Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
19. júla 2015, 16:43

Roztopil a rozbúchal srdcia žien Channing Tatum ako Magic Mike aj po druhý raz? (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY CHANNING TATUM

Po troch rokoch je top striptér späť v hre, aby zabudol na minulosť a zistil, či jeho plánovaná budúcnosť stojí za to. A popritom, samozrejme, rozbúcha srdcia stoviek žien.

Channinga ani nemusím, ani mi nevadí. Je to taký druh herca, ktorého uvidíte vo filme, a poviete si: „Ok“. Inak tomu nie je ani v Magic Mikeovi, ktorý po 3 rokoch prichádza s druhou časťou. Na moju smolu som sa k jednotke doteraz akosi nedopracoval, a to pravdepodobne hralo aj veľkú rolu v rozhodovaní sa o konečnom hodnotení sequelu. O jednotke sa totiž hovorí ako o zábavnom filme obohatenom o rozumné dialógy, ktoré nezhadzujú film vždy, keď si niekto otvorí ústa. Aj tak som bol ale pred premietaním skeptický. Z pozície režiséra predsa odišiel Steven Sodebergh (zobral si ale na starosti kameru, a je to miestami cítiť) a nahradil ho nevýrazný Gregory Jacobs. Jeho prácu by lepšie zvládli desiatky iných režisérov, no to už nik nezmení.

V prvom rade musím podotknúť, že investované peniaze neľutujem, vzhľadom na to, ako som sa toho filmu bál. Rozhodne ma Magic Mike XXL zabavil viac než Ant-Man (oba filmy som videl v priebehu 4 hodín), a možno vám aj odporúčam pozrieť si to, najlepšie v kine. Čaká vás skvelá tanečná choreografia, sympatické postavy, skvelý Joe Manganiello, ktorý si kradol každú jednu scénu pre seba, pár veľmi sympatických slečien, no a v neposlednom rade, nežné pohlavie rozhodne potešia vyrysovaní sympaťáci s pohybmi, ktoré im závidí nejeden chlap špecializujúci sa na pohyby zajaca, rýchle vytrasenia a následne odvalenie sa s povzdychom spokojného výkonu. Pri týchto pánoch ženy idú jasne a veľmi rýchlo do kolien, a ja sa vlastne ani nečudujem prečo. Kým sú teda páni umlčaní rytmom svojich striptérskych pohybov, všetko je v poriadku. Akonáhle však prehovoria, dôjde vám, prečo toto nie je ten extrémne chválený film.

Dej sa nám posunul o tri roky, kedy sa bývalý, úspešný striptér, Magic Mike, zamestnáva poctivou, náročnou prácou, ktorá mu ale bohatstvo rozhodne neprináša. Jeho bývalá partia ho však vytiahne na párty, kde prichádza na to, čo mu v živote naozaj chýba, a čo práve potrebuje. Tak sa nám partia opäť spája a plánuje veľkolepú rozlúčkovú show. Musí to byť ale niečo originálne, skutočne pulzujúce a oveľa agilnejšie. Kým sa však ústredná pätica dostáva ku svojej labutej piesni, musí zariadiť pár dôležitých vecí. Väčšinou sa tak dej posúva veľmi pomaly, s množstvom hluchých miest, ktoré vo filme nemajú miesto a nie sú ničím dôležité ako pre dej, tak pre diváka. Niektoré dialógy sú vyslovene nudné, hlúpe a zbytočne natiahnuté. Niečo ako iskrenie medzi postavami tu nájdete len ťažko, rozhodne sa tak nedeje počas žiadneho rozhovoru. Jediným spôsobom, ako vás dokáže Magic Mike prebrať zo svojho vlastného stereotypu, je, keď sa chlapi konečne začnú vyzliekať. Tu jednoznačne dominuje Manganiello a Channing Tatum. Uznávam, že choreografia je na vysokej úrovni, hudba a pohyby skvele ladia, takže tomuto aspektu azda skutočne nie je čo vytknúť. Film tak zachraňuje približne 20-minútový záver plný testosterónu a vlhkých žien. Bohužiaľ, snímka sa až príliš často a okato snaží zamerať sa na ženské publikum tupými a nezmyselnými zábermi na nahé či nafúknuté mužské telá. Romantiku tu nehľadajte, je dementná rovnako ako niektoré dialógy, a rovnako nezáživná, ako väčšina postáv a ich charaktery. Párkrát vás ale z nudy vyvedie pár podarených vtipov, i keď aj tu sa podarilo pár zásahov vedľa.

Magic Mike tak vyniká v tom, v čom mal byť najsilnejší aj podľa prvotných predpokladoch. Rozhodne sa v kine zabavíte, pričom peniaze vynaložené na vstupenku rozhodne nebudete považovať ako za vyhodené. V podstate ide o klasický hollywoodsky film plný amerických nezmyslov, nedotiahnutých dialógov, no za to s jasným zámerom svojho poslania pre špecifickú cieľovú skupinu. Zoberte na to svoju priateľku, nemajte predsudky a v prípade, že si zase toľko nepotrpíte na scenári ako od Quentina Tarantina, je reálne, že budete odchádzať spokojní. Majte na pamäti, že hodnotenie nad 5 je vlastne pozitívne, a hoci to nie je 8 bodov, s pokojným svedomím vám môžem povedať, že som bol vzhľadom na potenciál snímky a hereckú posádku uspokojený. 6,5/10

PS: Ak si baba, pokojne si to vyšvihni na 8/10, vôbec ti to nebudem zazlievať :)

0/10