Najšportovejšia verzia populárneho SUV-čka od Porsche sa dočkala decentných optických zmien a výmeny pohonného ústrojenstva.
Porsche pomerne nedávno aktualizovalo i v našich končinách mimoriadne úspešný model, ktorý síce nejde ruka v ruke s tradíciou tejto nemeckej značky, no s trochou nadsázky môžeme povedať, že nebyť jeho, Porsche ako také tu už ani nemuselo byť. Reč je pochopiteľne o luxusnom a športovom SUV-čku zároveň, a teda o modele Cayenne, vďaka ktorému doslova automobilka vystrelila z červených čísel. Zmeny sú podľa očakávaní vcelku decentného charakteru, ostatne priblížil som vám ich už v tomto článku.
Ako som však už písal, Porsche sa vtedy nezmienilo o športovo založenej verzii Cayenne GTS, ktorej zmodernizované tvary a informácie o pohonnom ústrojenstve chýbali na prezentačných materiáloch. Najšportovejšie vyhotovenie, aspoň tak označuje GTS-ko samotná automobilka (paradoxne podstatne výkonnejšie sú Turbo a Turbo S), sa nám totiž ukazuje až teraz. Vizuálna stránka novinky vychádza z ostatných, nedávno predstavených verzií, svedkami sme preto modernejších tvarov a prepracovanejších hlavných i zadných svetlometov. Samozrejme, Cayenne GTS zdobí už tradične optický paket Sport Design, ktorý počíta so zatmavenou grafikou svetiel a športovejším, agresívnejším bodykitom s najmenším počtom sivých, teda nelakovaných častí. Čerešničkou na torte sú 20“ disky RS Spyder.
Najväčšia zmena sa však odohrala pod prednou kapotou, kde sme svedkami trendy downsizingu. Miesto atmosférického osemvalca sa do prednej časti nasťahoval dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,6 litra. Porsche sa tak vracia k svojím povestným šesťvalcom, I keď v tomto prípade nie je umiestnený za zadnou nápravou, ako tomu je v legendárnej 911-tke. Na druhej strane, pomaly ale isto smerujeme k štádiu, kedy osemvalce budú v silných SUV-čkach patriť medzi ťažko dostupný aka vyhynutý druh. GTS tak po novom ponúka o 20 koní a 85 N.m viac, dostali sme sa tak na hodnotu 440 koní a 600 N.m. Akcelerácia na stovku mu trvá len 5,2 sekundy (s paketom Sport Chrono 5,1), maximálna rýchlosť je 262 km/h a kombinovanú spotrebu sľubuje Porsche pod 10 l/100 km.
V rámci faceliftu prešiel zmenami aj podvozok, ktorý je o 24 milimetrov znížený oproti východiskovému Cayenne S. V ponuke je ale i vzduchové odpruženie s dodatočným nastavením svetlej výšky v rozmedzí 20 milimetrov. V Porsche zapracovali aj na výfukovom systéme, ktorý tak ponúka ešte razantnejšiu zvukovú kulisu. Interiér už tradične zdobia kontrastné logá a štítky, Alcantara, či športové sedadlá s výraznejším bočným vedením. Na výber je z dvoch farieb detailov – červená a strieborná. Cena verzie GTS na nemeckom trhu štartuje na čiastke niečo málo cez 98-tisíc €.