Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
6. novembra 2014 o 19:46
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

TECH AUDI
Uložiť Uložené

Audi zmodernizoval najmenšie SUV-čko. Nová je predovšetkým predná maska a vylepšené motory.

I keď momentálne všetká pozornosť okolo Audi smeruje k úplne novému modelu A9 (stále nedošlo k odhaleniu), odhliadnuc od toho si pre nasledujúci rok automobilka pripravila facelift najmenšieho SUV v portfóliu. Crossover Q3 dostal pre modelový rok 2015 jemné kozmetickú úpravy a vylepšenú techniku, pričom zmeny sa dotkli rovnako i najšportovejšej verzie RS Q3. Najväčšie zmeny, ako sme si už pri faceliftoch zvykli, evidujeme v predných partiách, kde do očí bije pozmenená single-frame maska. Ide o prvý model v ponuke štyroch kruhov, ktorého tradičná maska okrem toho, že nabrala na ostrosti, zasahuje chrómovými plochami až k samotným svetlometom. Žeby nový dizajnový detail? Predné svetlá už nebudú mať halogénové výbojky, ale xenóny sú doplnené o ledky pre denné svietenie, pričom vrámci príplatkovej výbavy bude možné siahnuť pre komplet LED-diódovú techniku. Vzadu sú diódy jedinou voľbou, navyše došlo k jemnej úprave grafiky. Celý optický paket dostal jemne upravené, o čosi hranatejšie nárazníky a prahy, verzia RS Q3 navyše disponuje ešte agresívnejšími krivkami, ktoré pripomínajú tie zo zvyšných RS modelov.

Dôležité zmeny sa tentokrát odohrali aj pod kapotou, kde nájdeme po novom agregáty, ktoré splňujú emisnú normu Euro 6. Konkrétne ide o tri benzínové motory TFSI a tri naftové jednotky TDI. Základnú motorizáciu predstavuje verzia 1.4 TFSI, ktorá výhradne na prednú nápravu posiela 110 kW / 150 koní, navyše, v rámci ekologického vyhotovenia ultra, dokáže vraj jazdiť len za 5,5 l/100 km. Ďalej nasleduje 2.0 TFSI s výkonom 132 kW / 180 koní, respektíve výkonnejšia alternatíva ponúkajúca 162 kW / 220 koní. Dieselové agregáty reprezentuje 2.0 TDI clean diesel s výkonom 110 kW / 150 koní vo verzii ultra s kombinovanou spotrebou len 4,4 litra. Tradičnú ponuku následne ukončuje 2.0 TDI ponúkané s pohonom quattro a dvoma výkonnostnými verziami - 150, respektíve 184 koní. Samozrejme, zabudnúť nemôžeme ani na vrchol v ponuke, teda RS Q3 s benzínovým päťvalcom 2.5 TFSI. Ten dostal medzičasom o 30 koní a 30 N.m naviac, vďaka čomu teda disponuje výkonom 250 kW / 340 koní. 100 km/h preto zvládne najlepšia Q3-ka len za 4,8 sekundy, maximálka zostáva na starej-známej dvestopäťdesiatke.

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!

Audi Q3 a RS Q3 2015: Agresívnejšie tvary a až 340 koní pre malý crossover!
Domov
Zdieľať
Diskusia