylepšený Virtual Cockpit, čiže digitálne budíky, ktoré sa pýšia športovým vizuálom. Dôležitejší je však náhľad pod kapotu, kde tróni novo-vyvinutý 2,5-litrový päťvalec, ktorého výkon po novom poskočil až na úroveň 294 kW / 400 koní! To už jednoznačne nie je málo, najmä ak zoberieme do úvahy veľkostnú a váhovú kategóriu vozidla. Maximálny krútiaci moment vo výške 480 N.m zaujme tiež, keďže k dispozícii je v značne širokom spektre - 1700 - 5850 ot./min. Na manuálnu prevodovku už musíme zabudnúť, no ani špičková 7-stupňová dvojspojková prevodovka rozhodne nie je na zahodenie. Aj tieto RS-ky profitujú zo stáleho pohonu všetkých štyroch kolies, teda quattra, čo sa v pozitívnom svetle prenieslo aj do pozoruhodných rýchlostných parametrov - kupé vystrelí na stovku len za 3,7 sekundy (!), zatiaľ čo o čosi ťažšiemu roadsteru to trvá "až" 3,9 sekundy, čo je stále viac než výborný údaj. Maximálna rýchlosť je už tradične obmedzená na 250 km/h, za príplatok však môžete uháňať rýchlosťou až 280 km/h. Na záver cenová politika: TT RS Coupé štartuje na čiastke 66 400 €, zatiaľ čo TT RS Roadster si automobilka cení na minimálne 69 200 €.