Sám veľký Ken Block nám predstavil jeden z najočakávanejších vozidiel súčasnosti.
Toľko omieľaný, očakávaný a nespočetnekrát vyprosíkaný príchod tretej generácie ostrého hot-hatchu Ford Focus RS, sa stal konečne skutočnosťou! To, že ide i mimoriadne žiadaný artikel umocňuje aj skutočnosť, že jeho veľkolepé predstavenie, ktoré mal mimochodom pod taktovkou Ken Block, sledovalo toľko fanúšikov a možno i potenciálnych zákazníkov, že servery nevydržali ich (ne)čakaný nápor. Čo nám to teda modrý ovál ukuchtil? Focus RS odjakživa už na prvý pohľad netajil svoj temperament a vysoké ambície. Nie je tomu inak ani tentokrát, dokonca, bodykit miestami ešte viac nabral na agresivite a to stačí, ak sa pozrieme len na prednú časť.
Tú zdobí obrovská maska, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani u Audi, a spodná časť nárazníka s aplikáciou veľkých nasávacích otvorov. Decentných zmien sa dočkali i hlavné svetlomety, po novom rátajú s pozmenenou grafikou a tmavším pozadím. Dramatickosť mierne ustupuje pri pohľade na bočné partie, to sa však nedá opäť povedať vzadu. Zadný nárazník, ktorý z profilu doslova vychádza z auta ponúka rozmerný difúzor a dvojicou masívnych koncoviek výfukov. Čerešničkou na torte je samozrejme veľkolepé krídlo, ktoré i tentokrát profituje z pomerne veľkého sklonu zadného okna. Však čo by to bol za Focus RS, keby nebol riadny spojler?! Štandardom sú mnoho-paprskové 19'' disky obuté na základe voliteľnej opcie do pneumatík Michelin Pilot Super Sport alebo semi-slickov Pilot Sport Cup 2. Predošlá generácia bola povestná najmä krikľavo-zeleným odtieňom karosérie, tretie pokračovanie je predstavené v modrej metalíze Liquid Blue, teda v zhodnom odtieni, akým disponoval i nedávno predstavený koncept Ford GT. Daný lak sa však v ponuke neobjaví - defaultne bude na výber biela Frozen, šedá Stealth, modrá Nitrous a čierna Absolute.
Všetká pozornosť sa však sústredí pod prednú kapotu, kde sa nachádza 2,3-litrový štvorvalec z nového Mustangu. Ford síce Focus RS už oficiálne predstavil, presne špecifikácie daného agregáta však nezverejňuje skrz možnosť, že ešte prebehne dodatočné ladenie. Kompetentní ale tak skúpi na informácie neboli a prezradili, že výkon novinky bude minimálne 235 kW / 320 koní a krútiaci moment cez 433 N.m. Celé pohonné ústrojenstvo počíta s twin-scroll turbodmychadlom, väčším (medzi)chladičom (najväčší aký kedy Ford použil), saním a výfukovou sústavou s elektronicky nastaviteľným ventilom. O sprevodovanie sa stará výhradne šesťstupňová, chvalabohu, manuálna prevodovka. Najväčšou zmenou je však pohon všetkých kolies, ktorý tak uzatvára kapitolu predošlých predokoliek. Zlatým klincom programu je fakt, že dvojica elektronicky riadených spojok dokáže na zadnú nápravu poslať až 70 % výkonu a navyše, následne vie túto silu rozdeliť v pomere 100:0 na konkrétne koleso! Privítajte novodobé EVO či WRX STI. Automobilka tak hovorí o eliminácií nedotáčavosti a možnosti vychutnávať si perfektné a "ľahko riadené" driftovanie, nielen počas ktorého je možné dosiahnuť priečne zrýchlenie približne 1G.