Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
8. januára 2016, 18:26
Čas čítania 0:00
Dominik Vetrák

10 najlepších reklám, ktoré nás v roku 2015 zaujali kreativitou, humorom, ale i dohnali k slzám

FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

To najlepšie, čím nás spoločnosti lákali na svoje produkty. Alebo keď sú reklamy úžasné.

Tie reči o tom, aké sú reklamy zlo, ale niektoré nás aj dojmú a sú myslené v dobrom, určite poznáte. Nuž, stále sú to reklamy a keby z toho dané spoločnosti nemali profit alebo by aspoň reklamnej kampani neverili v tom, že im prinesie vytúžené ovocie, nikdy by nevznikli. Aj tak je ale lepšie pozerať sa na kreatívne, pútavé, originálne, vtipné či emotívne reklamy, než na Shreka po diéte od Alzy či päť-kilové Aviváže v kabelkách. V roku 2015 sme mali možnosť zase raz byť svedkami skutočne perfektných reklamných kampaní či samotných reklám, no a my vám prinášame tie najlepšie, pričom sme vás o viac ako polovici informovali v samostatných článkoch. 

10. John Lewis
Britský obchodný dom John Lewis sa opäť vytiahol. Vo vianočne ladenej reklame zobrazil príbeh malého dievčatka, ktoré pomocou teleskopu objaví na Mesiaci osamelého starčeka, s ktorým sa ale nevie skontaktovať. Pod stromčekom si však o nejaký čas nájde ďalší teleskop, ktorý starčekovi pošle, aby si následne mohli vymieňať odkazy. Emócie zapracovali, že? Video poslúžilo aj ako koncept mnohých paródií, ktoré hravo nájdete na youtube.

9. Na blízkych by sme sa mali nájsť čas vždy

Ďalšia dojímavá reklama. Tentoraz sledujeme osamelého muža na dôchodku a jeho snahu dostať svojich blízkych k sebe domov na návštevu. Nikto akosi nejaví záujem, no všetci to oľutujú a čas si nájdu až vtedy, keď príde informácia o dedkovej smrti a poslednej rozlúčke. Na môj vkus ale reklama až príliš hrá na city a využíva neoblomný fakt, že spoločnosť už iná nebude a je to súčasťou prirodzeného vývoja. I keď, pointa v tom je, na blízkych by sme si jednoducho sem-tam čas nájsť mali. Väčšinou sa nám do toho nechce, no nakoniec zisťujeme, že čas strávený s nimi bol  veľmi príjemný.


8. A Message to Space
Hyundai zabodoval, vytvoril úžasnú reklamu, ktorej prevedenie stálo asi mnoho námahy, peňazí, úsilia a trpezlivosti, o potrebe dokonalého spracovania ani nehovoriac. Vyplatilo sa im to. Nielenže každý reklamu miloval, dostala sa aj do Guinnesovej knihy rekordov ako najväčší nápis vytvorený pneumatikami na svete. A ocko sa z nápisu, ktorý videl až z vesmíru, určite veľmi potešil. Nuž, my ostatní by sme mali byť schopní aspoň odpísať na facebooku či smskou. 

 

7. Geico
Brilantný nápad a miestami až vtipné prevedenie. Geico si uvedomilo, že pre-roll (reklamy pred videami na Youtube) sú neúspešné a otravné aj kvôli tomu, že majú len 5 sekúnd na to, aby diváka zaujali, čo sa vo väčšine prípadov nepodarí. Prišli teda s takýmto nápadom. Nebudem vám nič prezrádzať, video vám to dokonale vysvetlí. 


6. Shot A Guy
Nike alebo Adidas. Väčšinou sledujeme práve tento súboj športových velikánov, a to ako pri oblečení, športovej výbave a iných aspektoch obchodovania, tak i pri šialených reklamách. Niektoré sú podarené, niektoré priemerné a niektoré zase vytŕčajú, čo je prípad aj videa nižšie. Tak teda, nebojte sa skúsiť nový šport, všetky majú niečo do seba. 


5. Durex

Ak by som sa príliš rozpísal, prekazil by som vám pointu. Je to síce očakávané vyústenie situácie, prekvapivé však môžu byť dohry medzi partnermi, ktorí prišli zistiť, pomocou akej mobilnej vlastnosti môžu zlepšiť svoj sexuálny či romantický život. V tej chvíli mi len napadlo, či sú fakt takí krátkozrakí a nedokázali si to uvedomiť sami. Pravdepodobne svoje sľuby aj tak nedodržia, no predstava, že sa ich svet zmení, je krásna. 

4. Justino

Akoby sme sa pozerali na kraťas od Pixaru, no nie? Dojímavá, animovaná reklama útočí na city skrz reálne kontúry. Justino je obyčajný strážnik vo fabrike, ktorý veľa vzruchu nezažije a taktiež mnoho ľudí nestretáva. O jeho súkromnom živote nevieme nič, za to si celkom dobre vieme predstaviť, ako funguje ten pracovný. Jedného dňa mu napadne, že svojim kolegom pripraví prekvapenie. Tie sa každým dňom stupňujú do krásnych scenérií, až sa kolegovia vo fabrike jedného dňa rozhodnú Justinovi jeho milý charakter a pozornosť oplatiť. 

3. Reklama na žuvačky

Podobné príbehy v reklamách máme radi, pretože ich obsah netvorí vnímaný product placement, skôr cielené, nenápadné promo svojho produktu, ktorý využívajú ľudia vo svoj prospech. Zvyčajne nás to rozosmeje, dojme alebo rozplače. Pri tomto videu zameranom na žuvačky vám garantujem, že sa vás aspoň dotkne. My muži sme proste romantici, niekedy väčší ako ženy. 

2. Love Has No Labels
Presne pri takýchto typoch verejných reklám ako usporiadateľ i zúčastnený dúfate, že nenarazíte medzi okoloidúcimi či v publiku na nevhodné osoby. V tomto prípade na homofóbnych ľudí. Cieľom tejto kampane je totiž otvoriť ľuďom oči v zmysle lásky bez hraníc. Láska totiž sama o sebe nerobí rozdiely v rase, veku, náboženstve či v pohlaví. A nemali by tak robiť ani ľudia. 

1. Guns With History

Emotívne, nereálne, dojímavé či láskyplné reklamy, aka v drvivej väčšine vymyslené príbehy tu budú vždy. Na prvé miesto sme ale dali video s názvom Guns With History, ktoré sa priamo pričinilo na dobrom skutku. V USA je bežné vlastniť zbraň, samozrejme, väčšina ľudí si ju zaobstará na ochranu. Nedbalé používanie či zabezpečenie zbrane v domácnosti ale v častých prípadoch znamená veľkú tragédiu, niekedy až medzinárodných rozmerov. Aj preto sa títo ľudia rozhodli otvoriť si celkom nový obchod so zbraňami, v ktorom budú predávať len tie kúsky, ktoré už nejakú tragédiu zažili. Ak hádate, že ľudí odradilo od kúpy zbrane to, že držia nástroj, ktorý zabil 20 nevinných detí v škôlke, pričom bol kúpený kvôli ochrane, hádate správne. 


Pivný bonus

Síce je to kravina a úplná zbytočnosť, v krčme by ste mohli frajerovať celú noc. Rugbisti s vyrazeným zubom si mohli zájsť k miestnemu zubárovi, ktorý im miesto diery v ústach pripravil špeciálny kovový zub, ktorým nielenže môžu prežúvať jedlo, ale i otvárať pivá. 



Najefektívnejšia sociálna reklama: Twitter pothole
Predstavte si, všade vo svete, nielen na Slovensku existujú cesty, po ktorých chodili kedysi vojenské vozidlá, po ktorých sa strieľalo mínometmi, pričom sa doteraz neopravili. V Paname majú podobný problém, a tak sa miestna organizácia rozhodla vložiť do výtlkov tlačidlá, ktoré pri dotyku s kolesami autami automaticky odošlú tweet pre mestský twitterový účet o nespokojnosti ľudí s cestami. Môžete si tipnúť, ako to asi na danom twitteri vyzeralo. Mesto sa postupne zmohlo na opravu ciest. Skvelý nápad, ktorý pomohol všetkým ľuďom, pritom niekedy stačí iba chcieť, ukázať prstom a neprestať vyvíjať tlak. I keď, u nás by sa to príslušné úrady rozhodli maximálne tak zaplátať štrkom... vo februári... v mrazoch. 

Chýba vám tu nejaká tohtoročná reklama? Vyjadriť sa môžete už tradične v diskusii, v ankete si potom môžete vybrať vašu najobľúbenejšiu/najlepšiu

Anketa:
Najlepšia reklama v zozname je:
John Lewwis
Na blízkych by sme si mali nájsť čas
Hyundai Message to Space
Geico
Short A Guy (Nike)
Durex
Justino
Reklama na žuvačky
Love Has No Labels
Guns With History
John Lewwis
6 %
24 Hlasov
Na blízkych by sme si mali nájsť čas
16 %
67 Hlasov
Hyundai Message to Space
3 %
11 Hlasov
Geico
2 %
7 Hlasov
Short A Guy (Nike)
4 %
16 Hlasov
Durex
5 %
22 Hlasov
Justino
16 %
66 Hlasov
Reklama na žuvačky
20 %
81 Hlasov
Love Has No Labels
12 %
48 Hlasov
Guns With History
17 %
71 Hlasov
Domov
Zdieľať
Diskusia