Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
5. novembra 2014 o 18:04
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Porsche Cayenne GTS 2015: Ostré SUV s novým lookom, motorom a 440 koňmi!

TECH PORSCHE
Uložiť Uložené

Najšportovejšia verzia populárneho SUV-čka od Porsche sa dočkala decentných optických zmien a výmeny pohonného ústrojenstva.

Porsche pomerne nedávno aktualizovalo i v našich končinách mimoriadne úspešný model, ktorý síce nejde ruka v ruke s tradíciou tejto nemeckej značky, no s trochou nadsázky môžeme povedať, že nebyť jeho, Porsche ako také tu už ani nemuselo byť. Reč je pochopiteľne o luxusnom a športovom SUV-čku zároveň, a teda o modele Cayenne, vďaka ktorému doslova automobilka vystrelila z červených čísel. Zmeny sú podľa očakávaní vcelku decentného charakteru, ostatne priblížil som vám ich už v tomto článku.

Ako som však už písal, Porsche sa vtedy nezmienilo o športovo založenej verzii Cayenne GTS, ktorej zmodernizované tvary a informácie o pohonnom ústrojenstve chýbali na prezentačných materiáloch. Najšportovejšie vyhotovenie, aspoň tak označuje GTS-ko samotná automobilka (paradoxne podstatne výkonnejšie sú Turbo a Turbo S), sa nám totiž ukazuje až teraz. Vizuálna stránka novinky vychádza z ostatných, nedávno predstavených verzií, svedkami sme preto modernejších tvarov a prepracovanejších hlavných i zadných svetlometov. Samozrejme, Cayenne GTS zdobí už tradične optický paket Sport Design, ktorý počíta so zatmavenou grafikou svetiel a športovejším, agresívnejším bodykitom s najmenším počtom sivých, teda nelakovaných častí. Čerešničkou na torte sú 20“ disky RS Spyder.

Porsche Cayenne GTS 2015: Ostré SUV s novým lookom, motorom a 440 koňmi!

Najväčšia zmena sa však odohrala pod prednou kapotou, kde sme svedkami trendy downsizingu. Miesto atmosférického osemvalca sa do prednej časti nasťahoval dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,6 litra. Porsche sa tak vracia k svojím povestným šesťvalcom, I keď v tomto prípade nie je umiestnený za zadnou nápravou, ako tomu je v legendárnej 911-tke. Na druhej strane, pomaly ale isto smerujeme k štádiu, kedy osemvalce budú v silných SUV-čkach patriť medzi ťažko dostupný aka vyhynutý druh. GTS tak po novom ponúka o 20 koní a 85 N.m viac, dostali sme sa tak na hodnotu 440 koní a 600 N.m. Akcelerácia na stovku mu trvá len 5,2 sekundy (s paketom Sport Chrono 5,1), maximálna rýchlosť je 262 km/h a kombinovanú spotrebu sľubuje Porsche pod 10 l/100 km.

V rámci faceliftu prešiel zmenami aj podvozok, ktorý je o 24 milimetrov znížený oproti východiskovému Cayenne S. V ponuke je ale i vzduchové odpruženie s dodatočným nastavením svetlej výšky v rozmedzí 20 milimetrov. V Porsche zapracovali aj na výfukovom systéme, ktorý tak ponúka ešte razantnejšiu zvukovú kulisu. Interiér už tradične zdobia kontrastné logá a štítky, Alcantara, či športové sedadlá s výraznejším bočným vedením. Na výber je z dvoch farieb detailov – červená a strieborná. Cena verzie GTS na nemeckom trhu štartuje na čiastke niečo málo cez 98-tisíc €.

Porsche Cayenne GTS 2015: Ostré SUV s novým lookom, motorom a 440 koňmi!

Porsche Cayenne GTS 2015: Ostré SUV s novým lookom, motorom a 440 koňmi!

Porsche Cayenne GTS 2015: Ostré SUV s novým lookom, motorom a 440 koňmi!

Porsche Cayenne GTS 2015: Ostré SUV s novým lookom, motorom a 440 koňmi!
Domov
Zdieľať
Diskusia